Ignition köper UE3-licens till "banbrytande" FPS

Robot
Ignition köper UE3-licens till "banbrytande" FPS
Inaktiv
Ignition köper UE3-licens till "banbrytande" FPS

Även TimeGate använder UE3 till en "banbrytade" fps titel, Section 8, som också ska komma i slutet av 2009.

Sammanträffande.

Medlem

När jag läste rubriken trodde jag det handlade om Frames Per Second... ^^


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Alla utvecklare använder "banbrytande", "epic (storyline)" och alla andra utslitna ord till sina nya titlar. Bara att vänta och se vad det blir av det...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Alla utvecklare använder "banbrytande", "epic (storyline)" och alla andra utslitna ord till sina nya titlar. Bara att vänta och se vad det blir av det...

exakt, känns som mycket snack liten verkstad...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Epic och banbrytande går inte direkt ihop längre...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Epic och banbrytande går inte direkt ihop längre...

för att?

Medlem
Skrivet av conthox:

Alla utvecklare använder "banbrytande", "epic (storyline)" och alla andra utslitna ord till sina nya titlar. Bara att vänta och se vad det blir av det...

Medlem

Fail @ FZ...

UE3 motorn är faktiskt mycket mer än bara en grafikmotor.

... och sen förövrigt så är det inte snubbarna på Ignition som säger att det ska bli "banbrytande" utan Mark Rein på epic, känns lite mer trovärdigt då, iaf i mina ögon

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Alla utvecklare använder "banbrytande", "epic (storyline)" och alla andra utslitna ord till sina nya titlar. Bara att vänta och se vad det blir av det...

Men hur ska dom marknadsföra sitt spel då ? "this is an average fps blabla"

Medlem

"This is a pretty good fps with a story line that gets you kind of engaged. "


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem
Skrivet av Drapan:

..//.. Mark Rein på epic, känns lite mer trovärdigt då ..//..

Då käns det genast lite mindre trovärdigt...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av conthox:

Alla utvecklare använder "banbrytande", "epic (storyline)" och alla andra utslitna ord till sina nya titlar. Bara att vänta och se vad det blir av det...

Men hur ska dom marknadsföra sitt spel då ? "this is an average fps blabla"

"This is a new game that we are very excited about, and we are sure it will be an enjoyable experience".

Lite mindre ljug är aldrig fel.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv

exakt vad med UE3 är det som inte är banbrytande? varför skulle de inte kunna göra ett banbrytande spel?

Medlem

va inget med Ue3 är banbrytande? komigen Grafik? pfft

Medlem
Skrivet av Robboy:

va inget med Ue3 är banbrytande? komigen Grafik? pfft

om man förstår engelska skulle man även förstå att när dom pratad om banbrytande så handlade det om vad företaget som köpte motorn skulle göra med den. mkay?

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av conthox:

Alla utvecklare använder "banbrytande", "epic (storyline)" och alla andra utslitna ord till sina nya titlar. Bara att vänta och se vad det blir av det...

Men hur ska dom marknadsföra sitt spel då ? "this is an average fps blabla"

Kanske skippa alla superlativ och bara beskriva spelet: var det utspelas, vad det handlar om, huvudfigurerna i handlingen osv. Som en bok brukar beskrivas typ, skall det vara så svårt?

Från:
X är den nya generationens spel med supersnygg grafik, otroliga effekter, episk storyline och med banbrytande fysikmotor. Du kommer bli häpnad över spelets intensitet, faced paced (översättning?) action samt den alltid närvarande känslan av realism och skräck.

Till:
X utspelar sig i spanien där El Mucko, en brottsling som nyligen blivit frigiven finner sin fru mördad. El Mucko som inte längre har ngt att fölora börjar nu sin jakt på sin frus mördare, en jakt som visar sig bli allt annat än en söndagspromenad i parken.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

tänk om man fått 1kr varje gång man hör spelföretag säga Banbrytande eller Nexgen om sina spel


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hehe, "bara" 138,000 träffar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Man ska nog ta det med en smula salt...

1
Skriv svar