Nya tecken på GTA IV till Windows

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Kan tänka mig dem dementerar ryktena för att folk inte ska få för sig att vänta på pc versionen och faktist köpa konsolversionen, sen finns säkert en hel del gjutna pirater som har vikt sig och köpt spelet för att det inte är bekräftat att det kommer till PC, det finns visserligen möjlighet till det på 360 också men inte alla vågar på grund av hårdvaran och garantier.

Jo, Microsoft har ju erkänt att de försenar spel till PC eftersom de vill sälja fler konsoler:

Citat:

...in Germany for example, we want more gamers to buy our Xbox 360. If we launch a game that is on 360 and PC simultaneously, we basically shoot ourselves in the foot by allowing the German market to choose to play the PC version ? because they are more likely to buy that than spend their money on the Xbox 360.

källa:
[http://www.gamesindustry.biz/articles/microsoft-game-studios-...]

Inaktiv

Det ligger för mycket pengar i det för att dom inte ska släppa det till PC. Seriöst om man skulle sälja abnormt mycket GTAIV och verkligen vet det,då gör man det. Jag är inte rädd att det inte kommer släppas till PC,det är idioti av Rockstar om dom inte gör det,men så vitt jag vet är dom genier

123
Skriv svar