Få stämde Take Two efter Hot Coffee

Robot
fue
Medlem
Få stämde Take Two efter Hot Coffee

Hot Coffee? vad har jag missat?

Medlem

Achievementen eller?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Kan inte fatta att 2676 personer kände sig "kränkta", tänker gissa att majoriteten bara ville ha lite enkla pengar.

Medlem

berättigat fall my ass!

Inaktiv

http://en.wikipedia.org/wiki/Hot_coffee

I princip så har du missat anledningen till varför man inte får följa med Nico och valfri date in när de "gör det".

Medlem
Inaktiv

signatur

Ta en gärna en titt på mina GB/C och GC emulatorer www.tuxemu.se.nu :)

Medlem

konstigt så få stämde då detta är något dom flesta gör ändå hemma

Medlem

Löjligt är det i alla fall haha snacka om sned moral. Sådana idioter skulle bli förbjudna att spela. Jag menar döda oskyldiga, sno bilar och ägna sig åt kriminell verksamhet går bra, men sex nääää! Skåttpengar skulle de få och då menar jag inte till dom som stämmer...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Berättigat fall? Mwahahahahaha... Allmänheten bevisade väl precis att det inte var berättigat?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Achievementen eller?

Det var det roligaste i hela spelet när man kom in till tjejen så kom rutan upp "Warm Coffee 10p".

Kunde man inte få stäma Take Two för att dom inte hade med Hot Coffe från början? Jag känner kränkt för att man inte fick ha sex med tjejen.


signatur

Mucha shaka paka

KoP
Medlem
Skrivet av taah:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hot_coffee

I princip så har du missat anledningen till varför man inte får följa med Nico och valfri date in när de "gör det".

Men ändå är det hyffsat detaljerat vad som försigår efter man plockat upp en prostituerad i bilen.

Medlem

Det faktum att det krävdes att man installerade en mod eller att man hackade spelet (det var ju inte ens ett Easter egg) för att ens kunna se det borde ju i mitt tycke göra att Rockstar/Take Two inte är ansvariga för om vissa människor blir illa berörda.

Det är ju fan som att hyra en porrfilm och sedan stämma videouthyraren för att man blivit illa berörd av nakna människor som har sex. Well, DUUUHH!

Advokaterna var ju tydligen besvikna, men jag tycker ju att det är anmärkningsvärt att det var så mycket som över tvåtusen ljushuvuden som faktiskt skickade in stämningar.

Medlem

Det värsta är att folk bara utnyttjade det här för att få pengar. Jag menar, helt ärligt, har man köpt ett så ultra-våldsamt spel som GTA så tror jag nog att sex är det minsta man skulle bli orolig över...

Medlem
Skrivet av Famest:

Det värsta är att folk bara utnyttjade det här för att få pengar. Jag menar, helt ärligt, har man köpt ett så ultra-våldsamt spel som GTA så tror jag nog att sex är det minsta man skulle bli orolig över...

Ja, om man inte är amerikan.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Som sagt, helt sjukt löjligt att folk kan känna sig kränkta av en möjlighet som finns tillgänglig bara om man installerar en inofficiell mod. Förstår inte hur Rockstar kunde ge med sig i detta fallet egentligen.

Medlem

lite naket e väll de minsta personer bhöver oroa sig om , när folk dör som flugor och blir misshandlade

Medlem

USA, vad kan man säga.

Medlem

asså jag älskar Amerikaner, men deras bölande om att de blir kränkta av ett spel de har aldrig spelat.
De känner sig kränkta av allt! Finns det en möjlighet att få ett skadestånd så tar vilken amerikan chansen när den än kommer.

Kränkt.... I say: BULLSHIT.
We in Sweden got some BALLZ.

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Som sagt, helt sjukt löjligt att folk kan känna sig kränkta av en möjlighet som finns tillgänglig bara om man installerar en inofficiell mod. Förstår inte hur Rockstar kunde ge med sig i detta fallet egentligen.

Problemet var väl att materialet (se: sexet) redan fanns "inprogramerat" i spelet och bara "låstes upp" med hjälp av modden; hade det blivit *tillagt* av en mod hade det varit en sak men nu var det snarare som ett snuskigt easter-egg som fanns med sen start;)

Men visst håller jag med om att även 2000 stämningar är för mycket, nakenhet chokerar som vanligt något extremt mycket "over the pond" (tänk bara tillbaka till så nyligen som mass effect sexet)...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Snoop0:

asså jag älskar Amerikaner, men deras bölande om att de blir kränkta av ett spel de har aldrig spelat.
De känner sig kränkta av allt! Finns det en möjlighet att få ett skadestånd så tar vilken amerikan chansen när den än kommer.

Kränkt.... I say: BULLSHIT.
We in Sweden got some BALLZ.

Hahaha, or not.

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Problemet var väl att materialet (se: sexet) redan fanns "inprogramerat" i spelet och bara "låstes upp" med hjälp av modden; hade det blivit *tillagt* av en mod hade det varit en sak men nu var det snarare som ett snuskigt easter-egg som fanns med sen start;)

Ett easter-egg som man "råkar" installera av misstag? Troligt..


signatur
Medlem

snacka om att ha för mkt fritid

Inaktiv

"lite naket e väll de minsta personer behöver oroa sig om , när folk dör som flugor och blir misshandlade"

haha, precis, orka bry sig om lite naket, när man kan gå runt och såga itu folk med en motorsåg är ju lite mer omänskligt om man säger så

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Löjligt är det i alla fall haha snacka om sned moral. Sådana idioter skulle bli förbjudna att spela. Jag menar döda oskyldiga, sno bilar och ägna sig åt kriminell verksamhet går bra, men sex nääää! Skåttpengar skulle de få och då menar jag inte till dom som stämmer...

Tänkte precis samma sak. Och igentligen så borde sex vara mycket mer accepterat än att köra över människor med stridsvagnar.

Medlem

Alla de där 2676 personerna inklusive advokaterna borde ha spöstraff för att dom är så dumma i huvudet. USA är ett så sjukt land att man aldrig upphör att förvånas. Lite naket och sex är värre i ett spel än att köra över, skjuta och slå ihjäl folk med baseball trä.

Medlem

dom är ju inte ens nakna i modden.. det är ju sjukt. sämsta grejjen nånsin och så mkt liv. även om dom var nakna wtf.. mature rated game för fan.. är det ok att springa runt o ta livet av folk men det är inte ok att simulera skapelsen av liv?


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Går inte Ssverige åt samma håll som USA? Sorgligt om man tänker närmare på det.

Medlem

folk i usa har inte sex, det är en myt, därimot skjuter dom varann som fan.

12
Skriv svar