Stormrise tillkännagivet
Vilka c&c vibbar jag fick av det här spelet av någon lustig anledning. Och ja Eva? känns som mycket är taget från andra spel och satt i annan förpackning. Plus RTS på konsol. Bara om man kan ha keyboard och mus så "köper" jag det.
Tycker också sniper ljudet var väldigt likt något annat spel. Passa inte alls det vapnet han hade heller (som såg ut som en 50cal typ).
Kan vara så att det funnits i Counter strike på något vapen. Fast om inte du Tommy_h har spelat CS så kan det ju så klart vara något annat spel. Blir väl till att installera alla FPS spel man har och kolla
Vad jag kan tänka mig kommer Prickskyttegevärets ljud ifrån Close Combat serien, låter som när en mindre stridsvagn eller stridsfordon avfyrar sin kanon.
Sen finns det ytterligare ett vapen i Close Combat som låter likadant, och det är AT-gevären.
Jag ställer mig själv frågan vem som godkänt att släppa denna "Teaser" då de flesta verkar ganska negativa till spelet direkt, märkte i en sekvens tillomed att meckroboten började hacka i bakgrunden. Vill man visa det till konsumenterna?
ähh fattar bara inte.
En av de där grovt överskattade studiorna som glömt bort kvalité och anammat detta förhatliga mjölkande.
Menar du att Total War serien är grovt överskattad?
CA verkar ha flera helt olika avdelningar, en som jobbar på TW och en eller två som jobbar på konsollspel.
Trailern till det här spelet var ju inget vidare, får se hur spelet blir.
Men RTS till konsoll, de är inte ensamma om att jobba på exklusiva spel. Halo Wars från Ensemble Studios är på gång t.ex. (och Ensemble är ju inte direkt orutinerade på RTS marknaden).