Barn oroliga för föräldrars internetanvändning

Medlem

Ååååh! Hatar när folk utalar WoW fel. Det ska låta "WåW", inte "WoW" (då man härmar hundarnas läte).


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det är ett enkelt svar på detta, vad fan det än är så kommer det alltid finnas folk som missbrukar det som fan och skitar ner för alla andra som gör det med måtta
Vet många där hela familjen spelar och där är ingen som lider för det, båda föräldrana är fast anställda osv.

Medlem

Min pappa är alltid inne på datorn. Tankar filmer och skit. Det glädjer mig eftersom innan var det jag som alltid fick tanka åt hela familjen.
Nu sköter min pappa allt sådant själv så slipper man det.
Han börjar också bli mer teknisk och kan lösa problem själv, så snart behöver dem mig inte till det heller.

så för min del har det varit positivt, men jag antar att jag också skulle bli sur om mina föräldrar spelade WoW dygnet runt och tvingade mig att ta hand om hemmet :(.

Medlem

Låt pappan surfa efter porr om han vill

(Pratar inte om barnporr då...Aja Baja.)

Medlem

Det kan ju inte vara sant att en morsa sitter o spelaar WoW. hahaa. Om min skulle gjort de vet i fan vad jag skulle gjort med henne. Huset förfaller ju annnars ffs.

Medlem

Ska man som förälder porrsurfa får man väl ta det lite diskret och åtminstonde rensa historiken
Spela är givetvis ok men inte såpass mycket att barnen känner sig bortglömda... Har man skaffat sig barn får man bannemig se till att prioritera dem.
Detta är säkert lika överdrivet som allt annat som handlar om datorspel dock... men ändå.

Medlem

Sjukt...Säger lite om ens egna spelberoende man hade en gång i tiden
Spelade WoW sjukt mycket, saker blev lidande ^^

Ignorerar man sina barn (om man nu har några) så ska man fan inte skaffat dom i första hand...

Hoppas det blir ett wake-up call för några iafa...för andra är det nog redan försent om man inte inser själv vad man har för förpliktelser mot sina kids

Medlem

Visst sitter jag och spelar väldigt mycket men jag låter det inte gå ut över min son, jag börjar oftast inte spela förrän efter tio på kvällen och då har både min fru och son gått och lagt sig. På senare tid har vi börjat spela lite tillsammans, men det blir oftast att jag spelar och han tittar på vilket han tycker är jättekul, han vill sällan spela själv och i de fall han gör det så är det mest flashspel på nätet eller kunskapsspel.


signatur

.slanger

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av xhosa:

Här har ni källan;

http://www.alltombarn.se/1.12657

Jag säger bara.....FZ goes aftonbladet

Om du läser noga så anges källan i början av artikeln... Det är inte aftonbladet.

Det jag menar är att de gör som Aftonbladet och förvränger det så att det blir värsta hypen i rubriken och ingressen.

Medlem

Givetvis är det riktigt illa när föräldrar gör saker som gör att deras barn mår illa. Det jag tycker är intressant i sammanhanget, och som tyvärr är ganska svårt att undersöka, är om t.ex. spelandet är något som lagts till och således gjort fler barn olyckliga. Eller om det bara är symtom på samma underliggande problem. D.v.s. att mamma spelar WoW istället för Jack vegas, att pappa spelar Internetpoker istället för att hänga på krogen osv.

Sedan vet jag inte om jag håller med Castorfiber om hans resonemang. För det första så ringer inte särskilt många barn i svårigheter till Bris. De flesta drar sig för det och mörkertalet är stort. För det andra så finns det olika grader av hur jobbigt man kan ha det, och att ha föräldrar som försummar är givetvis inte lika jobbigt som om de slår en. Men vi måste komma ihåg att det handlar om barn, och barn upplever inte saker på samma sätt som vi vuxna gör. Det som vi tycker är struntsaker kan upplevas mycket jobbigt och tvärtom.

Om den ene av föräldern porrsurfar och barnet tror att detta innebär att den andra föräldern kommer slänga ut den porrsurfande kan det till exempel ge upphov till oros- och skuldkänslor hos barnet. Barnet hamnar i en intressekonflikt där barnet kan kännas sig tvingad av välja, och uppleva att han eller hon sviker föräldrarna.

Om föräldrarna spelar (eller gör annat) så pass mycket att de inte kan sköta städningen i huset, inte betalar räkningarna ordentligt, glömmer bort födelsedagar, möten med skolan och annat kan det också innebära stora problem för barnen. Barn är i behöv av både kärlek och uppfostran och barn som har föräldrar som förvisso inte slår dem eller är elaka, men helt enkelt inte ger dem tillräckligt med tid, tvingas uppfostra sig själva. I tidig tonår kan det innebära problem med alkohol, droger osv om det inte finns föräldrar som är uppmärksamma och kan sätta gränser m.m.

Det jag vill ha sagt är att alla gånger då barn ringer till Bris och är uppriktigt oroliga så är det allvarligt.

Medlem

Det var bara en tidsfråga innan datorgenerationen vuxit upp och skaffat egna barn. Det här var inte alls oväntat.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Jag skulle bli glad om mina föräldrar joinade en match BF2..

"Hon har glömmer bort det som betyder någonting för mig.."

Ungen har inte tänkt på att WoW kanske betyder någonting för mamman? Skall hon endast stå och ge föda till skitungen samtidigt som den ser på tv eller (ironiskt nog) sitter vid datorn?

Medlem
Skrivet av kebbe_90:

Jag skulle bli glad om mina föräldrar joinade en match BF2..

"Hon har glömmer bort det som betyder någonting för mig.."

Ungen har inte tänkt på att WoW kanske betyder någonting för mamman? Skall hon endast stå och ge föda till skitungen samtidigt som den ser på tv eller (ironiskt nog) sitter vid datorn?

Ja usch, egoistiska jävla unge som vill att morsan ska bry sig om henne...

12
Skriv svar