G15, utan vissa knappar?

Medlem
G15, utan vissa knappar?

Tjenna, precis varit och inhandlat ett Logitech G15 tangentbord men så när jag kom hem och packade upp det såg jag att ÅÄÖ tangenterna inte fanns med. Så jag antog att det var en Engelsk layout jag fått.

Det är väl inte så farligt men sen såg jag även att den tangenten som sitter ner till höger om vänster-shift inte fanns, den som man gör vänster/höger-pil av när man kodar websidor.

Nån som vet om det finns Svensk layout av G15 tangentbordet där man har ÅÄÖ tangenter och så? Vore ju nice om tangenterna gjorde det som stod på dem och inget annat... För i så fall ska jag gå och skälla lite på El Giganten och få ett nytt med svenska.

Hjälp!

signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Medlem

självklart ska du få en svensk version, något annat vore ju orimligt!? amerikanska tangentbord har ingen tangent mellan shift och Z, men byter du till ett svenskt kommer det finnas.

signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

< och > är väll Shift+. och , om jag inte minns fel

Medlem

ja, det stämmer under förutsättningen att tangentbordet är inställt som amerikanskt i windows, men då försvinner ju å andra sidan åäö

signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Mm, då är det helt klart fel jag fått. Egentligen är det inte en stå stor deal, bara trycka shift+alt så Windows byter tangentlayout till US och då är ju alla knappar som de visar.

Nu funkar iaf <> utan problem så ja, vi får se om jag orkar byta, hehe.

signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

klart du ska byta till ett svenskt

1
Skriv svar