Film: Brothers In Arms: Hell's Highway

Robot
Medlem
Film: Brothers In Arms: Hell's Highway

Har alltid föredragit Medal of Honor än BIA. Hoppas det här spelet blir bättre.

signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Medlem

Ett ww2 spel där jänkarna inte vinner.

Medlem

kommer garanterat bli bra

signatur

I'm the broken one who fixed it.

Måste nog säga att jag är lite skeptisk till detta spel men man får hoppas på det bästa

signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Medlem

Inte många månader kvar till release. Ser verkligen fram emot detta spel, har föregångarna och tycker de är riktigt bra.

VARFÖR I HELVETE TAR DE TÄCKNING BAKOM TRÄSTAKET ?

signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Inaktiv

Jag gillar krigsspel, men hatar när spelutvecklare nästa skryter om hur många som dog under det krig man spelar.

Förlåt, men tyskarna var nog inte de enda som begick krigsförbrytelser... men vad kan man förvänta sig när en pensionerad fd överste är med:). Aja spelet ser suveränt ändå, lirar om "earned In Blood" tillsvidare.

Inaktiv
Skrivet av albertalbertsson:

HAHA, word!

En jordhög bredvid är ju "lite" bättre att ligga bakom. Fast o andra sidan så kan man nog inte ligga ner i BIA...:evil:

Medlem

Meh, ser rätt lökigt ut. Den gröna paletten på gräs o skog var ju supermario:aktig. Och om de nu spelade in ljudet från vapen o grejjer hur kommer det sig då att tommygunnen lätt så fjantig?

Spelade det första och var inte imponerad...Får hoppas detta blir bättre då. Så jävla mycket hype o säljsnack om spelet bara.

Inaktiv

Ser väldigt nice ut! tom så att man skulle kunna tänka sig pröva det å se om det är bättre än 1´an

Medlem

Jag tror dom bara visar de sekvenserna att staket inte är så hållbara De vill också visa att man kan förstöra skydd så som trä och sandbags m.m. med hjälp av machine gun tex på ett trästaket.. eller bazooka på en låg mur/sandbags.

Visar liksom fysiken i spelet. I föregångarna gick det ju inte att skjuta så bra genom trästaketen.

Inaktiv

Blir nog ett köp för min del :). Men det jag inte gillade var staket sekvensen, visst dem visar fysiken i spelet. Men soldaterna stod ju bara där som statyer, dem borde ha gjort det mer att dem tog skydd, huka sig eller nånting.

Medlem

Varför i helvete ställer du ens ett sådant dumt påstående, kan vi väl säga såhär VARFÖR I HELVETE TAR NI SKYDD BAKOM GIPS VÄGGAR I COD4.

Alltså de handlar om att förminska träffbilden för fienden, jag tror nog både du jag och dem som slogs i ww2 fattade att ett staket inte skulle skydda mycket.

Men i stridens hetta tar man vad man har, och kan inte fienden se dig FÖRSVÅRAR DET JÖH.

FFS.

Det är som o säga , ta inte skydd i gräset!!!

Vad det handlar om är att förminska träffbilden och ta skydd slash gömma sig osv osv svårt att förstå?

Medlem

Har jag också alltid undrat. Ändå måste man först skjuta en hel skur med kulor på staketet så det först går sönder, SEN kan man döda gubben bakom.

Det är töntigt att ens stå bakom träd då en AK5'a kan skjuta igenom en halvmeter tjocka träd.

Dock kan det vara bra sätt att slippa bli sedd, men man är körd om dom börjar skjuta.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Varför i helvete ställer du ens ett sådant dumt påstående, kan vi väl säga såhär VARFÖR I HELVETE TAR NI SKYDD BAKOM GIPS VÄGGAR I COD4.

Alltså de handlar om att förminska träffbilden för fienden, jag tror nog både du jag och dem som slogs i ww2 fattade att ett staket inte skulle skydda mycket.

Men i stridens hetta tar man vad man har, och kan inte fienden se dig FÖRSVÅRAR DET JÖH.

FFS.

Vad det handlar om är att förminska träffbilden och ta skydd slash gömma sig osv osv svårt att förstå?

Precis

Skrivet av Xphome:
Skrivet av zauii89:

FFS.

Precis

Jo men en tränad soldat vare sig det är ww1/ww2/Gulfkriget slänger sig alltid ner på marken och istället skjuter mellan pinnarna på staketet hellre än hukar sig bakom ett tunt lager trä.

Hade vart kul om de istället gjorde "market garden" ur tyskarnas perspektiv nu när jänkarna inte vinner. Man skulle t.ex. kunna spela som en pansargrenadjär ur "Bittrich pansardivision"! Hade vart coolt ju.

signatur
Medlem
Skrivet av Rullstol:

Meh, ser rätt lökigt ut. Den gröna paletten på gräs o skog var ju supermario:aktig. Och om de nu spelade in ljudet från vapen o grejjer hur kommer det sig då att tommygunnen lätt så fjantig?

1: Det kanske har regnat precis? Då ser grönt i naturen grönare ut.

2: Vapen låter inte så 'coolt' som många filmer och spel presenterar dem.

Oftast så läggs coolare ljud för att kompensera att man bakom skärm och mus inte kan känna rekylen, eller få ljudet så högt som 'på riktigt' (då hade alla gamers varit döva).

Dessutom tycker jag att alla spel som säger sig vara realistiska bör stödja liggande position. Det är ju det första alla soldater lär sig att göra när någon börjar skjuta, till marken, och kryp i skydd.

Annars verkar denna spelseriens mål mest vara att återskapa känslan och obehaget av krig.

signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Concealment och cover, not the same thing...

signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

undrar jag med:/ haha men måste erkäna det ser roligt ut! staketet flyger åt alla hållen och dom står kvar som ingenting HAHA:D
men det är en sak man kan överse om det inte är så alltid då:S

signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Kulorna flyger, folk dör till höger och vänster. Men det ni bryr er om är ett töntigt jävla staket?!?!?! Jesus titty fucking Christ!

Skrivet av Heat:

Kulorna flyger, folk dör till höger och vänster. Men det ni bryr er om är ett töntigt jävla staket?!?!?! Jesus titty fucking Christ!

Knappast folk som dör, de är botar. Men eftersom det ska efterlikna någon form av realism så är det extremt irriterande att se dem huka sig bakom staket.

signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Heat:

Knappast folk som dör, de är botar. Men eftersom det ska efterlikna någon form av realism så är det extremt irriterande att se dem huka sig bakom staket.

håller med helt och hållet, BiA har gått över till casual gamers så ingen realism bara arkad...*suck* det börjar bli på tok för många neddummade spel och vem ska man skylla på? Wii:s dragningskraft av icke vana spelare?

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Heat:

Vad enda in i fan vet du om att huka sig bakom staket , jag bettar att hundra tusentals soldater säkert gjordet nån gång.

Förmiska träffbilden?
Gömma sig?
Ta vad man har?
Ambush?

OHO tränad eller inte, get real... viljan att göra som man vill är precis som i verkligheten..

Gå och gråt till varför ni tar skydd bakom gips väggar i cod4 isf , buhu vad overkligt... buhu? det är väl upp til var och en VILJA att göra som man vill är verklig nog.

Skrivet av zauii89:
Skrivet av Heat:

Vad enda in i fan vet du om att huka sig bakom staket , jag bettar att hundra tusentals soldater säkert gjordet nån gång.

Förmiska träffbilden?
Gömma sig?
Ta vad man har?
Ambush?

OHO tränad eller inte, get real... viljan att göra som man vill är precis som i verkligheten..

Gå och gråt till varför ni tar skydd bakom gips väggar i cod4 isf , buhu vad overkligt... buhu? det är väl upp til var och en VILJA att göra som man vill är verklig nog.

Ursäkta men måste bara säga detta. Den dummaste kommentaren jag sett på länge!

signatur
Medlem

Arrggh... Har så delad uppfattning om spelet. Storyn verkar skön, men gameplayet som skit. Antagligen blir det väl att hålla i pengarna tills man får ett spel som ger både och. Antagligen till ArmA2 för min del. =S

Inaktiv

Gillar såna här spel om dom är ordentligt gjorda dvs

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Har jag också alltid undrat. Ändå måste man först skjuta en hel skur med kulor på staketet så det först går sönder, SEN kan man döda gubben bakom.

Det är töntigt att ens stå bakom träd då en AK5'a kan skjuta igenom en halvmeter tjocka träd.

Dock kan det vara bra sätt att slippa bli sedd, men man är körd om dom börjar skjuta.

Kulorna går ju dock inte rätt igenom trädet, så att gömma sig med låg profil även bakom ett träd med en halvmeters diameter kan vara väldigt effektivt som delvis skydd men främst skyl.

signatur

"jävlda datorer, hur mycket ram måste man ha för att en cp dator INTE ska kuka å vara helt jäva toffel cp!!" -Iceman

Medlem

Hmm, kanske dags för någon att skapa Arga unga gamers! ^^ Tycker det ser nice ut grafiskt sett och som sagt verkar vara en skön story. Det kommer ju i Augusti så då får vi se, hoppas de släpper ett demo först bara.

12
Skriv svar