Få stämde Take Two efter Hot Coffee
http://en.wikipedia.org/wiki/Hot_coffee
I princip så har du missat anledningen till varför man inte får följa med Nico och valfri date in när de "gör det".
Löjligt är det i alla fall haha snacka om sned moral. Sådana idioter skulle bli förbjudna att spela. Jag menar döda oskyldiga, sno bilar och ägna sig åt kriminell verksamhet går bra, men sex nääää! Skåttpengar skulle de få och då menar jag inte till dom som stämmer...
Ja jag vet att jag är bäst!
Achievementen eller?
Det var det roligaste i hela spelet när man kom in till tjejen så kom rutan upp "Warm Coffee 10p".
Kunde man inte få stäma Take Two för att dom inte hade med Hot Coffe från början? Jag känner kränkt för att man inte fick ha sex med tjejen.
Mucha shaka paka
http://en.wikipedia.org/wiki/Hot_coffee
I princip så har du missat anledningen till varför man inte får följa med Nico och valfri date in när de "gör det".
Men ändå är det hyffsat detaljerat vad som försigår efter man plockat upp en prostituerad i bilen.
Det faktum att det krävdes att man installerade en mod eller att man hackade spelet (det var ju inte ens ett Easter egg) för att ens kunna se det borde ju i mitt tycke göra att Rockstar/Take Two inte är ansvariga för om vissa människor blir illa berörda.
Det är ju fan som att hyra en porrfilm och sedan stämma videouthyraren för att man blivit illa berörd av nakna människor som har sex. Well, DUUUHH!
Advokaterna var ju tydligen besvikna, men jag tycker ju att det är anmärkningsvärt att det var så mycket som över tvåtusen ljushuvuden som faktiskt skickade in stämningar.
Det värsta är att folk bara utnyttjade det här för att få pengar. Jag menar, helt ärligt, har man köpt ett så ultra-våldsamt spel som GTA så tror jag nog att sex är det minsta man skulle bli orolig över...
Ja, om man inte är amerikan.
"When corporations create the music we all lose."
asså jag älskar Amerikaner, men deras bölande om att de blir kränkta av ett spel de har aldrig spelat.
De känner sig kränkta av allt! Finns det en möjlighet att få ett skadestånd så tar vilken amerikan chansen när den än kommer.
Kränkt.... I say: BULLSHIT.
We in Sweden got some BALLZ.
Som sagt, helt sjukt löjligt att folk kan känna sig kränkta av en möjlighet som finns tillgänglig bara om man installerar en inofficiell mod. Förstår inte hur Rockstar kunde ge med sig i detta fallet egentligen.
Problemet var väl att materialet (se: sexet) redan fanns "inprogramerat" i spelet och bara "låstes upp" med hjälp av modden; hade det blivit *tillagt* av en mod hade det varit en sak men nu var det snarare som ett snuskigt easter-egg som fanns med sen start;)
Men visst håller jag med om att även 2000 stämningar är för mycket, nakenhet chokerar som vanligt något extremt mycket "over the pond" (tänk bara tillbaka till så nyligen som mass effect sexet)...
Good. Bad. I'm the guy with the gun
asså jag älskar Amerikaner, men deras bölande om att de blir kränkta av ett spel de har aldrig spelat.
De känner sig kränkta av allt! Finns det en möjlighet att få ett skadestånd så tar vilken amerikan chansen när den än kommer.
Kränkt.... I say: BULLSHIT.
We in Sweden got some BALLZ.
Hahaha, or not.
Problemet var väl att materialet (se: sexet) redan fanns "inprogramerat" i spelet och bara "låstes upp" med hjälp av modden; hade det blivit *tillagt* av en mod hade det varit en sak men nu var det snarare som ett snuskigt easter-egg som fanns med sen start;)
Ett easter-egg som man "råkar" installera av misstag? Troligt..
Löjligt är det i alla fall haha snacka om sned moral. Sådana idioter skulle bli förbjudna att spela. Jag menar döda oskyldiga, sno bilar och ägna sig åt kriminell verksamhet går bra, men sex nääää! Skåttpengar skulle de få och då menar jag inte till dom som stämmer...
Tänkte precis samma sak. Och igentligen så borde sex vara mycket mer accepterat än att köra över människor med stridsvagnar.
dom är ju inte ens nakna i modden.. det är ju sjukt. sämsta grejjen nånsin och så mkt liv. även om dom var nakna wtf.. mature rated game för fan.. är det ok att springa runt o ta livet av folk men det är inte ok att simulera skapelsen av liv?
Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.
folk i usa har inte sex, det är en myt, därimot skjuter dom varann som fan.