Nervous breakdown
Ja du vill ha x för sig själv. Så ta bort -5. Hur tar du bort -5? Du adderar med 5. Men du måste ju göra exakt samma operation på andra sidan också. Så:
3x -5 +5 =25 +5
Då får du
3x=30
Nu är trean problemet, och eftersom att det är 3 gånger x, så måste du dela det med tre (motsatsen till gånger). Gör samma sak på andra sidan också. Då blir det
x=30/3
x=10.
How do I get out of this chicken s**t outfit?
Åh, ekvationer är ganska roliga ändå. Åratal sedan jag räknade ut något sådant.
HAHAHAHA!!!
Du minns det med ett nostalgiskt skimmer.
Nej, jag minns det som intellektuellt stimulerande, liksom det idag är för mig att förstå komplexa argument och logikföringar.
Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag
Åh, ekvationer är ganska roliga ändå. Åratal sedan jag räknade ut något sådant.
HAHAHAHA!!!
Du minns det med ett nostalgiskt skimmer.
Nej, jag minns det som intellektuellt stimulerande, liksom det idag är för mig att förstå komplexa argument och logikföringar.
Tycker också ekvationer är roliga. Grafer däremot...
Att läsa Matte E var väl inte det roligaste man gjort då man hatar allt vad grafer och derivator heter. Ekvationer är typ roliga pussel. Som sudoku eller dyl.
Lycka till, emmaonfire!
Jag har väl inget att tillföra då Rubber förklarade det så bra.
Man har helt enkelt lätt för vissa saker och svårt för andra ^^
Jag är hemskt dålig på grafer, som sagt, även om jag inser att de borde vara lätta. Får det bara inte att gå ihop i huvudet av någon anledning, speciellt när man börjar med flerstegsderivator och ska rotera kurvorna runt sina egna axlar för att räkna ut jag vet inte vad.