Elite IV - nästa anhalt för Frontier Development

Medlem

Att Frontier Development kommer att sätta igång med Elite IV på allvar efter The Outsider har ju varit känt i flera år? Ta den här intervjun med Braben t.ex.:

http://uk.gamespot.com/news/6162140.html

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Spelade också på Amigan primärt när det begav sig, men hade uppenbarligen förträngt diskettstorleken. Pinsamt

Med hybris som nick och introbilden som avatar, är allt förlåtet många gånger om!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

hejzan
har ej spelat elite spelen men eftersom det är freelancers förebild kan det ju inte bli fel, det är i alla fall vad jag tror.
Normalt sett skall man inte ha för höga förvantningar på uppföljare,
men det finns serier med undantag t.ex. deus ex, half life och gta.
elite ska nog också va med på ett hörn


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av gryzor:
Skrivet av Fifty:

Kommer det till Amiga?

Elite 2 på Amigan krashade ivarjefall inte (och härliga amigan hade 880kb:s diskar, vet inte varför folk nämner pc:ns 720kbs-drives, var nog en bantad version från amiga-orginalet, höhö) en enda gång vad jag kan minnas. Dock var det inte så upphetsande att sitta och köra mellan Barnards Star och Sol tills man hade mest av allt.

Elite 3 gick väl förövrigt inte att spela överhuvudtaget?

de syftar antagligen på atari-versionen, vilket flöt på bättre än amiga-versionen, även om musiken var tråkigare på atarin.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Yes! En uppföljare. Frontier: Elite II minns jag förstörde många möss. En oundviklig följd av att bli rik på att sälja fertilizers. Klick-klick-klick-klick-klick...

Medlem

Undrar hur knäpp man skulle blivit på första Elite om de hade behållit antalet galaxer de tänkte från början: 2^48 stycken * 256 planeter... då hade man kunnat spela det många livstider utan att ha sett hela universum.

12
Skriv svar