Nu ska datorn säljas, men till vilket pris?

Nu ska datorn säljas, men till vilket pris?

Prylarna är följande:

Processor och minne

AMD S754 Athlon 64 3200+
2.21GHz

Minne

x2 = 1024 MB RAM
Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 5ns Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64

Grafikkort

XFX GeForce 7800GS 256MB GDDR3 eXtreme, AGP8X, DVI-I/Tv-Out, Retail

Moderkort

MSI K8T NEO-V, K8T800, Socket-754, ATX SATA Raid/ATA, LAN, DDR400, Ljud, AGP8x

Hårddisk

1st 80GB HDD Maxtor 6L250S0

Ljudkort

Trust 5.1

Högtalare

Creative 4.1 (inte säker på modellen)

Skärm

Samsung 959NF 19" CRT Diamondtron 1600x1200@85Hz TCO99
Några väl synliga repor, synd på en annars kanonfin (och dyr) skärm

Låda

Antec LifeStyle Sonata II, 450W
(Framluckan sönder, integrerat ljudkort trasigt)

Tangentbord/Mus

Microsoft USB Digital Media Pro Keyboard (IntelliType Pro)

Razer Diamondback Plasma

//// Jag tror detta var allt.. Sååå någon som kan hitta fram rimligt pris åt mig? Tacksam för all hjälp!

Inaktiv

3500kr på sin höjd

Inaktiv

du kan ju alltid köra på blocket med rubriken ** riktig gamer dator** så får du mer för den

Jo hehe så kan man ju alltid göra.

** Duke nukem har aldrig varit häftigare, jetmotorljudet från fläktarna bevisar vilken monsterdator detta är! För att inte tala om blixtrarna och lukten av bränd metall. Vaow vilken maskin, detta har de inte i Afrika mina vänner! Kostar den 20 000? 10 000? Ja, den kostar bara tjugotusen! Men jag säljer den till kampanjpris, just nu får du femtusen kronor tillbaks efter avslutad affär! Det är galet mycket dator för pengarna, jag är galen som gör en sådan affär med dig! //Kampanjerbjudandet gäller endast om beloppet betalas inom två veckor innan denna annons lagts ut. Jag tar inget ansvar för fel som kan uppstått efter leverans.

Medlem

Haha. Go for it.

Men du får nog kanske... 4500-5000kr för den. Ganska starkt grafikkort, helt okay processor om du kunde slänga in lite större hårddisk så skulle det bli bra.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Jag hade ju nu tänkt att sälja gamla datorn och köpa en helt ny relativt snart. De senaste dagarna vart jag jätteglad då jag trodde att även jag faktiskt kunde ta del av de storspel som släpps nu. Hade fått berättat för mig att jag kunde använda av de pengar jag fick av föräldrarna på studenten som skulle gå till studier, resor då jag vill jobba med just spel i framtiden. Så perfekt tänkte jag, då jag inte vill lägga så mycket av enga pengar till sånt. Men då jag inte hann få allt arbete färdigt för ansökan så får jag vänta ett år på att starta högskolan. Och pga detta får tydligen inte längre använda mig av de pengar som fattas.. (och det får jag reda på en vecka efter jag börjar arbetet som krävs att köpa nytt/sälja) Försökt förklara att det är bättre att köpa nytt nu istället för att vänta med för gammal dator ytterligare ett år och riskera att hamna efter i utvecklingen och tappa det brinnande intresset jag har, men nej. Det sura är att det inte var något sagt när jag berättade att jag skulle sälja datorn nu, är inte det typ en hint att man ska köpa nytt? Det blir ingen ny dator för min del. Inget banbygge eller moddande på kommande spel, suck jag får väl resa bort pengarna istället och lämna drömmen om att jobba med spel. (vilket jävla gnäll, men jävligt tråkigt känns det att bli "lurad" sådär.

Medlem

Men man kan modda trots att det hackar en aning och om du skall pyssla med DX10 shaders m.m. så kan du väl satsa på att bara skaffa nytt grafikkort och OS med stöd för det? Vill du få flyt kan du köra banorna i typ 800x600 och jobba med grafik/miljlö/design i högre upplösningar.

Inaktiv

Behåll den som reserv.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar