Något är fel på mig
Innan jag beskriver allt jag just nu lider av, så vill jag säga att jag är aktiv och idrottar (motionerar) mycket. Faktiskt varje dag när jag är frisk.
Har varit dålig i 7 veckor nu. 8:e veckan är påbörjad.
Alla prover har visat normala värden, förutom blodtrycket som är runt 100-115/70-80. Det är lågt. Hwe ingen feber.
Allt började med en liten förkylning efter en två veckors träningsperiod, där jag körde ganska så hårt. 112 km löpning + gång (hälften vardera) på 14 dagar.
Blev sjuk när jag började vila och hade då 28 i snabbsänka. Förkylningen gick över, men jag kände mig tröttare och tröttare för varje dag, och har ingen aptit, så började hostan och halsont komma, och det har hållit i sig sedan dess.
Har börjat få yrsel och lite problem med balansen, typ som om man var konstant berusad under dagarna. Har fått ögonvärk och svårt att fokusera och ser suddigt.
Armar och händer domnar ofta bort, vet inte vad det beror på, men har säker en del med viktminskningen att göra, då jag inte får i mig tillräckligt med näring pga av att jag inte känner mig hungrig.
Min puls är över det normala när jag rör mig. Vilopulsen ligger på 40-45, vilket är lågt för att vara mig, även fast jag är tränad. Brukar ligga runt 50-55 slag i minuten.
Börjar få mentala problem pga av detta, då hjärnspökena har satt igång.
Sammanfattar man det hela så ser lägget ut så här.
* Extremt trött hela tiden (orkeslös och vill bara sova)
* Halsont och smärtor i kroppen
* Ögonvärk, (ögongloberna), suddig syn och kan inte fokusera blicken (texter flyter ihop), ögonen är kännsliga för solljus.
* har ingen aptit, äter väldigt lite, bara flytande föda som fil, yoghurt osv.
* lågt blodtryck (inget farligt) och yrsel med lättare balanssvårigheter, typ konstant berusad.
* Det mentala börjar ge efter och tankar om farliga sjukdomar dyker upp.
* bortdomningar i armar och händer + fingrar (En stickande känsla)
* Fryser ofta och har låg kroppstemperatur. 36 - 36.5 grader.
* huvudvärk i hela högra delen av ansiktet (tryckkänsligt)
EDIT:
Har varit på vårdcentralen varje vecka och träffat distriktsläkare. Fick doxyferm, då dom gissade på twar, men blev inte bättre.
Har en familjeläkare, men han har fullt upp.
Dagens sjukvård, om man inte har privatvård då.
Men igår så sa läkaren jag varit till senaste veckorna att hon skulle skynda på kontakten med familjeläkaren, då hon har slut på ideér på vad det kan vara.
Men du... doktor?
Har varit på vårdcentralen varje vecka och träffat distriktsläkare. Fick doxyferm, då dom gissade på twar, men blev inte bättre.
Har en familjeläkare, men han har fullt upp.
Dagens sjukvård, om man inte har privatvård då.
Men igår så sa läkaren jag varit till senaste veckorna att hon skulle skynda på kontakten med familjeläkaren, då hon har slut på ideér på vad det kan vara.
Du har kanske blivit diabetiker?
Eller så kan det vara Cancer
Du har kanske blivit diabetiker?
Eller så kan det vara Cancer
Hade en liknande period för 3 månader sedan. Fast den varade bara i två veckor och var mildare, då jag bara var extremt trött och orkeslös.
Alla värden förutom blodtrycket är normala.
Gjorde även en lungrönken som det inte fanns något fel på.
Sen började allt med en vanlig förkylning efter en hård träningsperiod.
Kom och tänka på borrelia, men då borde doxyferm hjälpt. Men det är säkert något virus bara. Det ordnar sig nog ska du se. Och gå inte och oroa dig för vad du kan ha, det kan bara göra saken värre.
Ett virus som är så här långdraget?
Har aldrig haft det förut. HAr haft en hel del annat som tagit kortare tid att bli frisk i från.
Men får vänta och se vad min fam. läkare säger när jag får en tid.
funderat på att göra en ögonkontroll hos synsam.
kan ju vara så att jag börjar få en dålig syn.
Övertränad?
Antagligen, då allt började med en förkylning när jag började vila pga träningsvärken.
Läs här och klicka dig vidare till "Ortorexi" så ser du vart dina symptom kan komma från. Otroligt att läkare idag inte bara kan "googla"
Övertränad?
Antagligen, då allt började med en förkylning när jag började vila pga träningsvärken.
Läs här och klicka dig vidare till "Ortorexi" så ser du vart dina symptom kan komma från. Otroligt att läkare idag inte bara kan "googla"
Kan ju säga at jag inte har några ätstörningar.
Då jag fuskade med kosten en del och åt fet mat, som pizza och kebab osv. men lyckades med att
gå ner 4 kg totalt, vilket var bra då.
Hade liknande problem innan jag började träna.
Fast då var jag bara trött och orkeslös och ingen aptit. Innan var jag pigg och åt allt. Då som nu började allt med en förkylning.
Har inte orkat tränat på dessa veckor, då jag får mycktet högre puls än när jag är frisk.
Det räcker med att jag går normal takt (ca 4 km/h) för att pulsen ska öka fort.