Playstation 3:s filmtjänst öppnas ikväll

Medlem

Vetifan vilken kvalitet vi får, men enlig presskonferansen ligger SD filerna på runt 1500mb (såg filmstorlek i inforutan när han browsade filmerna).

Detta är som sagt bara för US precis som med Xbox. Gissar på byråkrati som ställer till det som vanligt. PSN Europe är ju märkbart sämre på att ge användare saker än US.

Dessutom tror jag att våra priser kommer vara i euro istället för dollar.
6.99 dollar översätts nog direkt till 6.99 euro, så att vi skall nog inte bli glada över priserna på dollar sidan.

Samma sak med t.ex. WoW när dollarn föll, de slog över till Euro istället för att få in cash.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Det handlar ju inte om så pass enkla saker som att Microsoft eller Sony är dåliga på att ge oss europeer bra tjänster, utan om att det faktiskt redan finns europeiska bolag med distributionsrätt.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Jag har en 360. Och jag sa samma sak när nyheten dök upp första gången. Sony har ett guldläge att erbjuda sin film tjänst till Europa eftersom MS inte gör det. Jag kan förstå att dem har problem med rättigheterna för alla filmer. MEN dem äger ju faktiskt rättigeterna till en hel del filmer själva. Dem borde det ju vara lätt att distrubera i Europa.

Medlem

Skit bra initiativ utav Sony!


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Jag har en 360. Och jag sa samma sak när nyheten dök upp första gången. Sony har ett guldläge att erbjuda sin film tjänst till Europa eftersom MS inte gör det. Jag kan förstå att dem har problem med rättigheterna för alla filmer. MEN dem äger ju faktiskt rättigeterna till en hel del filmer själva. Dem borde det ju vara lätt att distrubera i Europa.

Agerar Sony även rollen som distributör, eller är dom "enbart" ägare av filmrättigheterna? För om dom förhandlat bort distributionen är det ju inte så mycket att göra, och sådana kontrakt skrivs kanske inte på månadsbasis.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Kamikaze:
Skrivet av sebrock:

Tacka fan att man köpte sig ett PS3 då

Undrar när XBOX får något motsvarande... nej vänta nu, konsolen kommer ju överrösta filmen ändå

Fanboys com get me!

Korkat inlägg,
360 har redan filmtjänst men kommer få ett ännu bättre än de PS3 har inkluderad i den nya höstuppdateringen.
Det är DVD spelaren på Xboxen som kan vara högljud, men eftersom man inte använder den till den här tjänsten kommer ljudnivån inte vara något problem.

Ännu bättre inlägg av dig, du tycks redan ha bra insikt i både PS3:s kommande tjänst (som jag garanterar att du inte testat ännu) och den ännu absolut inte släppta uppdateringen till XBOX (som jag garanterar ännu mer att du inte vet något om).

Poängen med mitt inlägg var bara att elda på det eviga gnället. Det är på snudd till skämtsamt hur folk reagerar så fort man snackar lite skit om någon konsoll.

Men kom ihåg: PS3 äger XBOX

Medlem

Fan det kommer att gå pengar till detta känner jag. Har inget att göra..jag hyr en rulle..klockrent.

Medlem
Skrivet av sebrock:

Poängen med mitt inlägg var bara att elda på det eviga gnället. Det är på snudd till skämtsamt hur folk reagerar så fort man snackar lite skit om någon konsoll.

Men kom ihåg: PS3 äger XBOX

Men vad i helvete är det för bra med det inlägget får jag fråga, fanboy krig är bara idiotiskt och du försöker få det att fortsätta?! Förtjänar en bann i mitt tycke.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Oj då, det var ju inte så länge sedan som det utannonserades att denna tjänst var på väg. Undra varför det tar så överdrivet lång tid för MS att få igång sin motsvarighet..

KoP
Medlem
Skrivet av kebbe_90:

Oj då, det var ju inte så länge sedan som det utannonserades att denna tjänst var på väg. Undra varför det tar så överdrivet lång tid för MS att få igång sin motsvarighet..

MS motsvarighet har ju redan varit i drift ett tag.. dock bara i US och UK.

Medlem

någon som vet om den verkligen är igång?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

12
Skriv svar