Vi fortsätter snacka om nyheter

Inaktiv

Myndigheterna erbjuder invånarna i staden Taichung i Taiwan 22 kr för varje kilo hundbajs de plockar upp från stadens gator.

Taichung är Taiwans tredje största stad med drygt en miljon invånare, så där borde ju rimligtvis även finnas en del hundar. Som bajsar.

Om man kollar på Taiwans BNP per capita så ligger man som land på en 42:a plats, medans Sverige ockuperar 10:e platsen.
Däremot är bara 0,95 % av befolkningen i Taiwan "below poverty line" jämfört med Sverige där hela 6 % av befolkningen tydligen befinner sig i fattigdom (låter mycket, Wikipedia kan ha fel).
En taiwanesisk dollar ger ungefär 2.50 svenska kronor, så man verkar ju leva relativt bra i landet ändå.
Vilket gör ett 22 kr för ett kilo bajs känns som en ganska dålig deal.

Fast å andra sidan: Man lär ju likt knarkhandlarna kunna mixtra lite och blanda ut hundbajset med t.ex. sin egen avföring, varpå lönsamheten ökar ganska drastiskt om man till exempel späder enligt modellen 8 hekto hundbajs+2 hekto annat bajs

Många, framför allt unga, arbetslösa söker ju jobb i Norge och Danmark nu i finanskrisens spår, men vad fan, och till Taiwan och plocka bajs istället.
Tre kilo och man har råd med en dagens liksom.

Hade jag inte varit student hade jag lätt tatt chansen. Tänk att kunna skriva det på CV:t sen liksom, "Hundbajsplockare i Taiwan". Då om något vet väl arbetsgivaren att det här är en kille som definitivt inte är rädd för att hugga i och, om ni ursäktar, göra skitgörat.

Så vilka ska åka?

#blogg

signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

I'm in!

signatur

8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Och du som ville bli något.

Inaktiv

Det här låter skrämmande likt vad sydsvenskan (har för mig det var sydsvenskan) hade som april skämt för något år sen. Fast då var det typ pantmaskiner för hundskit. Både mamma och jag gick på det.

Medlem

Varje gång folk utlyser såna här grejer missbrukas det ju, t.ex. har man någonstans gett ett par öre per fångad kackerlacka, varpå många började med kackerlacksfarmar och försökte livnära sig på det viset.

1
Skriv svar