Infinite Undiscovery filmat och fotat

Robot
Inaktiv
Infinite Undiscovery filmat och fotat

Öhm är inte det där precis samma film som visades förra månaden? O.o

jaja.. trevlig mängd JRPGn som kommer till 360 i år. Last Remnant verkar väl lite mer kul än den här, men ett klart köp iaf.

Medlem
Skrivet av PapaBear:

Öhm är inte det där precis samma film som visades förra månaden? O.o

Om inte, så är den förbannat lik.

"Infinite Undiscovery" - säga vad man vill om Japaner, men deras namngivning av spel är ganska mysko. Undrar om det ens har något med spelstoryn att göra. Ibland får man intrycket av att dem bara slumpat ut några ord tills de fått fram nåt som låter lite häftigt. Och det tycks i synnerhet gälla deras rollspel.
Jag menar "Final Fantasy" - vad har det egentligen med storyn att göra? Och logiken brister ju också stort - hur kan det finnas mer än ett final fantasy? För så fort 2:an (och de andra uppföljarna) dök upp så blev det ju en lögn att påstå att det första var just "final".

/Filosofiske Snutte 8)

Medlem

Hahaha, varför säger dom namnet på den attack dom genomför? Va corny sånt här är alltså, känns som om spelet är gjort för småbarn.

Medlem

Gillar denna typen av RPGn, fast ibland vill man att de hittar på något helt nytt. Valkyria Chronicles verkar mycket mer intressant i mina ögon.

Och ja, det är mycket löjligt när de skriker ut sina attacker. Speciellt på engelska.

Medlem

Varför kommer det fler RPG till Xbox än PS3? Det är fan tragiskt.

Medlem
Skrivet av Feisty:

Varför kommer det fler RPG till Xbox än PS3? Det är fan tragiskt.

Vad är tragiskt med det? Xbox 360 har större install bas av RPG fans just nu än vad PS3 har, Så ganska självmant varför Xbox 360 just nu får mer RPG.

även i Japan Ta bara t.ex. det RPG't till PS3 som kommit ut där (disgaea 3) sålt lika mycket som Lost Odyssey t.ex. där och... ja det finns 10 ggr mer sålda PS3'or vilket säger en hel del.

Den bästa biten med det hela dock, Xbox 360 = mindre en 50% av vad en PS3'a kostar, alltså biligt att kunna börja njuta av JRPG grenen.

Medlem
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av PapaBear:

Öhm är inte det där precis samma film som visades förra månaden? O.o

Om inte, så är den förbannat lik.

"Infinite Undiscovery" - säga vad man vill om Japaner, men deras namngivning av spel är ganska mysko. Undrar om det ens har något med spelstoryn att göra. Ibland får man intrycket av att dem bara slumpat ut några ord tills de fått fram nåt som låter lite häftigt. Och det tycks i synnerhet gälla deras rollspel.
Jag menar "Final Fantasy" - vad har det egentligen med storyn att göra? Och logiken brister ju också stort - hur kan det finnas mer än ett final fantasy? För så fort 2:an (och de andra uppföljarna) dök upp så blev det ju en lögn att påstå att det första var just "final".

/Filosofiske Snutte 8)

Från början så var det ju inte meningen att det skulle finnas några uppföljare, FF skulle ju vara Hironobu's sista spel.

Hursom, trevligt med lite fler JRPGs till 360n, är en stor fan av just den genren, men även om 360n får många just nu så lär det bli en PS3a när FFXIII kommer.

Medlem
Skrivet av test0r:
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av PapaBear:

Öhm är inte det där precis samma film som visades förra månaden? O.o

Om inte, så är den förbannat lik.

"Infinite Undiscovery" - säga vad man vill om Japaner, men deras namngivning av spel är ganska mysko. Undrar om det ens har något med spelstoryn att göra. Ibland får man intrycket av att dem bara slumpat ut några ord tills de fått fram nåt som låter lite häftigt. Och det tycks i synnerhet gälla deras rollspel.
Jag menar "Final Fantasy" - vad har det egentligen med storyn att göra? Och logiken brister ju också stort - hur kan det finnas mer än ett final fantasy? För så fort 2:an (och de andra uppföljarna) dök upp så blev det ju en lögn att påstå att det första var just "final".

/Filosofiske Snutte 8)

Från början så var det ju inte meningen att det skulle finnas några uppföljare, FF skulle ju vara Hironobu's sista spel.

Sen fastnade väl namnet helt enkelt, och med tanke på receptionen FF fick så känns det oerhört korkat att byta namn på serien.

Hursom, trevligt med lite fler JRPGs till 360n, är en stor fan av just den genren, men även om 360n får många just nu så lär det bli en PS3a när FFXIII kommer.

Medlem

Bara jag som är sjukt trött på dessa anime inspirerade rpgs? Fler rpgs som Mass Effect borde helt klart göras samt FPS/RPG som Bioshock, Stalker och kommande Fallout.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Så bra då att ni som avskyr såna här spel inte BEHÖVER SPELA DEM, BRA VA? :D:D:D

Medlem
Skrivet av redmac:

Bara jag som är sjukt trött på dessa anime inspirerade rpgs? Fler rpgs som Mass Effect borde helt klart göras samt FPS/RPG som Bioshock, Stalker och kommande Fallout.

Precis på samma sätt som att många andra är sjukt trötta på Sagan om Ringen- och Star Trek-inspirerade.

Medlem

Wow de hade inte sparat på krutet inte!

Inaktiv

jag börjar fan bli trött på alla japanska fantasy spel

Inaktiv

Men att det alltid ska vara detsamma! Hur kan folk fortfarande vara intresserade?

Medlem

Man kan inte ha för många JRPG.


signatur
KoP
Medlem
Skrivet av flyer232:

jag börjar fan bli trött på alla japanska fantasy spel

sluta spela dem då..

1
Skriv svar