Atari missnöjda med dåliga betyg

Robot
Medlem
Atari missnöjda med dåliga betyg

Haha oh wow.

Medlem

Atari själva borde väl veta vilka de skickat recensions-exemplar till eller inte, så verkar inte fullt så konstigt att de klagar på spelsajter som recenserar utifrån ett tidigt piratkopierat spel.......


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Får dom en kass recension får de väl helt enkelt göra ett bättre spel nästa gång? Jävla gnäll på domdär.. "ni får bara recencera våra spel ifall ni ger dom toppbetyg" typ..

Medlem

Atari -100 Friendship points


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ja om man gör ett dåligt spel och får dåligt betyg så får man väl försöka att hota till sig ett bättre betyg...

Skrivet av Artikeln:

Ataris ursäkt till uppståndelsen verkar i flera fall vara anklagelser kring att spelsajter använt piratkopierade spel som grund för recensionerna

Så, ett spel blir automatiskt dåligt av att det är piratkopierat?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Väldigt snålt. De får väl tåla kritiken som ges!

Medlem
Skrivet av Greger:

Så, ett spel blir automatiskt dåligt av att det är piratkopierat?

Men troligtvis en tidig, icke fullständig version?
Låter faktiskt inte helt ologiskt från Ataris sida att gå på sajter som recenserar deras spel innan lanseringen, utan att ha fått recensions-ex.

...Bara man ser igenom mediehysterin alla tidningar alltid skapar så fort någon kommer dem på spåret


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Vad jag hört så ligger Atari ganska risigt ekonomiskt sett och detta spelet var en av deras storsatsningar. Och nu när spelet faller platt så försöker de väl göra allt som är möjligt för att få tillbaka på investeringen. Det är min gissning.

Skrivet av HYBRiS:

Atari själva borde väl veta vilka de skickat recensions-exemplar till eller inte, så verkar inte fullt så konstigt att de klagar på spelsajter som recenserar utifrån ett tidigt piratkopierat spel.......

Fast de som anklagats för att recensera piratkopior verkar ha fått tag på ett retailexemplar från butikerna (iaf 4Players som nämns i texten). Så det argumentet faller.

Medlem

Enligt vad jag kan se så har spelet inte blivit crackat än så varifrån atari tror att dom kör en piratrelease är ju lite konstigt

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Enligt vad jag kan se så har spelet inte blivit crackat än så varifrån atari tror att dom kör en piratrelease är ju lite konstigt

Konsolversionen?

Medlem

Så är spelet inget att ha eller? :/ jag som förhandsboka och betalade spelet aja jag tänker nog dömma själv innan. Säkert kul spel ändå

Medlem

Ser det såhär:
A: Atari har gjort ett skitdåligt spel och skickat ut det till spelpressen, vilket de nu får äta upp. De försöker desperat mörklägga det hela till efter release, då de hoppas att så många som möjligt ska ha köpt spelet.
Ganska troligt, tyvärr.

B: Spelrecensenter har skaffat sig olagliga kopior av spelet, och skumt nog väljer att lämna in recensioner, trotts att det finns risk att spelföretaget kan luska ut att det måste vara just pirat som de recenserat.
Mindre troligt.

C: Atari har skickat ut ett ofärdigt spel, lite för tidigt, och spelpressen har skrivit vad de tycker om spelet i tron att det är fulla versionen.
Atari försöker stoppa det hela, samtidigt som de desperat försöker göra spelet bättre innan release.
Minst troligt, och omöjligt om spelet gått guld. Har det ej gått guld än så kan Atari rädda det hela med en viss tids polerande av spelet, men om Atari har ont om pengar så är det troligtvis inte möjligt.

Medlem

Det cirkulerar ju alltid omkring tidiga piratversioner av spel.
Minns bland annat tex Stalkerspelet som var ute ett helt år innan release, men där framstod iof den tidiga versionen som betydligt bättre än vad det färdiga spelet visade sig vara


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Har haft oturen typ, att få testa detta på xbox. Fruktansvärt dåligt, lika stelt som two worlds. Ännu mer minus e att man blir inte rädd alls, inget är läskigt, kan kanske bero på den stela kontrollen

Medlem

Allt är Piraternas fel. Dåliga betyg, dålig försäljning, mhm, Vissa lever verkligen i la la land.

Medlem
Medlem

förbokade spelet för några dagar sen innan alla recensioner började dyka upp. största misstaget någonsin verkar det som.
någon som vet hur det funkar med återköp på gameshop.se?

Skribent

"... det fenomen som kommit att kallas Streisand-effekten".

Den svenska motsvarigheten måste nog vara den så kallade Frejvalds-effekten.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Enligt vad jag kan se så har spelet inte blivit crackat än så varifrån atari tror att dom kör en piratrelease är ju lite konstigt

jodå, spelet var ute för redan några dagar sen till 360..

spelet verkar rätt uselt.. trist att många publishers inte ger utvecklarna den där extra månaden(eller 2) att finputsta spelen.


signatur
Inaktiv

Atari är det förflutna!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Känns lite som Kain&Lynch varainten nu. Verkar som de flesta speltillverkare/publicerare försöker rädda sig från dålig publicitet.
Konami hade ju även dem en massa krav gällande MGS4, fast det spelet visade sig vara bra.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Äntligen har alla grafiknördar fått sig en ordentlig läxa! Man märker tydligt att grafik/teknik säljer hos ett spel, utan att änns ha testat spelet eller änns väntat på recensioner. Spelet ska vara rent utav dynga, Gamereactor har testat det (full versionen). Det är tragiskt att se hur folk redan betalat för spelet, bara för dom blivit "impade" av diverse bilder och trailers.

Däremot tänker jag inte riktigt ännu utesluta Wii-versionen, som lär ha betyligt bättre kontroll och kanske får högre betyg gentemot 360/PS3-varianten då stora delar av spelet lider utav dålig styrning och där med påverkar helheten negativt.

Tragiskt att dagens spelsamhälle faller för grafiken, när det är gameplayet som gäller i slutändan. Men nu kanske ni lärt er något!

Medlem

Jag har testat spelet och jag förstår inte hur de kan ha fått så låga betyg på vissa sajter. Visst, de är inget GTA IV, men de är långt ifrån dåligt. Har iofs inte hunnit kört så mycket men att köra för livet samtidigt som hela New York kollapsar va riktigt mäktigt, och ja förstår Atari litegrann varför dom blir förbannade när de är ett bra spel, åtminstånde om man gillar den genren. Det har iaf i skrivande stund 72% i avarage på game rankings, och enligt mig är 7/10 ett bra betyg.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Jag har testat spelet och jag förstår inte hur de kan ha fått så låga betyg på vissa sajter. Visst, de är inget GTA IV, men de är långt ifrån dåligt. Har iofs inte hunnit kört så mycket men att köra för livet samtidigt som hela New York kollapsar va riktigt mäktigt, och ja förstår Atari litegrann varför dom blir förbannade när de är ett bra spel, åtminstånde om man gillar den genren. Det har iaf i skrivande stund 72% i avarage på game rankings, och enligt mig är 7/10 ett bra betyg.

finns de o köpa ?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Suck, jag som hoppades på ett riktigt bra alone in the dark =/ fast jag har inte spelat det än men alla recensioner säger tvärtom =(

Medlem
Skrivet av radiuz:

Äntligen har alla grafiknördar fått sig en ordentlig läxa! Man märker tydligt att grafik/teknik säljer hos ett spel, utan att änns ha testat spelet eller änns väntat på recensioner. Spelet ska vara rent utav dynga, Gamereactor har testat det (full versionen). Det är tragiskt att se hur folk redan betalat för spelet, bara för dom blivit "impade" av diverse bilder och trailers.

Däremot tänker jag inte riktigt ännu utesluta Wii-versionen, som lär ha betyligt bättre kontroll och kanske får högre betyg gentemot 360/PS3-varianten då stora delar av spelet lider utav dålig styrning och där med påverkar helheten negativt.

Tragiskt att dagens spelsamhälle faller för grafiken, när det är gameplayet som gäller i slutändan. Men nu kanske ni lärt er något!

Jag har helt missat grafikhypen. Vem har stått för den?

"änns"
Vad är det för ord

Medlem

Man har ju kunnat köpa det sen iaf i fredags i Malmö.

Inaktiv

boooo! verkligen dålig stil

sen suger spelet, lullade hem till en AITD freakad polare o körde det på Wii och 360 i hopp om att nu jävlar ska vi bli rädda, vilken skiiiit på wii ser det ut som NES och på 360 går det inte att styra och vinklarna är helt åt helsike, visst brukar vinklarna vara lite jobbiga även i liknande spel som resident evil och silent hill men det här är riktigt riktigt skitdåligt

hade kunnat bli hur bra som helst på 360 om dom fixat kontrollerna, men varför fixa och rädda spelet i sista stund när man kan skeppa ut det tidigare? som vanligt blåser dom sina gamers..får hoppas att PC versionen har bättre kontroller från början eller att det patchas..

Medlem
Skrivet av radiuz:

Äntligen har alla grafiknördar fått sig en ordentlig läxa! Man märker tydligt att grafik/teknik säljer hos ett spel, utan att änns ha testat spelet eller änns väntat på recensioner. Spelet ska vara rent utav dynga, Gamereactor har testat det (full versionen). Det är tragiskt att se hur folk redan betalat för spelet, bara för dom blivit "impade" av diverse bilder och trailers.

Däremot tänker jag inte riktigt ännu utesluta Wii-versionen, som lär ha betyligt bättre kontroll och kanske får högre betyg gentemot 360/PS3-varianten då stora delar av spelet lider utav dålig styrning och där med påverkar helheten negativt.

Tragiskt att dagens spelsamhälle faller för grafiken, när det är gameplayet som gäller i slutändan. Men nu kanske ni lärt er något!

Pinsamt inlägg - ungefär som när någon ställer sig upp och har ett långt, ingående utlägg om något som ingen annan pratar om. Blir du mobbad för att du köpte wii av dina kamrater eller vad är ditt problem?

Bara så du vet i framtiden, en "grafiknerd" är inte sämre informerad än någon annan spelnerd - att man går igång på grafik betyder inte mer än så.

/Grafiknerd


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

123
Skriv svar