Thailändska hälsoministeriet varnar för spel
Har inget med spelen att göra, har med personen som gör dessa saker, borde nästan snart införa mental undersökning innan man låter folk spela
"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets
What you don't learn with wisdom, you learn with pain.
Jag som trodde att alla Happy Tree Friends spel skulle ligga på förstaplats
Jack Thompson är en rolig kille.
"In every school shooting, we find that kids who pull the trigger are video gamers."
Ok?
Fail! Citat från hans olika fall (dataspel):
-dismissed for failing to present a legally recognizable claim
-the plaintiffs filed a Notice of Voluntary Dismissal, and the case was closed
-investigators found no evidence that video games were involved
-just didn't find it had any merit whatsoever (JT ville få en annan advokat att skylla på dataspel)
-The judge ultimately saw no reason to restrict sales and dismissed the complaint the next day
Bye bye!
"On July 10, 2008 Judge Dava Tunis recommended permanent disbarment and a $43,675.35 fine for Thompson to the Florida Supreme Court."
http://kotaku.com/5023506/inside-the-169+page-thompson-report...
Hur trångsynta ska människor kunna få vara. Man skyller ondska på det som man själv inte förstår sig på (som vanligt). Personligen skulle jag vilja förbjuda all religion eftersom det är orsaken till de flesta krigen men det vore ju absurt, lika absurt är det att förbjuda spel. Om spelen är farliga så håll er borta från spelen istället.
I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White
lol... herregud...
på vilket sätt är mario crash bandicoot spyro mindre farliga man dödar i de spelen också även om det är "gulligare" så är karga sanningen att de är också våldsamma spel fast ingen tycker det pga deras framtoning.
nä ska man slippa våld död osv.
spela sport spel Hockey
tennis bordtennis fotboll
bilspel
rally fomrel1(rFator)
osv. då slippper man våldet men nu ser spelvärlden inte ut på detta sätt våld finns grovt som milt.
så är det tyvärr.
Men WTF?! Jag tycker det är lika korkat av er som tycker detta är korkat att tycka att det är korkat. Om vi blint accepterade allting skulle jorden för länge sedan gått under i kärnvapenskrig eller tidigare. Själv orkar jag inte bry mig, det gör ju alla andrai så bra åt mig ändå.
Rock and roll?! vad sägs om böcker? De var också förbjudna för folkmassan en gång i tiden.
Men jag håller med, vart tog postal vägen?
"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
Att GTA ligger etta är inte så konstigt med tanke på alla skriverier, men va fan, Postal 2 är ju inte ens med på lista? Och det är väl kanske de sjukaste spelet någonsin.
Och ang rånmordet i Thailand. Han skyllde på att han ville testa om det gick att göra så i verkligenheten för de gick i spelet, ändå rånade han honom så han hade råd att köpa spelet, hur FAN kunde han då veta om de gick eller inte? Ganska uppenbart att han skyller ifrån sig på GTA för att få ett mildare straff.
Och varför ge sig på en taxichafför? Alla vet ju att dom som har mest cash på sig i spelet är ju hororna.