Singstar Vol. 2
Vi har lagt det första låtpaketet till nya Singstar i testbänken.
#singstar, #the-sims, #singstar-vol-2
Har SingStar (1) till PS3 och är nöjd. Butiken är snygg, snabb och funktionell. Övervägde att införskaffa mig SingStar Vol. 2, men då jag för en tid sedan fick reda på funktionerna är mer eller mindre de samma, samt att man inte kan rippa in låtarna på HDD:n och eller på annat vis överföra de (ifrån SingStar 1 -> 2 eller tvärtom) så valde jag att avböja.
Mycket tråkigt! Men jag hörde att det tydligen handlade om licenser, som är olika beroende på det media låtarna befinner sig - på skiva eller på hårddisk.
Får verkligen hoppas att det löser sig inför framtiden, men det tvivlar jag inte. Varför? Jo, för att de nu äntligen får starkare konkurrens, iom att Lips kommer till X360 och Boogie Superstar till Wii.
Vad jag vill se inför kommande SingStar-versioner/spel:
* Möjligheten att rippa in låtar ifrån andra (expansions-)skivor... man ska fasen inte behöva byta skiva när låtarna ligger på BD-skivor som kan rymma 50 GB!
* Trådlösa mickar. Sladdtrassel är jobbigt och rent tekniskt finns det ingenting som begränsar PS3:an vad gäller det här.
* Playlist-funktion! Hade gärna sett att man på festerna kunde skapa spellistor med de låtarna man har (har omkring 60 stk atm), och sedan låta spelet agera som musikmaskin, med möjligheten att dra tag i micken och bli en del utav festen...
sibbor, jag håller med dig helt i dina punkter.
Något annat jag önskar mig är en funktion som ett partyläge, där man matar in namn (och tar bilder) på alla festdeltagare på en och samma gång. För varje låt får man sedan upp alla festdeltagare och väljer de som ska sjunga just den nuvarande låten.
Efter varje låt skulle en ranking visas där man fick poäng för hur träffsäker man varit, och givetvis hur många låtar man sjungit!
Hade Singstar-teamet kommit med lite sånt nytänkande hade betyget tveklöst blivit högre, men jag känner att jag knappast kan belöna ett överprissatt låtpaket med ett högt betyg som Singstar Vol. 2 ser ut nu.
Hade Singstar-teamet kommit med lite sånt nytänkande hade betyget tveklöst blivit högre, men jag känner att jag knappast kan belöna ett överprissatt låtpaket med ett högt betyg som Singstar Vol. 2 ser ut nu.
Håller med dig fullständigt. Grundkonceptet är bra, men utan nytänkande känns det aningen urholkat tyvärr.
Webbkamera går att nyttja, så det är väl bara hålla tummarna för att bilder i form av "avatarer" patchas in. Liten, men go' detalj.