Safecracker kommer till Wii i höst

Robot
Inaktiv
Safecracker kommer till Wii i höst

Förvirrande artikel... är det Safecracker från Daydream Software som ska göras i en remake varför visar ni då bilder ifrån det nya Safecracker? O.o

Medlem

Ohhhh, memories... Då håller vi tummarna för Traitors Gate med då

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Förvirrande artikel... är det Safecracker från Daydream Software som ska göras i en remake varför visar ni då bilder ifrån det nya Safecracker? O.o

För det är inte Daydreams Safecracker som kommer portas. Det är Kheops' Safecracker: The Ultimate Puzzle Adventure från 2006/2007 (släpptes 2007 på steam för större marknad) som portas.

Medlem

Äntligen börjar spelföretagen att fatta. Nu väntar vi på att Fallout och Baldursgata ska komma.

Medlem

Då får jag nog be Mr.Bergstedt att ändra texten där artikeln är länkad på framsidan:

Citat:

Kheops Studios arbetar på en Wii-version av det 11 år gamla PC-spelet.

Förvirrande!

signatur

Jag kan för övrigt meddela att detta spel är lysande till PC. Det första äventyret på LÄNGE som har engagerande pussel i tillräcklig mängd. Betydligt bättre än alla interaktiva filmer genren dras med i nuläget.

Medlem

Då hade jag mycket hellre sett en remake på Daydreams version. Det nya bestod mest av sekvensmemorering av olika slag och var ganska tradigt. Det klassiska Safecracker är fortfarande ett av mina favoritspel med smarta pussel och härlig atmosfär.

Medlem

Intressant med en Wii-konvertering, Safecracker kan jag tänka mig är ett spel som passar för Wii-mote.

signatur

.slanger

1
Skriv svar