Star Wars Lightsaber Duels tillkännagivet

Robot
Medlem
Star Wars Lightsaber Duels tillkännagivet

Teth?!

Flakmonkey
Skrivet av FoxeN:

Teth?!

http://starwars.wikia.com/wiki/Teth

MFC
Medlem

okej.. hype eller ej men...

MUMMA!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Känns som en väldigt bra idé, känns även som det kommer bli väldigt dåligt utfört.
*Åh, nu kommer man kunna svinga hur som helst så kommer gubben på skärmen göra exakt samma moves*
I verkligheten så slår du, gubben gör ett av 6-8moves. Kommer inte finnas samma frihet i spelet som folk vill tro.
---
Var det inte redan så i ett Star Wars spel till Wii? Eller kanske var Red Faction eller va det kallades.. Något var det iallafall, där man hoppades kunna svinga svärdet som man själv ville, men så var inte fallet.
Men o andra sidan, Wii har varit ute snart 2år och vi har fortfarande inte sett något spel som använder kontrollen till fulla muggar.

Medlem

Kan det vara så att det äntligen händer???

Medlem

Yeah keep up with 'em gimmikspel!

Medlem
Skrivet av Håkan:

Känns som en väldigt bra idé, känns även som det kommer bli väldigt dåligt utfört.
*Åh, nu kommer man kunna svinga hur som helst så kommer gubben på skärmen göra exakt samma moves*
I verkligheten så slår du, gubben gör ett av 6-8moves. Kommer inte finnas samma frihet i spelet som folk vill tro.

Risken finns ju att det blir så, men å andra sidan så får man hoppas att de inser hur besvikna folk skulle bli på en sådan lösning och gör en riktigt bra en istället.

Skrivet av Håkan:

Var det inte redan så i ett Star Wars spel till Wii? Eller kanske var Red Faction eller va det kallades.. Något var det iallafall, där man hoppades kunna svinga svärdet som man själv ville, men så var inte fallet.
Men o andra sidan, Wii har varit ute snart 2år och vi har fortfarande inte sett något spel som använder kontrollen till fulla muggar.

Gissar att du tänker på Red Steel där fäktningen skulle vara helt enastående enligt utveklarna men det i slutändan bara blev en massa viftande med wiimoten och en pareringar med nunchucken.

/ LordDaimos

Medlem

Jag hoppas på att det spelas som Die By The Sword. I third person, man svingar ljussabeln precis som man viftar med wiimoten (med extra momentum så att man inte bara kan hypervifta den), och man springer runt med nunchucken.

Men men, spel blir sällan som jag vill att de ska bli.. xP

Inaktiv

Det var då på tiden. Det här är väl ändå spelet som ALLA ville ha när dom för första gången tillkännagav "Revolution" kontrollen?

Men som Håkan säger så kommer det inte direkt bli en sabelsimulator.

Medlem

låter som en plan

Medlem

Känns som spelet kommer bli snabbt framrushat för att få en release release just till julhandeln. Så det lär nog inte bli en allt för trevlig resa denna gång, men kanske nästa?

Inaktiv

@Kovski: Kan ju vara så att de blev tillkännagivet nu men att det har varit under utveckling sedan tidigare. Att det är tillkännagivet har inte samma betydelse som att de började med det nyligen.

Kan vara intressant som många säger men jag tror också, såsom ni andra också verkar vara rädda för, att kontrollerna blir tråkiga och att de inte alls simulerar de rörelser man gör.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Enformigt?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Wartex:

Jag hoppas på att det spelas som Die By The Sword. I third person, man svingar ljussabeln precis som man viftar med wiimoten (med extra momentum så att man inte bara kan hypervifta den), och man springer runt med nunchucken.

Hoppas kan man alltid, det vore riktigt nice om det blev så Die by the sword var för övrigt väldigt underskattat spel, man hade många timmar roligt framför det med att hugga armar och ben av sina motståndare!

/ LordDaimos

Låter som ett riktigt gimmick-spel imo. Visst vill man ju hoppas att Lucasarts bygger ett riktigt spel omkring en bra spelmekanism men så lär knappast bli fallet.

1on1-spel med 5 timmars hållbarhet hej.

Medlem

Alltid samma klagomål på Wii! Jag tror detta kommer bli grymt, ska vara en mycket bra kontroll mot tidigare "fäktningsspel". Här är första trailern : http://www.gametrailers.com/player/35358.html

Medlem

Att duellera med varsin lightsaber med en kompis i ett sånt här spel skulle kunna bli hur kul som helst.

Tyvärr har jag mina tvivel om att de kommer lyckas göra kontrollen så flytande och "realistisk" så att det blir något att ha.
Men man får väl hoppas.

Medlem

Jag hoppades tills jag såg trailern som Radiuz linkade >.<
Ser ut som ett sånt där spel där man "svingar till höger och sen upp" för att göra superspinsaberthrowstab

Medlem

Dom bygger rörelserna så verkliga som möjligt, alltså inte en rörelse som ersätter knapptryckning. Men trist att ingen börjat använda "livemove" ännu till Wii, men det kommer nog...

Medlem
Skrivet av Håkan:

Var det inte redan så i ett Star Wars spel till Wii? Eller kanske var Red Faction eller va det kallades.. Något var det iallafall, där man hoppades kunna svinga svärdet som man själv ville, men så var inte fallet.

Red Steel var ett releasespel till WIIn och det verkade inte som om Nintendo hade bemödat sig allt för mycket med att ta hand om studion som utvecklade det. De verkar inte riktigt haft koll på WIIns begränsningar och möjligheter... Därmed inte sagt att lightsaberspelet automagiskt blir bra, men alla har haft en stund på sig att klämma på WII-kontrollen nu.

Medlem

Utan tvekan om att detta spel kommer bli som dom andra, man svingar, sen gör gubben någon helt annan kombo.
Ser man till trailern så gör dom ju 25flippar, hoppar runt i alla riktningar m.m. Jag tror ju inte precis det skulle varit så om svärdet skulle ha samma förflyttning som kontrollen.

Medlem

Fanns ett häftig arcadespel förut där det var Star Wars i first person och man använde joysticken för att kontrollera ljussabeln. Det var grejer det.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Ashäftigt, fast skulle vilja att det fanns till åtminstonde PS3 också.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Fann inte Lightaber Duels till C64?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Om detta blir bra, kan jag kanske tänka mig att skaffa en Wii..

Inaktiv

Ser ju ungefär lika snyggt ut som den nya Star Wars filmen - det är girige Georges som är i farten.
Varför släppa det här så nära Force Unleschd (hur det nu stavas - ni fattar vad jag menar) kommer? Det blir nog betydligt bättre, fastän storyn nog är helt körd. :\


signatur

Panzerschreck

Medlem

fy fan va fuuuul grafiiik

Inaktiv

fult som stryk, men kan bli hur coolt som helst

1
Skriv svar