Pro Evolution Soccer 2009 på gång

Robot
Inaktiv
Pro Evolution Soccer 2009 på gång

Får hoppas att det ligger något i det han säger, för Pes 2008 är ju en skandal.

Medlem

"Konami försöker återerövra fotbollstronen."
Återerövra ? dom har aldrig tappat den

Flakmonkey

Hoppas verkligen de vänder trenden nu. Tyckte iofs PES2008 var helt okej som fotboll betraktat... men PS3-versionen plågades ju av rejäla tekniska problem som jag hoppas man slipper den här gången... tidig förhandsbokning blir det ju hur som helst ^^

Medlem

Pes 2008 är asbra! Längtar till PES 2009. Har förresten köpt alla PES spel utan fyran.

Medlem

Pes 2008 har sinna brister men trots det så tycker jag att det är mycket bättre än konkurenterna... ser värkligen fram i mot pes 2009 vad man hört så ska/skulle dom börja om från scratch.. väntar ivrigt efter mer info

Medlem

Hoppas det har fått fler licenser nu. Lite trist med så få lag med rätta laguppställningarna och rätt spelare i rätt lag.
Hoppas på mer lag, mer spelarlicenser och laglicenser!

Medlem

Fifa 08 var mycket bättre än PES2008.
Jag hoppas på förändring denna gång.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

ser lika plastigt ut som alltid x)

Medlem

haha på PES2008 var inte ens zlatan med i svenska landslaget... var tvungen att lägga till han senare. :P:P:P (kanske bara var på mitt)


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem

Hoppas på ett bättre managerläge och en Be a Pro-ripoff!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Jag hoppas att i år blir PES 2009 så bra så att jag inte önskar knulla konamis mamma som i år ! det finns ingen av er som har spelat lika mycket PES som mig jag har spelat från 98 tills PES 2007-2008 men jag blev så arg så köpte jag UEFA 2008 vilken tycker jag är 1000 gånger bättre än PES 2008 ! men jag hoppas på färbättring på jälva konamin ! annars kommer Fifa 2009 döda PES för alltid ! ni som tror jag snackar skitt så är det inte så ! jag har spelat både spelen mer än va ni är vaken på dagarna så JAG vet vad jag pratar om !

Medlem
Skrivet av Serop23:

Jag hoppas att i år blir PES 2009 så bra så att jag inte önskar knulla konamis mamma som i år ! det finns ingen av er som har spelat lika mycket PES som mig jag har spelat från 98 tills PES 2007-2008 men jag blev så arg så köpte jag UEFA 2008 vilken tycker jag är 1000 gånger bättre än PES 2008 ! men jag hoppas på färbättring på jälva konamin ! annars kommer Fifa 2009 döda PES för alltid ! ni som tror jag snackar skitt så är det inte så ! jag har spelat både spelen mer än va ni är vaken på dagarna så JAG vet vad jag pratar om !

...

Inaktiv

Serop: snyggt där med utropstecken efter varje mening, inte en enda stor bokstav i "meningarnas" början men däremot ett riktigt fult ordval på en del platser. Skärpning!

Ser trevligt ut. Har alltid tyckt om PES-serien och förhoppningsvis innebär detta spel ett litet steg framåt i genren samtidigt som det är gedigen kvalitet i grundelementen. Med andra ord som man numera förväntar sig i de årliga uppdateringarna av diverse sportfranchises.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

om bara Konami fixar licenser till alla lag så finns det inge ursäkt för alla Fifa-fanboys längre, då är det bara PES som gäller

Medlem

Mycket tjat om licenserna... Ser det inte direkt som något problem eftersom det är lätt fixat med hjälp av option files och liknande.

Medlem

Buu..ser ju exakt likadant ut som 2008..blir ännu ett nedgraderat spel utan hälften av funktionerna och möjligheterna som tidigare spel hade........ 2008 hade inte ens ett jävla träningsläge som dög!

Medlem

Ni måste ju iaf hålla med om att PES till Wii är betydligen mkt bätre än FIFA. kontrollerna är ju oslagbara.

Inaktiv
Skrivet av Challe:

Mycket tjat om licenserna... Ser det inte direkt som något problem eftersom det är lätt fixat med hjälp av option files och liknande.

Finns ju inga i konsolerna...

Inaktiv
Skrivet av Serop23:

Jag hoppas att i år blir PES 2009 så bra så att jag inte önskar knulla konamis mamma som i år ! det finns ingen av er som har spelat lika mycket PES som mig jag har spelat från 98 tills PES 2007-2008 men jag blev så arg så köpte jag UEFA 2008 vilken tycker jag är 1000 gånger bättre än PES 2008 ! men jag hoppas på färbättring på jälva konamin ! annars kommer Fifa 2009 döda PES för alltid ! ni som tror jag snackar skitt så är det inte så ! jag har spelat både spelen mer än va ni är vaken på dagarna så JAG vet vad jag pratar om !

Har Rosengård hittat in till FZ.se nu också. *suck*

MvH: Din Mammas Nya Kille

OT:

PES2008 hade/har allvarliga problem på PS3'an jag hoppas innerligen att dom rycker upp sig nu eftersom jag alltid har tyckt att dom var bäst. Gör dom samma miss igen så har dom absolut förlorat en fanboy

Flakmonkey
Skrivet av ChuppyBear:

Finns ju inga i konsolerna...

Till PS3 och PS2 går det att fixa utan några större problem... till PS3 är det ju bara att ladda ner på USB-sticka och lägga över filerna.

Medlem
Skrivet av MillionStylez:
Skrivet av Serop23:

Jag hoppas att i år blir PES 2009 så bra så att jag inte önskar knulla konamis mamma som i år ! det finns ingen av er som har spelat lika mycket PES som mig jag har spelat från 98 tills PES 2007-2008 men jag blev så arg så köpte jag UEFA 2008 vilken tycker jag är 1000 gånger bättre än PES 2008 ! men jag hoppas på färbättring på jälva konamin ! annars kommer Fifa 2009 döda PES för alltid ! ni som tror jag snackar skitt så är det inte så ! jag har spelat både spelen mer än va ni är vaken på dagarna så JAG vet vad jag pratar om !

Har Rosengård hittat in till FZ.se nu också. *suck*

MvH: Din Mammas Nya Kille

OT:

PES2008 hade/har allvarliga problem på PS3'an jag hoppas innerligen att dom rycker upp sig nu eftersom jag alltid har tyckt att dom var bäst. Gör dom samma miss igen så har dom absolut förlorat en fanboy

Tycker du bara kniper käft. Du anmärker på hur man skriver med en rasistisk underton och avslutar precis lika patetiskt själv, hur jävla pure är du?

PES Spelen var bättre än fifa fram tills Fifa 08, EA Tog igen mycket där och med Euro 2008 , well, det spelet verkligen kör över pes liren. PES Blev då någon form av hyperspeedad arkadfotboll nästan medans i fifa liren belönas tenknik , spelvision och kyla, precis som i riktig fotboll. Tidigare behövde man ju i fifa i princip bara använda skillsticken lite random och sprinta vilket absolut inte går längre, det är kanon.

PES var kungar fram till och efter version 6 , med 2008 blev det tyvärr lite katastrof även om känslan i skott bla. blev bättre. Felet var att fifa serien här tog flera enorma kliv frammåt.

Hoppas fifa kan mer eller mindre porta Euro rakt av men med klubblicenser och annat samt ordna lite med målvakterna.

Gällande licens whinet på PES? Kan bara hålla med. "Lätt ordnat" etc. ALltså, man förväntar sig faktiskt att spelen är "klara" när man köper dom , inte att man ska behöva ändra en massa själv. Ingeting som påverkar själva spelandet i sig, men fortfarande träligt att man måste fixa med det.

We never forget 1996 - YWNA.

Medlem
Skrivet av Nolite:

Serop: snyggt där med utropstecken efter varje mening, inte en enda stor bokstav i "meningarnas" början men däremot ett riktigt fult ordval på en del platser. Skärpning!

Ser trevligt ut. Har alltid tyckt om PES-serien och förhoppningsvis innebär detta spel ett litet steg framåt i genren samtidigt som det är gedigen kvalitet i grundelementen. Med andra ord som man numera förväntar sig i de årliga uppdateringarna av diverse sportfranchises.

Och jag tycker nog du kniper med. Sluta leka ordpolis, finns inget mera patetiskt.

Medlem

Jag var trogen PES spelare fram tills PES 2008, där tabbade sig Konami rejält med att släppa ett halvfärdigt spel. Jag liksom många andra gick istället över till UEFA Euro 2008 som är 10ggr bättre imo.
EA har mycket godsaker på gång till FIFA 09, ska bli intressant o se om Konami verkligen kan återerövra tronen.

Skrivet av xhosa:
Skrivet av Nolite:

Serop: snyggt där med utropstecken efter varje mening, inte en enda stor bokstav i "meningarnas" början men däremot ett riktigt fult ordval på en del platser. Skärpning!

Ser trevligt ut. Har alltid tyckt om PES-serien och förhoppningsvis innebär detta spel ett litet steg framåt i genren samtidigt som det är gedigen kvalitet i grundelementen. Med andra ord som man numera förväntar sig i de årliga uppdateringarna av diverse sportfranchises.

Och jag tycker nog du kniper med. Sluta leka ordpolis, finns inget mera patetiskt.

Nej, personer som skriver på det sättet måste tillrättavisas. Personligen tycker jag inte att det är acceptabelt att skriva om att knulla andras mammor. Detta får han göra på Fragbite, hamsterpaj eller med sina kompisar på MSN.

FZ ska vara en seriös sida och inte en håla för aggresiva 11 åriga ghettokids.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Well ja ett troget PES fan och vart också besviken på PES 08 men jag lirar det ständigt fortfarande. FiFA kommer ikapp och har en skönare grafik, alla förbättringar som FiFA gjort är ju rena ripp-off ifrån PES. Spelade FiFA 08 på en X-box för inte så länge sen och blev impad på bara en grej, förinställningen utav X-box kontrollern som kopierade PS knapparna.. Bra!

Måste testa "UEFA Euro 2008" efter ha läst detta dock..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv
Skrivet av xhosa:
Skrivet av MillionStylez:
Skrivet av Serop23:

Jag hoppas att i år blir PES 2009 så bra så att jag inte önskar knulla konamis mamma som i år ! det finns ingen av er som har spelat lika mycket PES som mig jag har spelat från 98 tills PES 2007-2008 men jag blev så arg så köpte jag UEFA 2008 vilken tycker jag är 1000 gånger bättre än PES 2008 ! men jag hoppas på färbättring på jälva konamin ! annars kommer Fifa 2009 döda PES för alltid ! ni som tror jag snackar skitt så är det inte så ! jag har spelat både spelen mer än va ni är vaken på dagarna så JAG vet vad jag pratar om !

Har Rosengård hittat in till FZ.se nu också. *suck*

MvH: Din Mammas Nya Kille

OT:

PES2008 hade/har allvarliga problem på PS3'an jag hoppas innerligen att dom rycker upp sig nu eftersom jag alltid har tyckt att dom var bäst. Gör dom samma miss igen så har dom absolut förlorat en fanboy

Tycker du bara kniper käft. Du anmärker på hur man skriver med en rasistisk underton och avslutar precis lika patetiskt själv, hur jävla pure är du?

PES Spelen var bättre än fifa fram tills Fifa 08, EA Tog igen mycket där och med Euro 2008 , well, det spelet verkligen kör över pes liren. PES Blev då någon form av hyperspeedad arkadfotboll nästan medans i fifa liren belönas tenknik , spelvision och kyla, precis som i riktig fotboll. Tidigare behövde man ju i fifa i princip bara använda skillsticken lite random och sprinta vilket absolut inte går längre, det är kanon.

PES var kungar fram till och efter version 6 , med 2008 blev det tyvärr lite katastrof även om känslan i skott bla. blev bättre. Felet var att fifa serien här tog flera enorma kliv frammåt.

Hoppas fifa kan mer eller mindre porta Euro rakt av men med klubblicenser och annat samt ordna lite med målvakterna.

Gällande licens whinet på PES? Kan bara hålla med. "Lätt ordnat" etc. ALltså, man förväntar sig faktiskt att spelen är "klara" när man köper dom , inte att man ska behöva ändra en massa själv. Ingeting som påverkar själva spelandet i sig, men fortfarande träligt att man måste fixa med det.

We never forget 1996 - YWNA.

Du om någon borde knipa käft.

MvH: Din Mammas Nya Kille

Inaktiv
Skrivet av Wahlstrom:

haha på PES2008 var inte ens zlatan med i svenska landslaget... var tvungen att lägga till han senare. :P:P:P (kanske bara var på mitt)

Antagligen inte ne, När spelet kom ut så bojkottade ZLatan landslaget det var därför han inte var med.

Inaktiv

Kan inte skriva vilken konsoll ni har för spelen är olika på dom olika konsollerna.

På konsollerna är FIFA bättre än PES men på PC går det inte att argumentera emot. FIFA spelen har varit precis likadana sen 2006. PES har snyggare grafik, mycket bättre spelkänsla. Men ett minus för att dom inte har alla licenser. Men bara dom får alla Premier Leagues licenser så är jag nöjd. Alltså kolla på FIFA. Vem spelar Koreanska ligan? Vem spelar Schweisiska ligan? Eller norska eller danska? Väldigt onödigt med sånna ligor. Bättre att införa andra divisioner i alla ligor istället. Men vad jag också har hört är det att Superettan kommer finnas med på FIFA 09.

Inaktiv
Skrivet av corporaln0ll:

Hoppas det har fått fler licenser nu. Lite trist med så få lag med rätta laguppställningarna och rätt spelare i rätt lag.
Hoppas på mer lag, mer spelarlicenser och laglicenser!

Få lag har givna startelvor. Så de tär väldigt svår för fotbollspslen att göra rätt startuppställningar. Men vad jag har märkt så har FIFA nästan lika många fel so PES så.

12
Skriv svar