Inaktiv
Nya Högtalare?

Jag har för tillfället Creative Inspire 5.1 5300 men de börjar bli till åren och rätt slitna. Jag har funderingar på nya högtalare antigen 2.1 eller 5.1 mera 2.1 eftersom jag har inget bra sätt att ha ett 5.1 system.

Nu undrar jag om det är nån ide eftersom min bror säger att högtalare inte förändras så mycket.

:\

signatur

- Jag Står Ensam Med Ett Rostigt Järnrör Omgiven Av Dysterhet I Ett Vitt Tyst Helvete -

Jag köpte ett styck Creative i-Trigue L3800 2.1 för 1095:- på Komplett. Är ingen ljudkännare, men tycker de här är riktigt bra iaf. En skön extragrej med dessa är en fjärrkontroll - det kanske är standard numera, ingen aning - men jag har aldrig haft det innan. Liksom du kan (vill) jag inte riktigt ha 5.1/7.1 så jag har alltid kört på 2.1 och de här är helt klart de bästa högtalarna jag har haft - dessutom är de snygga med bra kontroller.

Medlem

Lyssna på din bror, vad tror du att du vinner med nya högtalare?

signatur

Butt!

Medlem

På vilket sätt är de du har nu slitna (annat än rent estetiskt)? Som sagt har din bror rätt i att högtalare inte utvecklas i någon rasande fart

signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Oftast så blir högtalare bättre med åren, exempelvis mina B&W-stativare som jag har vid hemmabion. De kommer jag aldrig slänga.

Sen vet jag inte hur det är med "datahägtalare" och åldrande. Borde väl inte vara så mycket sämre.

Kan du inte åka till någon kompis eller till en butik och lyssna på ett par nya system för att jämföra? Sen kan du besluta om du vill skaffa nytt. Jag var i samma situation som du när det gäller 2.1/5.1 och valde Logitech Z2300 2.1. Är väldigt nöjd.

signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Mina 4.1 högtalare från 98' totaläger min brorsas 5.1 högtalare från 2006. Min farsas 8.1 system av 80-tals högtalare äger mina 4.1

signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Jo jag antar att mina högtalare duger. Jag ska nog skaffa Creative XFI Gamer i framtiden kan verkligen mina gamla högtalare verkligen utnjyttja det kortet till max?

P.S, Ibland eller ofta har jag riktigt grym gammalbas, typ -91 tals och det gillar jag mycket.

signatur

- Jag Står Ensam Med Ett Rostigt Järnrör Omgiven Av Dysterhet I Ett Vitt Tyst Helvete -

Inaktiv

Jag använder lurar när jag spelar. När jag vill ha bra ljud, till exempel vid filmtittning eller musiklyssning så har jag datorn ansluten till försteg med ett par värstinglurar och försteget till slutsteg om jag vill ha ut i högtalare. När jag spelar är det enklare lurar iofs stereo digitalt ljud men ändå. Verkar ju som du vill ha rejält ljud menar jag. Fick tag i ett Proton system för 1,5K och häromdagen en NAD för 500 kr, så det går att få bra grejor till väldigt bra pris om man orkar leta lite.

signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Har ett 5.1 sen 2001 och det funkar lika bra som ett nytt från år 2012:P

signatur
1
Skriv svar