Rockband står i kö för att bli spel

Robot
Medlem
Rockband står i kö för att bli spel

Haha, läste "Rock Band står i kö för att bli datorspel" först.

Rubriken kanske är lite missvisande, då inga av dom där spelen har kommit till datorn (eller ja, GH3 gjorde det, men ändå)

"Rockband står i kö för att bli spel"


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Det har du rätt i. Ändrade rubriken!

Medlem

Det måste vara både en stor och jävligt bra diskografi för att det ska funka med bara ett band imo. De enda jag kan komma på som har tillräckligt många bra låtar som också funkar för den stora massan är Metallica occh Maiden. Jag menar, vem skulle vilja shredda loss till The eagles? -.-

Inaktiv
Skrivet av Ophe:

Det måste vara både en stor och jävligt bra diskografi för att det ska funka med bara ett band imo. De enda jag kan komma på som har tillräckligt många bra låtar som också funkar för den stora massan är Metallica occh Maiden. Jag menar, vem skulle vilja shredda loss till The eagles? -.-

Varför då??

Medlem
Skrivet av Nils Karlén:

Det har du rätt i. Ändrade rubriken!

Rubriken var, minst sagt, förvirrande

Medlem

vad skönt att det ska komma ett GH för varje rockband som finns nu då. jag köper rockband 2 och köper DLC istället.

Medlem

Börjar bli lite väl mycket nu.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Men seriöst, f*ck skivbranschen. Ofta någon kommer tjäna pengar om de kommer göra hundratals olika spel med olika titlar och alla kommer kosta 500kr, ingen kommer köpa det, kör med DLC, det fungerar.

Samma sak med de här jaevla cd skivorna, tycker oftast inte det brukar finnas mer än kanske 3 bra låtar på ett album, och om man ska ha de så förväntas man betala 140 kr för 3 låtar man vill lyssna på, nej iTunes är i detta fall det rätta valet.

ALLT borde vara nedladdningsbart (då menar jag lagligt, typ Download 2 Drive), fler distributörer på nätet säger jag, ge Apple like konkurrens.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Fann det lustigt att ingen av ovan nämnda band har gjort nåt vettigt eller på något sätt bidragit musikaliskt de senaste 10 åren.

Föredettingar som lever på gamla meriter och som vill fortsätta casha in fast de nuförtiden bara ligger och guppar i en pool och smuttar på paraplydrinkar, stackarna började väl se fodret på plånboken nu när deras royalties börjat sina.

Medlem

Löjligt, varför inte släppa ETT spel och sen släppa album som nedladdningsbart innehåll för en lämplig summa pengar?

Fast, jag vet redan svaret...

Medlem

Aerosmith är skit, dom skulle ha gjort ett spel med CCR istället.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Orkaaaaah vara girig


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv

Problemet blir just att en massa gör skivor och då får man ha tiotals skivor för att kunna spela någon låt man tycker om, precis som musik skivor idag.

Ett annat är att om många släpper sådant typ av spel så blir det en trend med att man ska vara först ut och då blir det bara skit av det ändå.

sammla allt till 2-3 spel istället och låt folk välja vad dom vill ha, dom som är bra behöver ju inte oroa sig, det är skitet som lär få problem med DLC.

BME
Medlem

Skulle de inte kunna göra någon sorts samlingsversion av Guitar Hero där de samlar de bästa låtarna från ett flertalet artister istället för enskilda spel för enskilda grupper? ... oh wait!


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Ett Guitar Hero-spel featuring Guns'n'Roses only skulle jag lätt kunna tänka mig att köpa. Det beror iofs på vilka låtar som skulle komma med på ett sånt spel, men jämför man med Aerosmith, som enligt mig är en stor besvikelse, så har ju GnR desto mustigare meritlista.

Dagens Guitar Hero-spel innehåller ju bara max 4-6 låtar man verkligen njuter av.


signatur
Inaktiv

Tycker rubriken fortfarande är förvirrande då jag direkt tänker på spelet "Rockband" och jag trodde att det redan var ett spel.

Inaktiv

Gör ett spel med Coheed and Cambria då! Deras musik är så skön! Speciellt för att de sjunger om att mörda varandra och liknande... Mmm, det trevligaste är ju att deras fyra album faktiskt har en berättelse, lite "sick and twisted" sådan men ändå! Jag har bestämt mig, Coheed and Cambria ska göra spel!


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Aerosmith är skit, dom skulle ha gjort ett spel med CCR istället.

Visst får du tycka att dom är skit, men det är inte så konstigt att just dom får ett eget spel. Dom är det bäst säljande amerikanska rockbandet i världshistorien. Dom har även hel hög andra rekord, som till exempel flest guld & platina skivor av en Amerikansk grupp.

Aerosmith är utav världens någonsin största band, inte bara i rock, eller USA, utan i hela världen och alla kategorier.

Medlem
Skrivet av Urkalak:

Gör ett spel med Coheed and Cambria då! Deras musik är så skön! Speciellt för att de sjunger om att mörda varandra och liknande... Mmm, det trevligaste är ju att deras fyra album faktiskt har en berättelse, lite "sick and twisted" sådan men ändå! Jag har bestämt mig, Coheed and Cambria ska göra spel!

Du vet väll att låtarna är gjorda just efter Claudios egna serietidning The armory wars och just vilket två utav huvudfigurerna är Choohed och sedan Cambria. Vilket förklarar en hel del om det. ( men ja deras musik är hur skön som helst )

Och man kan inte precis säga att en musik är skit, för alla där ute tänker inte som man själv och har inte exakt likdan smak som dig själv heller. Dock skulle man ändå vilja se lite mer alternativa band och så .

Medlem

Vidrigt att alla artister kommer köende för att få en slant... Nåja.

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:

Vad är DLC?

Vad är Google?

Downloadable content (DLC) is a form of digital media distributed through the internet.8)

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Vad är DLC?

Downloadable content


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

aha, alla bra band kommer till Rock Band medans guitar hero fjantar på med sitt dragonforce


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Fattar fortfarande inte hur kul det kan bli att vara "wannabe gitarr hjälte", eller sätta ihop ett töntigt "rock band". Lär er spela förfan.

Det mest patetiska är ju att banden "står i kö" Förmodligen för att tjäna mer pengar på sina ynkligt töntiga låtar.... Det enda som fattas är:

Guitar hero: Gyllene trider.

Eller varför inte "Per Gessle: special" med en gång.

Crysis suger, ja.

Men både Guitar hero och Rock band suger mer. De som suger mest är banden som horar, (ja Horor kan man faktiskt kalla det) för att få släppa en Guitar hero skiva. Påminner lite om ringsignalerna till mobiltelefoner för 10 år sedan. Vist! hur fett låter det med "eminem, the way I am" i en Nokia 3330... Häftigare blev det med polyfoniska ringsignaler. Det är väl ungefär vad Guitar hero låter som. en gammal mobiltelefon med polyfoniska ringsignaler, När det sitter någon full jävel och försöker impa på "expert" för flickorna!. Min gamla nokia 3330 låter bra om man gämför. Men ärligt talat, hur ballt är det och sitta med en töntigt gitarr och tro att man är något inför de alltför fulla polarna.

Nä, tufft är det när någon drar fram en RIKTIG gitarr och lirar/sjunger lite.

mindre tufft är:
Yah! man! Jag är tuff för jag tar dig lätt i Guitar hero!!! wow, vad impad jag blir!

"starpower!!!"

edit: hade en del stavfel att rätta


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Vet inte hur det är för andra men ja lirar för att det är kul, skön musik och trevligt att dra några låtar med nån polare.
Inte som du får det att vara som att man försöker impa eller känna sig tuff på något konstigt sätt.

Att säga åt en själv att lära sig spela instrument på riktigt får väl stå för dig då jag inte anser att det är därför man spelar detta, vadå ska alla som lirar singstar ta sånglektioner också eller ?

Kan dock hålla med om att dom mjölkar skiten med att släppa skit som aerosmith och dylikt istället för att bara lägga upp det så man kan ladda ner det mot en liten summa.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Fattar fortfarande inte hur kul det kan bli att vara "wannabe gitarr hjälte", eller sätta ihop ett töntigt "rock band". Lär er spela förfan.

Det mest patetiska är ju att banden "står i kö" Förmodligen för att tjäna mer pengar på sina ynkligt töntiga låtar.... Det enda som fattas är:

Guitar hero: Gyllene trider.

Eller varför inte "Per Gessle: special" med en gång.

Crysis suger, ja.

Men både Guitar hero och Rock band suger mer. De som suger mest är banden som horar, (ja Horor kan man faktiskt kalla det) för att få släppa en Guitar hero skiva. Påminner lite om ringsignalerna till mobiltelefoner för 10 år sedan. Vist! hur fett låter det med "eminem, the way I am" i en Nokia 3330... Häftigare blev det med polyfoniska ringsignaler. Det är väl ungefär vad Guitar hero låter som. en gammal mobiltelefon med polyfoniska ringsignaler, När det sitter någon full jävel och försöker impa på "expert" för flickorna!. Min gamla nokia 3330 låter bra om man gämför. Men ärligt talat, hur ballt är det och sitta med en töntigt gitarr och tro att man är något inför de alltför fulla polarna.

Nä, tufft är det när någon drar fram en RIKTIG gitarr och lirar/sjunger lite.

mindre tufft är:
Yah! man! Jag är tuff för jag tar dig lätt i Guitar hero!!! wow, vad impad jag blir!

"starpower!!!"

edit: hade en del stavfel att rätta

Man "tror inte att man är något" för att man spelar ett spel.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

nudelsdesign: Du kan faktiskt också köpa Guitar Hero om det nu är så, du verkar ju vara sakna det något oerhört.
Och folk måste ju lära sig skillnaden mellan ETT spel och VERKLIGHET. Vi vill inte lära oss spela el-gitarr i verkligheten, då det skulle ta typ 5-10år att lära sig Eric Johnson - Cliffs Of Dover, 15-20år för Metallica - One. Nä, då är det ROLIGARE och BÄTTRE att sätta igång sin konsol, SPELA lite sköna låtar mot en kompis eller whatever och sedan stänga av när man är trött.
Påstår varken att man är bra på gitarr pga Guitar Hero eller att man har världens bästa taktkänsla, dock så kan man vara en jäkel på Guitar Hero istället.

Angående nyheten, klart det är sunkigt om alla artister nu ska börja sälja sina egna Guitar Hero-temade spel som Aerosmith. För hur många vill man egentligen ha? Och det känns lite som det är risk för urvattning av konceptet, hur kul är det liksom om man har 10-15 olika kopior av samma spel, bara skinsen o låtar som är skillnanden, sen när man vill spela online så måste man byta en massa skivor beroende vad andra spelar för skiva.
Bättre att släppa DLCs då, med skins & låtar.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

bla bla bla

Du kan få komma hem till mig nån någon kväll så kan jag samla några vänner så kan vi spela lite Rock Band, det är inte så att vi sitter och spelar och försöker slå varann utan man spelar tillsammans och har trevligt, du verkar inte förstå detta.

12
Skriv svar