Nya Ram-minnen lr nytt moderkort???

Inaktiv
Nya Ram-minnen lr nytt moderkort???

Har planerat att köpa nya ram-minnen men jag vet inte om det är värt det eftersom jag har ett moderkort som bara klarar av DDR minnen.

Jag har just nu 1gb och ska köpa 1gb yttligare för ca 800 kr.

Alltså är det i huvudtaget värt det att köpa 1gb ram lr ska jag köpa ett moderkort som klarar av DDR2 isället???

Inaktiv

DDR eller DDR2 ger ingen prestandaskillnad att prata om om jag inte är helt ute och cyklar. Köp du 1GB till.
Vad består resten av datorn utav?

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Grafikkort: x1900gt

Amd Athlon 3500+ 1gb DDR CL3 Ram

Moderkortet vad jag ej.

nj
Medlem

Iom du har en Athlon 64 så måste du inte bara köpa ett nytt moderkort utan även en ny processor för att kunna byta från vanligt DDR till DDR2-minne då minneskontrollern sitter integrerad i processorn.

Inaktiv

I mina ögon helt klart en dator som funkar. Ingen supermaskin, men ett rätt fint litet system :). 1 GB ram till gör underverk för många spel.

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

hehe ju de duger

Jag har kollat lite och det var detta jag fastnade för:

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311352

Tror du det finns ngt bättre erbjudande för runt det priset? Isåfall så måste det vara 1gb inte x2 512er.

Medlem

Det ser väl billigt och bra ut, vad har du för minne(n) nu?

signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Jag har x2 256or och x1 512a.

1
Skriv svar