Speldator! Men vad ska jag ha?

Inaktiv
Speldator! Men vad ska jag ha?

Jag har bestämt mig för att köpa en dator som ska kunna klara det mesta! (Wow, BF2, Steam osv)Men min stora fråga är vad ska jag ha i burken?
Vart ska jag köpa prylarna ifrån?

jag har en prislapp på 15-16 laxar

Snälla hjälp mig!

(Jag kan köpa den i delar och bygga den sj):)

Medlem

Brukar vara lite emot datorpaket som säljes, men det på komplett är rätt läckra. Tog den dyraste intel paketet för att visa. Men här så är det bara delar som du köper fast dom har gjort ett "paket" så det ska vara enkelt. Du får alltså bygga den själv.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=328613

Medlem

Jag köpte en "Komplett Gamer a20" för inte så längesedan och är riktigt nöjd.

Eftersom du tänkt lägga ut lite mer än jag gjorde så kan du helt enkelt sattsa på "Komplett Gamer a40"?

Har köpt PC i delar innan och vart nöjd då med, fast nu på senare tid har jag inte ork att "fippla" ifall något inte skulle funka. Köper man en färdigbyggd från komplett tex så får man ju garanti så man bara kan skicka in den ifall det blir problem. Säkert likadant på dom flesta stora ställena.

Fast du sparar säkert ett par hundringar på att bygga själv, ville bara ge tipps för den late 8)

Tog drygt en vecka från att jag beställde tills jag hade datorn igång här hemma!

Medlem

Tråd flyttad.

Inaktiv

Jag tycker inte att kompletts Gamersystem är prisvärda. Visserligen ingår OS i alla tror jag, men det går alltid att få bättre delar för samma eller mindre pris känns det som. Tryggt ja, bekvämt ja, kraft/krona inget vidare.

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv
Skrivet av PaddanL:

Jag tycker inte att kompletts Gamersystem är prisvärda. Visserligen ingår OS i alla tror jag, men det går alltid att få bättre delar för samma eller mindre pris känns det som. Tryggt ja, bekvämt ja, kraft/krona inget vidare.

Men vad rekommenderar du om du inte tycker om Komplett?

Inaktiv

Jag tycker absolut man kan köpa från komplett, men man får så mycket mer dator för pengarna om man köper i delar. Du kan hitta många trådar om tips på datorer för runt 10-13000 kr, du som har 15-16000 kan ju lägga till lite bättre grejer...

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

nj
Medlem
Skrivet av PaddanL:

Beror lite på hur man ser på saken, operativsystemet går ju att välja bort ifall man redan har en licens och då sparar man ungefär en tusenlapp. Sedan så ingår ju även 3 års garanti, där man förvisso måste skicka in datorn till Komplett om något händer men det sker kostnadsfritt om jag tolkat deras sida rätt.
Kan helt klart vara trevligt att ha ifall något går sönder och man själv är osäker på att rota runt inuti datorn, att det dessutom tredubblar garantin på de flesta komponenter är ju inte helt fel heller.

Komplett erbjuder ju även möjlighet att konfigurera systemet man vill köpa och har hyfsat stora valmöjligheter, även om vissa komponenter inte alltid har så många alternativ, tyvärr.

Inaktiv

En dator som klarar det mesta kan man iofs bygga ihop för långt under nämnda summa. Ett bra mb med C2D tycker jag att man i dagsläget ska lägga slantarna på. När det gäller Komplett tycker jag nog att du bör tänka om, eftersom priser och service mig veterligen är ypperlig. Som en bekant uttryckte det: "När jag klickade på beställningen fick jag paketet i magen". Hehe.

Petade ihop detta häromdagen för 6299 kr:
XFX GeForce 7600GT 256MB GDDR3 PCI-e
Chieftec BH-02 ATX Medium Tower (stort som tusan)
DVD-brännare SH-S183A SATA
Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2 16MB 7200rpm
Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB CL5
Intel Pentium 4 631 3,0GHz (som körs i 4,2GHz utan värmeökning eller stabilitetsproblem och köpte denna eftersom C2D snart blir billigare och då blir det en sådan istället).

Addera ett P5B mb för 1099 kr cirka så har du en riktig best och är inte i närheten av 14-16K

signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Tack för alla goda råd! Fortsätt så...

Jag blir visare för varje gång:)

Inaktiv

När jag har kollat runt på forumet finns det säker 100 inlägg om detta problem så jag ser ingen andledning till att fortsätt med detta så jag låster tråden... Jag kollar runt och ser vad jag hittar på andra trådar

Medlem

Tråd låst.

(fanken det fungerade inte)

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

1
Skriv svar