Inaktiv
NE$

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Plhgyp0KNQQ&hl=en&fs=1&color1=0xcc25..."></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Plhgyp0KNQQ&hl=en&fs=1&color1=0xcc25..." type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

Det är nästan lite löjligt hur mycket videon bönar och ber att bli accepterad och älskad av nördkulturen. Det kommer ju den bli också. Spridas som en löpeld av spridandetsfolk, gratisgenerationen. Är det genuin kärlek eller en väl genomtänkt marknadsplan? Just nu har videon 22 views men när skiten träffar fläkten på GT features så lär det bli sjusiffrigt. Snyggt är det i vilket fall. Fast mest blir jag nog sugen på att spela en drös med gamla NES-spel. Jag har ju faktiskt inte klarat vare sig det första Metroid eller Zelda. Skämmes på mig men så går det när man hejade på Sonic i början. Vilka andra NES-titlar borde jag sätta tänderna i ögona böj.

#blogg

Inaktiv
NE$

Videon/låten av nästan så pass oretro att den helt tar ut allt retro i den. Men alltid kul när spelkultur ställs i rampljuset.

Första Metroid är inte gjort för att klaras av, så det gör du dig rentav en otjänst att börja spela.
Första Zelda är nog min favorit i serien. Men så plockar jag alltid fram min gamla ihoplappade, nerklottrade karta varje gång jag spelar det, för att få så stor nostalgitripp som möjligt.

Jag är för trött och hungrig för en ordentlig lista, men dom här spelen går jag i god för:
Castlevania (bered dig på att rage:a på sista bossen)
Kirbys Adventure
Megaman ( främst 1&2)
River City Ransom
The Guardian Legend

Inaktiv

Castlevania, addendum: bered dig på att rage:a hela spelet fr o m bana 3. Det är svårt pga välanvänd slumpgenererare, den värsta typen av "svårt" i spel. Man har åtminstone oändligt med continues, så lite barmhärtigt är det ju.

Mega Man 3 är min föredragna version i serien. Tightast action, musik och utan överdrivet många features.

River City Ransom verkar riktigt awesome också. Synd att ingen vill spela det med mig bara.

Kirby's Adventure, definitivt. Inte dundersvårt, men extremt sofistikerat vad gäller grafik, ljud och möjligheter för ett NES-spel.

Little Nemo: The Dream Master, ett varierat (och utmanande) plattformsspel.

Little Samson, också ett mycket sofistikerat och brett spel vad gäller möjliga spelsätt, på en NES. Ufouria är av denna klass också, men mer minimalistiskt i sin design (och möjligtvis svårare? Har förstås inte spelat långt i Little Samson).

Så är ju Super Mario Bros. (1) och 3 givna. Tight, precisionsinriktat plattformshoppande med mycket flyt för den duktige.

signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

Inaktiv

Det var bara sista nivån i Castlevania som jag blev sur på. Den jävligaste, men som tur är också kortaste. Slutbossen är mer ett maraton som sakta nöter ner en om man inte har precision.

Jag backar upp Little Nemo också, det måste jag spela ut någon gång.

SMB spelen gillar jag inte alls längre. Jag har nog spelat mig trött på dom när jag var liten. Körde igenom 3:an i somras och det var kort, enkelt och tråkigt. Förutom sista slottet som är helt omöjligt att hitta rätt i. Jag rage:ade i timmar innan jag svalde stoltheten och kollade upp en walkthrough för ett jäkla SMB spel.

1
Skriv svar