Laptop köp, råd?!

Medlem
Laptop köp, råd?!

Jo. Funtar på en ny laptop. Eftersom jag inte söker en desktop replacement direkt så har jag svårt att hitta en som ändå har god prestanda, men utan att dra iväg i skärmstorlek / annat.

Vad jag söker är hyffsat stor hdd för att kunna spara ned mina kakor innan dom bränns fast på rundplåt samt ett snabbt os etc, det måste flyta på bra helt enkelt.

Tittat lite på asus och HP men nja....vill dock ha en HP , bara jag hittar rätt modell. Så, tippsa fritt! Samt, vad kan vara värt att titta på när det gäller laptops? batteritid är inte direkt viktigt.

Inaktiv

hur mycket vill du att den ska kosta?

Medlem

Spelar inte så stor roll, men säg att detfår ligga innom "rimmliga gränser". Planerar att köpa en tv till också så det gör ju inget om det är billigare. Det jag tänker mest på är att hitta det jag eftersträvar, grafikkort o skärm är komponenter som inte spelar någon roll och som jg förstått ofta det som drar iväg priset.

Medlem

Har ingen vidare erfarenhet av Asus. Plastigare laptops får man leta efter (såvida man inte går på dom i 25 000 kr klassen). En polare har en HP som funkar bra dock.

Själv hade jag köpt något i stil med Dell XPS M1330 ifall varken bra grafikkort eller hög skärmupplösning är något du är ute efter. Snygg och stilren design, lätt (endast 1,79 kg och 13,3" skärm) och relativt billig om man går efter den enklaste konfigurationen. Har även HDMI-utgång för att koppla den till tv:n.

Medlem

Kan bara hålla med jingai.

XPS M1330 är den bästa datorn idag om man vill ha en liten men ändå prestanda.


signatur
Medlem

Säger bara Zeptoexperten, även fast du inte riktigt sökte efter en replacement för din andra dator tål dom att jämföras med både pris och prestanda mässigt.

Medlem
Skrivet av jingai:

Har ingen vidare erfarenhet av Asus. Plastigare laptops får man leta efter (såvida man inte går på dom i 25 000 kr klassen). En polare har en HP som funkar bra dock.

Själv hade jag köpt något i stil med Dell XPS M1330 ifall varken bra grafikkort eller hög skärmupplösning är något du är ute efter. Snygg och stilren design, lätt (endast 1,79 kg och 13,3" skärm) och relativt billig om man går efter den enklaste konfigurationen. Har även HDMI-utgång för att koppla den till tv:n.

Det där var ju verkligen klockrent. Ligger riktigt bra till prismässigt också måste jag säga. Dock tänker jag på Vista, om jag blåser den helt och drar in XP, försvinner garantier osv då, vt du det? Fast det kanske inte spelar någon roll om man bara ska köra windows apps?

Sen har inte jag o min sambo någron bra erfarenhet från dell, hon köpte en inspiron i 8k klassen och det var bara problem med den så hon lackade och köpte en ny HP efter ca 7 månader. Fast det kanske är just inspiron modellerna som har lite sämmre kvalitet, vad vet jag.

Men iaf, du / ni vet inte om det finns någon "motsvarande" modell hos hp? Kollat lite löst men hittar inget vettigt direkt.

Bah, jag får krupp på detta, känns som att det finns samma modell med samma specifikationer som det ändå skiljer 3-4k i pris. Men men, får kanske överge mina "önskemål" lite och titta på det totala lite mera, kanske kan det vara smart ett ta en med lite hyffsat gfx iaf, om man får för sig att spela lite WoW eller så.

Medlem

Du bryter inga garantier pga du installerar ett nytt OS. Det enda du kan bli tvungen att göra om datorn måste in på service är köra deras "recovery"-skivor.

Jag vet att en del har/har haft problem med Dell men samtidigt vet jag att många är nöjda med dom. De som däremot har haft problem har bara skickat in den på service och sen har den funkar klockrent efteråt.

Har tyvärr ingen större koll på HP-modellerna men kolla gärna http://www.notebookreview.com. Kanske hittar något intressant där.

Medlem

Kikat lit där nu, men det är svårt att få en klar bild eftersom dom recenserar tex AJ8r medans de kanske bara går att få tag å AJ8f ( tog bara något random nu ). Aja, får väl kika lite på pcföralla osv med.

Medlem

det blev en ; ASUS F3Jr 15.4"WXGA,ATI X2300,Core 2 Duo T5500,2 GB,120GB

Youtube-proffs
Skrivet av Nikie:

det blev en ; ASUS F3Jr 15.4"WXGA,ATI X2300,Core 2 Duo T5500,2 GB,120GB

Grattis, laptop is the thing!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av Nikie:

det blev en ; ASUS F3Jr 15.4"WXGA,ATI X2300,Core 2 Duo T5500,2 GB,120GB

Grattis, laptop is the thing!

ja , men inte när man sitter på 90 talets levono, en ibm thinkpad 333 p2. Det är sjukt, de ser EXAKT likadana ut

1
Skriv svar