Medlem
Hjälp!

Hej Hej

Har ett litet problem.

När jag startar guild wars så flyter alting på bra men till min förvåning så står det att gw.exe prosessen tar mellan 70-90% prossesor kraft bara i menyn där man loggar in. Tycker detta är lustigt eftersom spelet bara kräver 1Ghz men jag har 1,7Ghz. Ska det vara så eller går problemet på något vis fixa?

Om det nu är något problem....

/Marty

signatur
Inaktiv

Jag ser inte det som något problem, bara för att du bara ser en meny betyder inte det att det är det enda som händer.

nj
Medlem

Spel brukar dra rätt mycket processorprestanda oavsett vad man gör i spelen, sett en del spel som dragit 100% CPU trots att de varit pausade och minimerade i Windows.

Medlem

Ok, bra då är det inget fel med det.. Då är det bara ramet som inte pallar med redigt. Får ett nytt som jag köpt på tisdag...

signatur
Medlem

Det är ju bra om den tar upp mycket CPU kraft för då flyter det bättre

Inaktiv

va, nej?!

signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

så du menar att om det skulle ta upp 10% CPU kraft på hans dator så skulle det gå bättre?

Inaktiv

Använder man 100% så är det ju på bristningsgränsen, om du tänker dig själv in i situationen. Du använder 100% av din kapacitet för att simma 100 m, hela tiden ligger du och maxar. Samtidigt ser du en konkurrent somma om dig trots att han använder 10% av sina krafter. Antingen är du förlegad och ineffektiv, eller så stör något annat, kanske en förkylning eller benbrott som gör att dina 100% är rätt värdelösa jämfört med 10 friska procent.

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Men om man inte vill använda 100% för att vinna så måste man ju träna mer så man klarar det under 100%, alltså man måste ha en snabbare/bättre CPU för att klara det med lägre CPU kraft. Om man ändå bara använder 80% av sin kapacitet så minskar chansen att vinna och det tar längre tid att simma 100m.

Inaktiv

Läste en rätt bra förklaring... Ska vi se vart den ligger... jo här är den!

Skrivet av PaddanL:

Använder man 100% så är det ju på bristningsgränsen, om du tänker dig själv in i situationen. Du använder 100% av din kapacitet för att simma 100 m, hela tiden ligger du och maxar. Samtidigt ser du en konkurrent somma om dig trots att han använder 10% av sina krafter. Antingen är du förlegad och ineffektiv, eller så stör något annat, kanske en förkylning eller benbrott som gör att dina 100% är rätt värdelösa jämfört med 10 friska procent.

Edit: Alltså, att det drar så mycket innebär inte automatiskt att processorn är slö och dålig, även om det i detta fall kanske kan vara så att processorn är underdimensionerad för att driva spelet i vissa inställningar.

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

att processorbelastningen ligger på max innebär ju bara att alla cykler används. det ska de ju inte göra om ett spel inte utför några (eller mycket få) beräkningar; exempelvis om det är pausat eller om man sitter och bläddrar i menyer.

om processorbelastningen då ligger på max har någon (spelmakarna) gjort något dumt, och det har inget med flyt att göra.

signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
1
Skriv svar