8800gtx strömförbrukning!
Ja det är tillräckligt, har för mig att Antec truepower 550w har lite över 40A på +12v-railsen så det räcker om du nu inte har väldigt mycket annat i datorn som kräver mycket.
En dator med ett 8800GTX bör ha ett nätaggregat som kan ge ut minst 33A på +12v men det är alltid bra att ha lite extra kraft iofs.
Ok... nej, jag har inte mycket annat high-tech i min dator... en p4 3.8ghz (för tillfället...snart en ny), en raptor 74gb hd + en annan WD på 200gb.... asus gf7900gtx... asus p5ld2 moderkort... sen två dvd-spelare/brännare!
Brorsan vill köpa mitt grafikkort så då kanske jag köper 8800gtx istället och lägger lite emellan istället för att lägga allt själv... så att säga!
Friends help you move, best friends help you move bodies!
Ok... det låter ju lovande... ska köpa nytt sen, men gör det i samband med processor o de andra delarna jag vill ha!
Jag kan inte direkt säga att det låter något från det... visst dras fläktarna i burken upp i varv efter några timmars spelande men jag har svårt att urskilja ifall det är nätaggregatet som låter... har aldrig upplevt något särskilt oväsen därifrån!
Har dessutom en liten "kontroller" på framsidan av datorn som jag kan ställa in hastigheten på fläkten med!
Tack för dina svar...!
Friends help you move, best friends help you move bodies!
kan man köra ett 8800GTX och en Core 2 duo 2.67 på ett 420 watt???
Bara att det är 420watt säger inte allt eftersom jag inte vet hur effektivt det är eller hur många ampere +12v railsen (kanske bara är 1 rail i ditt fall) kan ge ut. Hur som helst gissar jag att nätaggregatet är för svagt.
Ett nätaggregat på 420 W måste vara väldigt effektivt (dvs det måste vara ett av dom nyare typerna av nätaggregat) för att kunna driva alla dom sakerna. Utan att veta antalet A (Ampere) är det svårt att svara.
Funkar ett 500 watts då???
Är det ett med vettig kvalité så ja, är det ett skitnätagg så är risken att det inte fungerar.
Watt-antalet säger egentligen ingenting om hur bra nätagget är, det är ampere-värdena på de olika railarna som är det intressanta (och vad nätagget verkligen kan leverera, för även om det står tex 16A på 12V1 och 12V2 så betyder inte det att nätagget kan leverera 32A totalt samtidigt).
Det är inte fråga om det funkar, utan hurpass stabilt är det, jag antar att dom flesta här lirar säkerligen många timmar om dagen, alltså drar burken enormt med juice.
Du kan inte få för mkt ström i ett nätagg, skaffa så stort som datorn kräver samt vad din plånbok tål.
Både ATI och Nvidia suger mkt ström av dagens generation 3dkort. 8800GTX minimum 600w om du vill att det skall funka 100%, sure du kan dra ignång det på 450w oxå, men räkna med att burken dyker eller hänger sig efter några timmar spelande.
Bäst är Crossfire eller SLI ready optimerade & Dimentionerade nätagg, kostar en del, men väl värt det på det hela taget.
Lycka till
Denon / Pioneer