Dator bilden till tv.n är svart vitt

Inaktiv
Dator bilden till tv.n är svart vitt

hej jag har kopplat in min tv till mitt 8800gts via en s-video sladd men skärmen kommer fram men den är svart/vit inga färger alls har testat dubbelvisning och kloning med det blir samma så jag vet inte var jag ska ändra det någon som vet ?

signatur

Intel C2D e6600 8800gts 640mb 2048mb dddr2 pc6200 4*400gb saus p5w dh deluxe aspire x-navigator 550W

Medlem

Villken version av PAL kör du på ?

Kör man wizarden som dyker upp i nvidias Nview så ska man välja B-PAL.
Kan vara sladden som felar, den kan ochså vara för lång.
TVn kan vara för gammal eller en defekt ingång.

/Homer_S

nj
Medlem

Eftersom det är en s-video-kabel så kan det även vara att TVn har problem med att ta emot signalen och bara ser en av två signaler som skickas via s-video (det skickas en svartvit signal med bildinformationen, samt en signal med färginformation, en del tvapparater har problem med att läsa av färgsignalen, kan vara inställning i tvn som behöver göras).
Har du möjlighet så testa gärna med en kompisitkabel (alternativt en omkopplare från s-video till komposit för kabeln).

Inaktiv

Som Homer_S säger får man först prova att ställa på PAL. Sen har jag märkt att en del nya sladdar som ska visa färg inte gör detta. Hade en ny sådan som jag lödde om själv och då kom färgen direkt. Fungerar det inte med PAL-inställningen är det med all sannolikhet sladden. Minns dock inte om det möjligen är ytterligare någon inställning som bör göras mer än PAL.

signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

kom på att när jag köpplade från min förra datorn använde jag en kompositsladd. men på mitt grafikkort har jag bara utgång till hd-tv och s-video via adapter ingen komposit ! måste jag köpa en ny adapter till komposit eller kan man koppla in kompositen på någon av hd utgången ! låter konstigt men man vet aldrig;)

signatur

Intel C2D e6600 8800gts 640mb 2048mb dddr2 pc6200 4*400gb saus p5w dh deluxe aspire x-navigator 550W

1
Skriv svar