Studie: Europa vill ha sport- och racingspel

Robot
Inaktiv
Studie: Europa vill ha sport- och racingspel

Meh.. jag spelar hellre action/adventure än sport/racing :/

Medlem

What in da hatt? Detta är nog värt att köra en poll på! Jag håller med floube!

Inaktiv

sverige är ju mer likt USA än europa när det gäller allt annat, så jag skulle nog tro att vi föredrar shooters framför fotbolls lir

Medlem

Eeeh shooters och äventyr är ju mycket roligare än sportspel och racingspel !

Medlem

Vem fan spelar hellre sport än action/adventure? Sport är fan tråkigare än en mac (som speldator)..

Avstängd

Älskar racingspel som fan! Fotbollsspel är det enda sportspelet jag spelar, alltså inga andra sporter.
Men sen älskar man ju action

Medlem

Vrickade undersökningar. Jag känner då inte till någon som hellre föredrar sport framför action. Bilspel är väl däremot populärt.

Nejfan, gillar man att sporta så går man väl ut och gör det normalt. Svårare blir det när man gillar att skjuta och spränga saker/folk.

Edit: Jag röstar också för att FZ gör en ordentlig undersökning med en poll nu på en gång

Medlem

Racing sims (andra sims FS etc), MMO's som WoW, AoC mm, FPS spel framför allt är på min lista iaf.

Inaktiv

Ok, nu finns det en poll också. Rösta på!

Medlem

Argh, kan ju inte rösta på flera

Medlem

Bil och sport spel blah.
Ge mer Rpgs etc Shooter ( men dock inte WW2 igen lite uttjatat) och adventure

Medlem

Ja nu blev det lite svårt Men jag antar att ett bra spel är ett bra spel, oavsett genre. Jag är mest beroende av första-persons vyn. Sen kan det ju lika gärna vara rpg som shooter eller äventyr. Bilspel kan ju också vara riktigt kul

Medlem

Ofta, jag känner verkligen inte många som föredrar sport/racing framför Action och äventyr...

Men som någon nämnde så är Sverige mer likt USA än resten av Europa :D.

Inaktiv

uscha för Sport & Racingspel...

"Nej, det finns inget bättre än ett välgjort rollspel/äventyrsspel."
+lite Action

signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Finns redan för mycket sport spel.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Kanske spelande är lite mer mainstream i Europa.

Inaktiv

Som Lucas_Fake säger så är ju Sverige och dess befolkning allt som oftast "lilla USA" i Europa. Inte för att jag påstår att det inte finns betydande kulturella skillnader som vi Svenskar särskilt lägger märke till, utan snarare vill jag påstå att vi kanske inte är en bra måttstock för den typiska europén.

Medlem

nej tack, ge mig strategi / shooters / action lite rpg/mmo !

Medlem

Kan inte gälla för Sverige iaf. De flesta jag känner föredrar mer komplexa spel men givetvis även snabba lätta FPS.

Medlem

Racing och RPG/Adventure för min del om jag måste välja mellan dessa, FPS kan fara å flyga, alldeles för få verkligen roliga spel i den genren.

Sport kan vara skoj om man är många men ganska tråkigt att spela själv.

Medlem

svenskarna är inte européer

Medlem
Skrivet av Sabel:

svenskarna är inte européer

Haha

Medlem

Fan heller för sport...senaste sport spelet jag lirade var NHL 2000.....det ska vara RPG och shooters

Medlem

Jag vill ha nya:
Thief, System Shock och Deus Ex. Djupa första persons spel och inget konsolskräp tack

Medlem

Nej, shooters för mig tack!

Inaktiv

Ett BRA spel är ett BRA spel... oavsett vilken genre det tillhör.

Spel som t.ex. "Safecracker" från svenska "Daydream Software" är ett FANTASTISKT spel... såna skulle jag vilja se flera. Underbart med spel där man verkligen får anstränga hjärnan lite.

Medlem

Som tidigare skrivet: Svenskar ÄR inte européer. Bara väldigt lika. Lite för lika i mitt tycke.

Medlem

Pff, Halo 3 är sämst, inte konstigt att det sålde "dåligt". Vi i Europa spelar inte skit, som Crysis också är story mässigt.

Borde de inte skylla på piratkopiering? Vad konstigt...

signatur

- PiDuT

Inaktiv

Själv föredrar jag ett välgjort RPG, kommer alldeles för få sånna spel. Sist var ju Mass Effect, sen före det så är det enda jag kan komma att tänka på Jade Empire...

12
Skriv svar