Inaktiv
Köp av Ram-minne

Tjena.

Har fått en gammal dator av en polare, den ända fakta jag har om den är att den har en: Intel Pentium 4 1.70 Ghz och 256mb ram. Jag har själv satt in mitt gammla Geforce 6600gt.

Nu till problemet.

Jag testade installera WOW på datorn, problemet är att det inte går som det ska, även om jag kör på lägsta inställningarna. Det kommer lite små hack lite då och då som går att det fryser sig i 1-2 sekunder. I övrigt flyter spelet bra så jag tror inte att det är grafikkortets fel. Wow kräver 512MB ram som minimum, och eftersom jag har 256 så tror jag problemet ligger där.

Nu skulle jag vilja ha lite tips på vad jag kan köpa för minne och även hur jag byter det. Har som sagt ingen aning om hur det där med minnen funkar. Hade tänkt mig ett minne på 512 eller 1024.'

Tack på förhand.

nj
Medlem

Med en såpass gammal P4:a så kan det vara lite vad som hellst i minnesväg.
Har du tur så är det vanligt DDR-minne, otur så är det vanligt SDRAM (otur som i dålig prestanda), och med extrem otur så är det RDRAM (otur som i svårt att få tag på och snordyrt).
CPU-Z borde kunna visa vilken typ av minne du behöver, kolla upp det och skriv ett inlägg om vilken sorts minne det är så kan du få mer hjälp då.

Inaktiv

Okej. Verkar som att jag hade extrem otur står att jag har RDRAM. Finns det något jag kan göra eller är det ingen ide alls?

nj
Medlem
Skrivet av demax:

Okej. Verkar som att jag hade extrem otur står att jag har RDRAM. Finns det något jag kan göra eller är det ingen ide alls?

Det finns att köpa, men kostar löjliga summor som du ser.
Dessutom så måste RDRAM sitta i par, så för att få 512MB så måste du köpa två 256MB-stickor.
Förslagsvis så kan du ju leta begagnat på tex Blocket, SweClockers marknad, NordicHardwares köp/sälj-forum samt Tradera för att se om du kan hitta minnen till bättre priser.

Inaktiv

Okej. Tack för all hjälp, får kolla runt lite men det ser inte så ljust ut

1
Skriv svar