Invasion of the sås snatchers

Inaktiv

Har ni lagt märke till en grej? När man med hjälp av dagens middag förbereder en lunchportion till morgondagen måste man alltid använda sjukliga mängder sås.

Om man fixar en portion där man normalt sätt hade haft två skedar sås behöver man använda minst fyra skedar ifall det ska bli samma effekt dagen efter. Fixade en portion köttfärslimpa i förrgår där såsen nästan svallade över kanten på burken och idag när jag skulle äta den var det så lite kvar att det nästan smakade lite torrt.

Hur kommer detta sig? Bor det månne små, gröna män i mitt kylskåp vars enda mål i livet är att varje natt lapa i sig den sås jag så omsorgsfullt förpackat med resten av min mat?

Det "logiska" skulle väl vara ifall såsen på nåt sätt "sjunker ihop" i kylskåpet och blir mindre, men det borde ju ändå vara samma volym i så fall. Det enda jag verkligen vet är att det faktiskt försvinner sås ut i tomma intet, frågan är bara hur.

Om någon har en förklaring på fenomenet så dela för guds skull med er.

#blogg

signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv

Det är någonting jag också undrat över! Helt galet egentligen.

Medlem

My theory:
Maten suger upp såsen. Du värmer såsen i micro el. dyl. Såsen avdunstar.

Eller så är det tomten som måste leva på något alla dagar det inte är jul och han får gratis gröt, så han besöker alla kylskåp i världen och äter sås.

Inaktiv

Usch för gammal sås. Matrester kan jag äta men såsen måste vara färsk. Smaken är inte den samma dagen efter.

Medlem

Appropå rester:
Kebabpizza är godare kall, så är det bara.

Inaktiv
Skrivet av Kelet:

My theory:
Maten suger upp såsen. Du värmer såsen i micro el. dyl. Såsen avdunstar.

Kanske, låter iallafall lite troligt.

signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar