Hemmabiopaket + receiver

Medlem
Hemmabiopaket + receiver

Tjoho.

Jo, det är så att man har tänkt att skaffa ett hemmabiopaket.

Jag har sneglat på dessa:
http://www.fynda.se/index.php3?prodid=1410
en längre tid. Kan någon ge feedback om dessa är något att ha?

Jag hade även tänkt köra dem med:
http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=121342

Är detta ett pra paket?
Allt detta kommer jag använda med PS3 och en LCD Full HD.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

jag skulle då _aldrig_ köpa något liknande. finns inte för allt i denna världen.

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/39730?opendocum... har jag , funkar klockrent. Att köpa något som man aldrig hörttalas om och som ser ut sådär är ju ett varanings teckan, sen bara genom att läsa det som står under, nja. Sen spelar det ingen roll vad du ska ha grejjerna till, förutom att det bara är HDMI-version 1.1 i din reciver. Bad chooice när man köper nytt.

Sen spelar det ingen roll att du har en ps3 och en "full hd lcd tv" , ingen bryr sig om det när du försöker flasha med grejjerna, håll dig till det du undrar över. chiao

Medlem

^- Du är ju en riktigt nöt, jag skrev det eftersom det ska förklarar att jag ej ska använda till musik eller dylikt, och att det kommer användas till film/spel, och att det är en TV med HDMI ingång/utgång.

Sedan, varför skulle du aldrig köpa den, mer konstruktiv feedback tack.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

hemmabio antyder mycket väl vad du ska ha högen till. sen tror jag inte ljudet spelar ändras för att bilden körs på en CRT/720p/1080p-tv eller liknande, även om hdmi är en fördel då det skickar båda delarna.

Varför? För att de kostar så pass lite och det står sådär om dem, det finns alltid en hake.

Medlem

De fick ju bra betyg, vart står det negativa? *förvirrad*


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Vänta, det står att det är BRA, fått bra betyg från användare, och andra "expert" recensenter, samt billig... detta gör de alltså dåliga?

Då ska jag utveckla min fråga lite mer:
Har någon testat dessa? Sedan, om man kolla spec. på receivern och sedan ser på högtalarna, är de bra tillsammans?


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Jag skulle ABSOLUT skaffat en bättre sub. Sen är ju frågan hur kvalitets känslan är överlag. Revicern saknar som sagt senaste hdmi stödet, kan vara värt att skaffa bättre.

Medlem

ehem... det är ingen sub till detta paket.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Först tänkte jag som en annan nämnt, att det är för billigt. Men sen, efter att ha läst vad de skriver så verkar det ändå ganska ok. Men man ska nog tänka på att det är ett ganska billigt högtalarpaket (även om sub inte ingår) så om det finns möjlighet att lyssna på det någonstans så tycker jag du ska göra det. Kontakta DynaVoice direkt och hör med dem.

När det gäller receiver så föredrar jag Denon, tex denna:
http://www.hifiklubben.se/produkter/hemmabio/receiver/denon_a...

Nikie skrev: "ingen bryr sig om det när du försöker flasha med grejjerna"
Skrev han att han ville flasha?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Först tänkte jag som en annan nämnt, att det är för billigt. Men sen, efter att ha läst vad de skriver så verkar det ändå ganska ok. Men man ska nog tänka på att det är ett ganska billigt högtalarpaket (även om sub inte ingår) så om det finns möjlighet att lyssna på det någonstans så tycker jag du ska göra det. Kontakta DynaVoice direkt och hör med dem.

När det gäller receiver så föredrar jag Denon, tex denna:
http://www.hifiklubben.se/produkter/hemmabio/receiver/denon_a...

Nikie skrev: "ingen bryr sig om det när du försöker flasha med grejjerna"
Skrev han att han ville flasha?

Den var jäkligt nice, verkar som iaf (Kan inget om ljud), sedan är det en bra höjd på den, tror den precis går in i tv bordet.

Tack tack!

EDIT: Hum, märkte nu att det inte var någon HDMI ut/ingång på denna. Attans...


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Jag upptäckte det också efter att jag tipsat om det. Men jag tycker du ska ringa HiFi Klubben och höra med dem. Dem har (eller har haft) Marantz förut.

Men om du kopplar ljudet till Denon och bilden direkt till TVn då? Jag vill gärna ha allt via förstärkaren men Denon är ett bra märke och då kanske det kan vara värt att koppla direkt till TVn?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag upptäckte det också efter att jag tipsat om det. Men jag tycker du ska ringa HiFi Klubben och höra med dem. Dem har (eller har haft) Marantz förut.

Men om du kopplar ljudet till Denon och bilden direkt till TVn då? Jag vill gärna ha allt via förstärkaren men Denon är ett bra märke och då kanske det kan vara värt att koppla direkt till TVn?

Ja, det skulle nog gå... Får titta upp det.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

1
Skriv svar