Osynliga bilar

Inaktiv
Osynliga bilar

Jag pendlar fram och tillbaka mellan Alvesta och Växjö nästan fem dagar i veckan sen jag började på lärarprogrammet nu i höst.
Mellan dessa två orter, dessa världsmetropoler, ligger det ett litet sömnigt samhälle vid namn Gemla. En plats så liten och betydelselös att någon har satt upp citationstecken vid "Centrum"-skylten. Om det inte vore för att jag kommer därifrån så skulle förmodligen ingen vet vad det är för ställe (Vem? Gustav Larsson? Aldrig hört talas om.).

Men nu har något hänt på sistone som kanske kan sätta lilla Gemla på kartan. Två gånger de senaste fem veckorna har jag mött OSYNLIGA BILAR(!!) i centrum-rondellen!

Jag har närmat mig rondellen i maklig takt, spanat in läget, konstaterat att det är fritt från trafik och sen när jag kört ut så bara "VROOOMM" och en bil kommer farande från precis ingenstans.
Märkligt nog har det båda gångerna det har hänt varit en Volvo.

Vad pågår egentligen?
Har Volvo ihop med Försvarsmakten en hemlig testanläggning för ny kamouflageteknik i lilla Gemla?
Det låter ju helt befängt.

Är det kanske snarare så att universitetet inte borde tvinga en att köra bil så tidigt på morgonen så att man blir som en slö och ouppmärksam zombie i trafiken som riskerar både sitt eget liv och andras?
Det låter lite troligare va?

Ner med A-människorna och fram för humanare undervisningstider!

#blogg

signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv
Osynliga bilar

Det händer typ varje dag i Skåne. Eller nåt åt det hållet. Folk krockar VARENDA dag här. Förstår inte varför dem skriver ut det i tidningarna längre faktiskt.

1
Skriv svar