Inaktiv
Bra ljudkort

Är det nogon som kan rekomederna någat bra ljudkort? Har kikat lite på xfi-serien men finns det ngra andra alternativ?

signatur

I got an OS i think it's called vista but i call it "Shita"

Medlem

X-Fi är utmärkta ljudkort! Har själv ett XtremeMusic oj oj oj vilken enorm skillnad det blir när man lyssnar på musik.. att musik kunde låta såhär bra hade man ingen aning om innan man hade X-Fi! Vilken enormt mycket större närvarukänsla musiken får och så mycket detaljer som kommer fram i musiken som man inte visste fanns där. Det blir helt enkelt ett enormt lyft när man lyssnar på musik och sen då man har haft ljudkortet ett tag och har fått till alla inställningar och equalizers som man vill ha det så låter det bara ännu bättre!

Så jag kan varmt rekomendera ett X-Fi ljudkort

Kanske ett sådant?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=326870
Dom har sjunkit så pass mycket i pris nu kostade tre tusen då jag köpte mitt XtremeMusic kort.

Eller ett sånt här som jag har:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=61395

Inaktiv

jag har kollat lite på xtreme music. Finns det ngra andra schysta kort i den prissklassen

signatur

Inaktiv

XtremeGamer.

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

så creative e det bästa valet?

signatur

Medlem

X-Fi är ju riktigt bra tycker jag. Men dock ett varningens ord om du tänkt använda Linux på datorn, då Creative inte släppt några drivisar till Linux än. Kortet är alltstå obrukbart på Linux. Iallafall så tror jag nog kortet är det bästa på marknaden just nu.

Edit: Drivisarna är bajs på XP tycker jag. T.ex. då man pratar på Skype samtidigt som man spelar Worms brukar ljudet flippa ur med jämna mellanrum och man blir tvungen att starta om datorn.

signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

ska inte använda linux på denna datorn så det kanske blir ett extreme music, e det e bra val tror ni?

signatur

Medlem

kostar inte xfi drivisarna pengar om man vill köra vista? Hörde nån nämna det. Känns så pass skumt att jag inte vågar inte påstå att så är fallet.

Har själv Audigy SE. Bra ljud, inga problem

Juhan: Vad jämför du din x-fi kort med?

signatur

thank you, come again

Medlem

har också audigy se, tycker det funkar fint. går inte att jämföra med några inbyggda ljudkretsar jag haft

signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

har också audigy se, tycker det funkar fint. går inte att jämföra med mitt inbyggda ljudkort jag har

Medlem

istället för att starta en ny post så frågar jag här inne då det är relaterat. Exakt vad är det för skillnad på Extreme music och Extreme gamer korten? Kollade specarna och hittade inget speciellt, om man då undantar fatalitykorten. Borde vara bra för trådskaparen att veta också, ifall någon kan upplysa.

signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

istället för att starta en ny post så frågar jag här inne då det är relaterat. Exakt vad är det för skillnad på Extreme music och Extreme gamer korten? Kollade specarna och hittade inget speciellt, om man då undantar fatalitykorten. Borde vara bra för trådskaparen att veta också, ifall någon kan upplysa.

har antagligen med bas återgivningen att göra skulle jag tro iaf.

Btw, jag har sedan pc-155 kört med Sennheiser;s USB, dock har jag köpt nytt system nu och ska fixa nya lurar, så denna tråd välkommnas. Dock tänker jag inte lägga 1200 på ett ljudkort, SÅ värt kan det inte vara om man inte sitter och bara vill lyssna på musik.

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Jag tror gamerkortet e coolare =D

Men är dom korten inte helt olika till utformning ex 64 meg minne i gamern ???

signatur

Alfa Bertil

Inaktiv

det där med minnet finns bara i de dyra varianterna. Music-kortet ser bättre och mer påkostat ut, medans gamer-kortet är low-profile och ser billigare ut. i övrigt är det väl ingen större skillnad.

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Jag väntade på ett ljudkort till pci-e x1, men de dök ju aldrig upp så såg jag detta och så blev de det, har inte hunnit testa det då jag inte har någon fungerande cd.key till xp och min morsas dator gick sönder när blixten slog ner, modemet å allt brann också

iallafall så vare väll de lurarna som fick 5 av fz? tycker att dom sitter sådär, men har inte testat dom något typ..
va de inte nått me att Creative skulle bara fixa stöd för x-fi till vista?
jo justja! man får me vista-drivare till kortet också!

Lycka till me valet iallafall.

Medlem

HR lurarna sr så sjukt billiga och okvalitativa ut :/

Inaktiv

testade lurarna litegranna nu. Måste säga att de satt faktiskt bra bär de suttit i ett litet tag, halv minut..
Testade med kanske inte den bästa ljudkälla, en iPod nano den där nya versionen, och det lät jävligt bra! Rekommenderar dom!

ha de bra allihopa!

Medlem

Tack för infon mirlamoooo

signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

1
Skriv svar