Hur man (inte) vinner i Scribblenauts

Medlem

Du har säkert läst denna strip från Penny Arcade, om inte, gör det nu om du ska förstå något av det jag säger här.

Det <u>går</u> faktiskt att skriva "Starite" i <i>Scribblenauts</i>, och omedelbart få en av de banvinnande stjärnorna i handen. På bilden ovan tvingar jag <b>Calle</b> på FZ att testa, och det fungerar faktiskt. Men märkligt nog funkar inte den skapade stjärnan - du vinner alltså inte. Jag är lite kluven till det här, å ena sidan tycker jag att det borde ha funkat, å andra sidan känner jag flera personer (inte nödvändigtvis Calle, då) som i sådana fall skulle ha klarat spelet på högst tre minuter, och sedan gnällt över att det var för lätt...

#blogg

Medlem

Hahaha
Det borde väl ha funkat på ett sätt, men det kanske är en speciell starite han vill komma åt!!!!

Falsk marknadsföring med andra ord!!

Usch Nintendo eller vilka som nu skapade det! Ljuga sådär om att man ska kunna skriva ned så gott som allting så ska det dyka upp på skärmen...

Och nja, det hade varit roligt att se om det funkat hur fort folk skulle kunna skriva det hela. Tänk er en speedrun på Scibblenauts där allt man skriver är Starlite så fort som möjligt, hur slarvigt skulle den tolerera?

Tänkbara skojigheter är nästan oändliga

signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Inaktiv

Alltså när du skriver starite så kommer det fram en starite. Det är bara det att du inte vinner banan på det viset ^^

signatur

R.I.P Superplay

Skägg.
10 Chambers

Äh, jag tycker att det borde funka, det finns ju ofta en ganska enkel lösning på banorna (än så länge) men man vill ju komma den häftiga.

signatur
Medlem

Man måste ju dessutom komma på tre UNIKA lösningar på varje bana om man vill ha guld, så varför inte låta det här vara en...

Medlem

Grejen med Scribblenauts är att den inte registrerar adjektiv, men samtidigt registrera den adjektiv + ordet som en unik lösning.
Med andra ord kan du skriva vad som helst innan "Wings" till exempel, eftersom den inte känner igen adjektiv.
Så då kan du vinna tre banor genom att skriva "Big Wings", "Small Wings" och "Dnaiujwdbiuawbdiua Wings", och det räknas som tre unika lösningar.

Har inte spelat spelet själv, men läste även detta på Gamefaqs:
[info] *
Easily Pass Some Action Levels[/info]

Some action stages can be easily completed by spawning a pair of handcuffs and attaching them to the Starite found on the level. Then spawn a vending machine and place it next to the handcuffed Starite. Attach the other end of the handcuffs to the vending machine and it should give you the option to "fill" it with the Starite. Once the Starite is in the vending machine, simply drag it to Maxwell and click it to empty it out. This exploit is also said to work with other objects that can be filled such as baskets.

signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Snacka om att döda glädjen med spelet, Sc00p.

Medlem

BAWWWW <='C

signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

1
Skriv svar