8800 GTS 640 men vilket märke
Jag tänkte köpa ett nytt grafikkort till min dator. Blev riktigt ledsen på SLI, blev grovt varmt och slutade med att mina Asus 7900 GT kort tog stryk av det och nu i början av året så började grafiken bugga när jag spelade spel och med SLI påslaget så så började hela marken att blinka i WoW och så krashade drivrutinerna. Nu tänkte jag köpa ett 8800 GTS 640MB kort och skita i SLI. Vet inte riktigt vilket märke jag ska välja dock... Måste man skaffa sig ett starkare nätagg för ett sånt kort? Har bara 350 Watt.
Min dator för övrigt har:
Athlon AMD 64 2,4 Ghz dual core
2GB DDR3 ram minne
A8N32-SLI Deluxe moderkort
Två SATA hårddiskar
DVD brännare och en extra dvd läsare om man ska kopiera skivor som jag funderar på att ta ut för jag använder den sällan och till sist en 3 tumsdiskett station som jag nästan aldrig använder
Okej tack. Hmm är fortfarande inte helt säker på vilket märke men valet står mellan Asus och Leadtek tror jag.
Okej tack. Hmm är fortfarande inte helt säker på vilket märke men valet står mellan Asus och Leadtek tror jag.
Kolla lite på vad som medföljer, om det skiljer något på kylningen (använder tex inte de flesta/alla 8800GTS nVIDIAs referenskylning än så länge?), garantitid, etc och jämför det mot priset.
Leadtek har ju rätt länge varit en bra tillverkare av nVIDIA-baserade grafikkort, Asus är det väl heller inget fel på.
Vill du komma så billigt undan som möjligt så finns ju Albatron och AXLe (som det finns en del diskussioner om här), fast det skiljer bara någon enstaka hundralapp mellan dem och iaf Leadteks kort vad jag kunnat se så ja... Jämför vad du får för pengarna utöver kortet som sagt.
Kör på ett Asus. Leadtek är en 100 lapp billigare men mitt moderkort är ju ett Asus så det känns på nåt sätt rätt att ha samma märke
Asus låter som ett mycket klokt val. Har verkligen inget att klaga på när det gäller en enda pryl av dem som jag äger eller har ägt. Har väl blivit lite av en fanboy kanske men det är verkligen kvalitet på deras prylar.
Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64