Gran Turismo 5 kan dröja till 2010

Robot
Medlem
Gran Turismo 5 kan dröja till 2010

Bawhahahaha! xD

Medlem

Ja man kan se det så här, de vill hålla en sjukt hög kvalitetsnivå vilket uppskattas av mig. Sedan tillfredsställer prologue en del av det behov man har efter GT5 men hoppas de försöker få ut det till jul 2009.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

fyfan det blir en lång väntan

Medlem

känns som 2009 är 360s år^^

Medlem

Kan ju bara betyda en sak? Kvalité och en herrans massa bilar, vi alla hoppas ju på Saab ^^

Tror dom vill få ut så mkt som bara går ur ps3an och sen är det ju allt med krockmotorn dom mekar mkt med kan ja tro, den ska ju vara helt perfekt. Men hoppas dom nu inte blir allt för stressade o skeppar det i slutet ´09, då tycker ja dom hellre ska optimera o lanserat 2010 som de sägs!

En sak e klar, GT5 kommer bli - what did you say Barney? - Legen - wait for it - Dary!!

Medlem

fan sysslar dem med

Medlem

Polyphony Digital: "Vi skiter fullständigt i fullversionen och koncentrerar oss helhjärtat på att underhålla demot."

hahaha XD

Medlem

haha... tror inte dom finputsar prologue för kvallitens skull, snarare att dom vill mjölka ett demo som dom nästan kan ta ut fullt pris för. Är folk villiga att betala för demos så varför inte.

Medlem

Fz kanske borde ändra sin info då, enligt dem ska det komma ut 2008.

Medlem
Skrivet av Jipsi:

haha... tror inte dom finputsar prologue för kvallitens skull, snarare att dom vill mjölka ett demo som dom nästan kan ta ut fullt pris för. Är folk villiga att betala för demos så varför inte.

ett demo består av en liten bana eller nivå för att ge lite smak av vad spelet handlar om. GT prologue är inget demo utan ett förspel till huvudtiteln. Sluta larva dig. 6 banor och 60 bilar med massvis med extra content så som GT tv och onlinestöd är INTE ett demo.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av the_blueflame:

Fz kanske borde ändra sin info då, enligt dem ska det komma ut 2008.

Enligt vilka? Enligt Kazunori Yamauchi, som är högsta hönset på Polyphony Digital (som utvecklar GT5 om du inte har förstått det), kan det dröja ända till 2010 innan spelet släpps.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Okej, härnäst, Resistance 2 släpps 2013 eller vadå?

Tycker synd om alla med PS3, spelen skjuts ju bara upp hela tiden.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Jipsi:

haha... tror inte dom finputsar prologue för kvallitens skull, snarare att dom vill mjölka ett demo som dom nästan kan ta ut fullt pris för. Är folk villiga att betala för demos så varför inte.

ett demo består av en liten bana eller nivå för att ge lite smak av vad spelet handlar om. GT prologue är inget demo utan ett förspel till huvudtiteln. Sluta larva dig. 6 banor och 60 bilar med massvis med extra content så som GT tv och onlinestöd är INTE ett demo.

Så det du säger är att du betalat för en väldigt dyr beta?

Tycker "prologue" upplägget i övrigt är väldigt dåligt och ett enkelt sätt att casha in på ofärdig arbete som folk annars brukar se ner på. men eftersom det inte släpps från 2010 så var det väl ett bra beslut eftersom dom antagligen behöver pengarna för att hålla igång och ha råd med allt fikabröd eller va fan dom kommer göra under hela dev tiden som är kvar.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Jipsi:

haha... tror inte dom finputsar prologue för kvallitens skull, snarare att dom vill mjölka ett demo som dom nästan kan ta ut fullt pris för. Är folk villiga att betala för demos så varför inte.

ett demo består av en liten bana eller nivå för att ge lite smak av vad spelet handlar om. GT prologue är inget demo utan ett förspel till huvudtiteln. Sluta larva dig. 6 banor och 60 bilar med massvis med extra content så som GT tv och onlinestöd är INTE ett demo.

jadu.. om jag minns rätt så erbjuder de andra GT spelen bra mycket mer än så och var det inte snack tidigare om att man skulle få köpa bilarna i spelet för ett X antal kronor, men sen vart det väll för mycket påtryckingar ifrån fans osv, så att dom bestämde sig för att skippa det. Det om något säger väll att dom vill mjölka spelet ordentligt.
Kan minnas fel men någon får gärna rätta mig då jag inte orkar kolla upp det just nu

Inaktiv

Prologue ÄR en DEMO-version av GT5. Precis samma sak som med GT4.

Medlem

ahaa jag kan vänta - prologue är hur grymt som helst.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Jipsi:

haha... tror inte dom finputsar prologue för kvallitens skull, snarare att dom vill mjölka ett demo som dom nästan kan ta ut fullt pris för. Är folk villiga att betala för demos så varför inte.

ett demo består av en liten bana eller nivå för att ge lite smak av vad spelet handlar om. GT prologue är inget demo utan ett förspel till huvudtiteln. Sluta larva dig. 6 banor och 60 bilar med massvis med extra content så som GT tv och onlinestöd är INTE ett demo.

Bortsett från det faktumet att andra större delar är borttagna såsom trimning av bilar, ett bra kampanjläge osv. Är väl mer en techdemo isf iofs.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Tja, det är väl tur att man inte gillar bilspel, men det är ju dfenitivt synd att vänta så länge på en AAA titel. Inte för att väntan kan vara värd det, men det är ju ändå en lång tid ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

Så jävla kasst. Blev personligen grymt besviken på GT P då jag väntade mig mer.
Forza ftw

Medlem

Vem bryr sig, har aldrig gillat bilspel i Gt stuket


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Dom vet hur man gör för att man ska tappa intresset.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Jipsi:

haha... tror inte dom finputsar prologue för kvallitens skull, snarare att dom vill mjölka ett demo som dom nästan kan ta ut fullt pris för. Är folk villiga att betala för demos så varför inte.

ett demo består av en liten bana eller nivå för att ge lite smak av vad spelet handlar om. GT prologue är inget demo utan ett förspel till huvudtiteln. Sluta larva dig. 6 banor och 60 bilar med massvis med extra content så som GT tv och onlinestöd är INTE ett demo.

Bortsett från det faktumet att andra större delar är borttagna såsom trimning av bilar, ett bra kampanjläge osv. Är väl mer en techdemo isf iofs.

om man klarar A-B-C delen så kan man börja trimma om jag kommer ihåg rätt.

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av the_blueflame:

Fz kanske borde ändra sin info då, enligt dem ska det komma ut 2008.

Enligt vilka? Enligt Kazunori Yamauchi, som är högsta hönset på Polyphony Digital (som utvecklar GT5 om du inte har förstått det), kan det dröja ända till 2010 innan spelet släpps.

Läs igen och läs rätt, ändra därefter din kommentar som säger precis samma sak som den blå flamman...

Anyhoo, känns inte som att dom kommer finputsa på slutprodukten utan mer lägga in fler funktioner i prologue som sedan kommer finnas i slutprodukten? Känns väldigt löjligt hela grejjen med att släppa en halvfärdig produkt avsiktligt.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Synd om de som faktiskt gillar skiten, antar jag... Vilket larv!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

De e tur att speltillverkaren kan förlita sig till dessa fanboys att snacka upp spelet och försvara det no matter what ända fram till releasen.
På så sätt kan de ju bete sig såhär.
Ha så roligt med erat demo

Medlem

Förseningar är BARA bra. Att de får extra tid på sig betyder att de kan göra ett bra spel fantastiskt. Det kommer alldeles för många spel idag som skulle kunna ha behövt 6 månader extra utveckling, så det är roligt tycker jag att de kan arbeta med spelet tills det är klart.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Kommer komma höst/jul nästa år om man får titta tillbaka på hur releasedatum har sett ut. Kanske kommer ut i asien runt den tiden men PAL/NTSC? Nope, tror jag på först när jag ser det.

Men men, den som väntar på något gott, väntar oftast på Gran Turismo.

Det där skrev jag 03/26 i år.
Är verkligen inte förvånad över att det dröjer till 2010.

Törs nästan säga våren 2010 då! Fast då släpps det väl inte före jul.

Ser dom bara till att slänga in lite mer content i Prologue så är jag dock nöjd.

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Prologue ÄR en DEMO-version av GT5. Precis samma sak som med GT4.

Så det finns bara fullversioner eller demon? Open your mind..

Jag antar att Polyhpony vill testa lite olika lösningar och fiska efter intresse inför fullversionen, men jag anser inte att det är att mjölka. Jag menar, 280:- är väl inget att bråka om för 60 bilar, 6 banor, trimmning, online, coop, TV-material med GTTV. With no hidden fees.
Allt som man tjänar ihop i Prologue ska man kunna föra vidare till fullversionen, jag vet inte om det gällde bilarna också eller om det bara var pengarna..iaf, du måste ju je att det är betydligt större än en demo.

Fast, jag tycker att dom var snåla med antalet banor

Medlem

Om dom ska finpusta Prolouge, menas det då att dom kommer skicka ut ett GT Prologue 2 som folk får betala runt 300 kr (eller vad det kostar) eller kan folk ladda ner uppdateringen genom PSN.


signatur

You fail

12
Skriv svar