Togor, utbytesstudenter och könsjuice

Inaktiv

Igår var det dags för Ölympiad/Togafest på Campus i Växjö. Över 140 pers var anmälda på eventet på facebook, så när jag och Anders kommer dit ca 1,5 timme efter utsatt tid och vi möts av 8 personer förstår ni kanske att man kände sig lite blåst.

Men allt efter som tiden gick dök mer och mer personer upp och innan jag ragglade hemåt var det säkert iallafall en 70 personer på plats.

Man var ju lite orolig för hur festen skulle arta sig, med tanke på att merparten av gästerna var utbytesstudenter. För trots att man själv är bra på engelska vet man ju inte hur andra är. Sen när en av arrangörerna och min och Anders gemensamma kompis inte dök upp kände man sig verkligen utlämnad, men det gick så bra så.

Vi började kvällen med att spela rundpingis på ett provisoriskt bord där tomma ölburkar fick utgöra nät. Förloraren i varje omgång blev sen smashad på ryggen á la Det nya landet.

Men ack, efter ett tag hände det som inte får hända. Drickat tog slut.
Vi får såklart lite smått panik och undrar hur vi ska lösa detta. Efter ett tag kommer jag på att jag kan ringa en klasskompis som bor i närheten och fråga om hon har nån sprit hemma som man kan få köpa. Det hon har är en flaska Sambucca, som hon fått av mig i inflyttningspresent ett par veckor innan. Så jag får köpa flaskan, som kostade 190:-, av henne för 200, vilket förmodligen gör den till mitt dyraste enskilda spritköp nånsin.
När vi är där och ska hämta flaskan blir jag bjuden av en tjej på något som hon kallade för "könsjuice". Det låter helt vedervärdigt, men bestod av multivitaminjuice och vodka, ingen dum kombination. Själv tyckte hon inte om det så vi fick ett par deciliter könsjuice med oss tillbaka till vår fest. När jag envisades med att betala för mig sa hon att det räckte med en kram. Dagens medmänniska var således korad, <3.

Under kvällens gång pratade jag om att dricka tequila utan salt och citron med en mexikan (crazy tanke), diskuterade Rammstein med en tysk, bad en tjej från Kalifornien rekommendera ett bra universitet i USA och pratade om det svenska samhället med en söt kanadensisk tjej.

Just det där sista samtalet var extra intressant, och det är synd att det inte hände mer där.
Festen hölls i en studentkorridorsbyggnad på andra våningen. Därför tyckte jag, Anders och vår nyfunne tyske vän att det var en bra idé att springa upp en våning och ringa på hos alla lägenheter för att försöka dra ner så mycket folk som möjligt till festen.

Och där stod hon i en dörröppning. En svarthårig, ganska kort tjej iförd ett lite för kort linne och ett par mjukisbyxor.
Jag har ingen aning om varför vi började prata om det, men helt plötsligt stod vi och diskuterade det svenska samhället, jantelagen och mammaledighet i säkert 20 minuter. Hon lät genuint intresserad, frågade hur man stavade till jante, och undrarde ifall jag bodde på Campus så vi kunde fortsätta samtalet en annan dag. Sa att jag tyvärr inte gjorde det, och ungefär här hade det väl varit ganska lämpligt att be om hennes telefonnummer, så att vi kunde träffas igen.

Men det gjorde jag såklart inte. Fast jag lyckades övertala henne om att vi skulle ses nere på festen senare. När vi skiljts åt gick jag själv ner för att försöka hitta Anders.

Och då slog den till: monsterfyllan, när man går från respektabel till ett ragglande fyllo som knappt kan prata riktigt på 0,5 sekunder.
Jag sliter till mig jackan för att gå därifrån, och nu kommer något som jag tyvärr inte vet om det hände på riktigt eller om jag har drömt det. När jag precis ska gå ut ser jag hur kandensiskan kommer gående från andra änden. Jag skiner upp och går fram och säger:
"You made it".
"Yeah..." säger hon nästan lite besvärat.
Sen lägger en kille armen om henne och säger:
"Come on honey, let´s go."

Mitt hjärta krossas lite.

Att inte veta om detta hände på riktigt eller inte stör mig som fan, för det kändes som om vi fick så bra kontakt med varandra, och nu vet jag inte ifall hon är upptagen eller inte.

Jag vinglar ut från byggnaden och tar mig hem till Anders, som gått utan att säga till mig. Han sitter och spelar Halo: ODST när jag anländer, trillar in på toaletten och spyr jag vet inte hur många gånger.
Tydligen hade jag häftiga humörsvängningar, från aggressiva "Du lämnade mig din jävel" till ångerfulla "Förlåt att jag hade sönder ditt glas" som jag tydligen råkade ha sönder i fyllan. Mattias i andra änden av headsetet fann det hela "humoristiskt". Jag rullar mig lite i gammalt duschvatten och försöker ta mig upp till stående ställning flera gånger utan att lyckas.
Men till slut kommer jag på benen och åker dyr svarttaxi ner till stationen. Spyr i en Mcdonaldspåse på hemvägen och har ingen aning om hur jag kom från busstationen till hemmet.

Hasar mig upp lite efter klockan fyra på eftermiddagen, har visst dreglat lite spya på lakanet och kudden, trevligt. Så ikväll tar vi det lugnt och kollar in Gamer på bio i Växjö. Om jag har tur kanske en mörkhårig kanadensiska ska se samma film...

Gårdagens outfit:

#blogg

signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv

Goda tider

Inaktiv

Fy fan, äckligt så man får ont i magen i dina sista stycken... Glad att jag inte dricker så ofta. Spy är det värsta jag vet.

Inaktiv

Och nu helt plötsligt förstod jag varför jag inte dricker.

Måste dock tillägga att det har kommit en hel del människor från Kanada som helt klart inte ser så tokiga ut.

1
Skriv svar