Hjälp vid köp av dator.

Medlem
Hjälp vid köp av dator.

Hej,

Vet inte om jag är i rätt sektion nu men hur som helst. Då var det äntligen dags för en ny dator nu efter sommaren. Jag själv är inte så kunnig om dator komponenter och vad man ska tänka på när man bygger en dator osv. Därför behöver jag proffs hjälp.

Vill du hjälpa mig att plocka ihop en kraftig speldator?

Grafikkortet ska vara ett GeForce 8800 (DX10), gärna en modell för 3000 eller mer. Måste vara Vista Premium. Resten kan ni välja.

Datorn får högst kosta 14.000 - 15.000:-

Tack på förhand!
/Walt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Vill du plocka ihop själv eller ha det färdigbyggt? Man lägger väl på runt en tusing för färdigbyggt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Tack tack, ser väldigt bra ut. Den kan mycket väl bli valet


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hm, rent intuitivt tycker jag det verkar vara i överkant för den datorn.. jag köpte en liknande burk med 340mb grafik versionen istället och betalade typ 8500 pix. Visserligen hade jag inte os och ljudet, men de lägger inte på mer än 1600 max. Jag fattar inte hur den kan kosta så mycket. Är det supporten?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

nej det är garantin + bygget av datorn

Jag lånar tråden lite..

Har tänkt på ny dator jag med faktiskt, men har några frågor jag hoppas kan få svar på. Hösten innebär ju många nya spel och själet jag vill ha nya leksaker är ju pga spel som crysis, call of duty 4, gta 4 och andra spel av den kalibern. Jag vart även lite ledsen över nya ghost recon som jag bara kunde spela de två första uppdragen pga 3e var på tok för krävande för datorn.. Så min fråga är:

Om jag köper en dator idag, för att kunna spela exempelvis ghost recon, gör jag då ett dåligt köp med tanke på kommande spel? Hur mycket kan det tänkas ändra sig i pris på den tiden?

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10180
Kommer denna burk maxxa spelen nämnda ovan?

Jag har en gammal 19"crt skärm med repor och dåligt ljus så ny skärm är ett måste. Men alla dessa fördröjnings tider förvirrar mig, när blir eftersläp märkbart? Vilken sort ska jag ha crt eller plattskärm?

Jag har ett gammalt ljudsystem 4.1, dock använder jag endast 2st av dem och tycker det fungerar helt okej, är ljud viktigt i nya spelen? Går jag miste om något med mitt gamla system? Vilken prisklass får jag tänka mig för ett bra paket?

Jag är er evigt tacksam för svar : )

Medlem

Den burken kommer nog inte kunna maxxa allt.. har själv en liknande burk (verkar som om alla kör dualcore 2gig och 8800gts kort nuförtiden) och jag kan inte maxxa alla spel nu. Det är i regel bättre att vänta med datorköp så länge man bara kan, men å andra sidan är minnen skitbilliga nu och kommer bara bli dyrare om ett par månader.

När det gäller skärm så skaffade jag mig viewsonic vx922 eller vafan den heter, 2ms och all that shit. Känns väldigt najs men det är nog lite overkill på den, när det gäller hastigheten iaf.
Ljudmässigt så är det bara vad du bryr dig om som räknas, själv så föredrar jag ett shysst 2.1 eller hörlurar över 5.1 eller mer. Mer ljud för pengarna helt enkelt.

Jag skulle även råda dig att skaffa en C2D istället för amds variant då C2D verkar vara satans najs, och är jävligt prisvärda.

p.s. garanti är nästan alltid en dålig affär när det gäller datorer


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

skulle rekommendera att köpa en pc efter intels pris sänkning i slutet av juli. En quad core kommer vara mycket billigare. Skulle rekommendera en sådan eftersom att de är väldigt framtidsäkra.

Tackar för svaren, jag har alltid haft amd´s processorer då jag hört att de är oslagbara i spel. Men hur är det egentligen nu för tiden? Den datorn jag länkade till, hur länge kan jag ränka med att den håller sig på topp? Det låter inte speciellt kul att lägga ner 12000 på något som inte kommer hantera de nya spel som kommer. Kort och gott jag vill försäkra mig om att kunna spela crysis, bioshock gta 4 callofduty 4 osvosv som de är tänkta och inte behöva hacka mig genom ännu ett spel som inte ser bra ut.

Medlem

Jag tror inte att det finns någon som kan ge ett definitivt svar på din fråga, dock så är den datorn långt över några eventuella minikrav. Jag tror ändå inte att den kommer kunna köra med allt ögongodis.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Jag får väl spara upp en budget på 20k och frysa ner mig själv som cartman, då jävlar får jag en monsterdator och kan lira alla de där spelen.. Vänta ni bara ni ska allt få se..

Medlem

Den här datorn är väll bättre än kompletts?
http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=DBPCSPE...

Vad tycks om den här skärmen?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=69187


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Skärmen är nice.

För det priset skulle i alla fall jag leta efter C2D-dator.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Dator med C2D, Vista Premium och 8800GTX.

86;- mer än max, men det tror jag du har råd med.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Skärmen är nice.

För det priset skulle i alla fall jag leta efter C2D-dator.

Okej, men går det att redigera dator komponenterna till datorn jag länkade?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

En annan som jag har utgått från Komplett Gamer i10

Innehåller en del flum-program som jag inte kunde ta bort.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar