Fixar din dator Spore?

Medlem
Skrivet av Heya:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Fan då måste jag plocka ut några ramminnen. Har för mycket

Nä men kul att de lyckats optimera det så väl att även äldre burkar fixar det.

edit:
Men detta var faktiskt inte så lite!
"6 GB hårddiskutrymme"

6 GB må vara mycket för ett spel än idag men knappast mycket om man kollar på hårddiskar.

Sant. Har fortfarande svårt att begripa att diskarna stuckit iväg till 1TB. Känns som att de inte var allt för länge sedan man hade sin disk på 200MB Det är två trailers från FZ och sen är man screwed

Medlem

jag som hade tänkt mig att köpa en ny dator, verkar som att den klarar sig en bit till.

Medlem

Det där är väll minimum kraven? vill veta vad recomended kraven är

Medlem

bra var rädd att dt skulle bli jätte krävande men där ser man:)
om det inte kräver mkt så måste det bara vara bra!!:D
Kanske endel företag tar efter slutar fokusera på grafiken hela tiden kanske satsar mera på spelkänsla, story och sånt.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

De glömde visst att skriva kraven för osx... här är de iaf:

Mac OS X
Mac OS X 10.5.3 Leopard or higher
Intel Core Duo Processor
1024 MB RAM
ATI X1600 or NVidia 7300 GT with 128 MB of Video RAM, or Intel Integrated GMA X3100
At least 4.7GB of hard drive space for installation, plus additional space for creations.

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

De glömde visst att skriva kraven för osx... här är de iaf:

Mac OS X
Mac OS X 10.5.3 Leopard or higher
Intel Core Duo Processor
1024 MB RAM
ATI X1600 or NVidia 7300 GT with 128 MB of Video RAM, or Intel Integrated GMA X3100
At least 4.7GB of hard drive space for installation, plus additional space for creations.

Tack

Medlem

Grafikkort med Pixel Shader 2.0 och 128MB RAM

älska sånnt här, min bärbara klarar det enligt ovanstående men ALDRIG att det graffet klarar av att visa spore.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Heya:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Fan då måste jag plocka ut några ramminnen. Har för mycket

Nä men kul att de lyckats optimera det så väl att även äldre burkar fixar det.

edit:
Men detta var faktiskt inte så lite!
"6 GB hårddiskutrymme"

6 GB må vara mycket för ett spel än idag men knappast mycket om man kollar på hårddiskar.

Sant. Har fortfarande svårt att begripa att diskarna stuckit iväg till 1TB. Känns som att de inte var allt för länge sedan man hade sin disk på 200MB Det är två trailers från FZ och sen är man screwed

Metal Gear, 50GB.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Det är ju najs med spel som tar lite plats, då vet man att det är massa smaskiga högupplösta texturer och ljudeffekter samt musik och röster.

Dom här kraven var ju inte så höga, men jag undrar vad som krävs för att kunna lira på allra högsta inställningarna!

Medlem

Enda problemet för mig : 6 GB hårddiskutrymme


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Ush vad gammal min dator har blivit. Den fixar minimum med minsta möjliga marginal (bortsett från RAM då).

Medlem

jag är körd...


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Yes! Fan vad skönt att få se systemkraven. Min dator kommer att klara av det, har inte världens bästa dator. Men Spore är verkligen ett spel jag vill spela.

*glad*

Ska springa så djävla snabbt till affären och köpa det när det släpps. Nej för fan, jag köra min "Turbo-Roll" kraft, Och därmed rulla i en superb djävla hastighet till affären.

Tack kära FZ för informationen

P.S Jag tycker fan att FZ och Gamereactor borde slås ihop, båda är riktigt sköna sidor, plus att Gamereactor har sin tidning.
Fatta vad coolt att få "Gamereactor\FZ" tidningen i brevlådan varje månad, kunde inkluderas en DVD eller CD med lite demos, ytterligare recensioner från sidan och rullande bilder från FZ.TV.

|PEACE|

Medlem

Det var ett tag sen man såg så låga krav.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Spelen blir ju bara mer och mer konstigare !

Medlem

Synd att det inte var anpassat så det går att göra på en Asus Eee eller MSI Wind. Tror det kan var en bra idé för utvecklare ett anpassa lite mindre spel till dessa system i framtiden.

Medlem

Nemas problemas här

Medlem

Med tanke på att herr Wrights bästa spel snurrar på en 7mhz 68000-processor och 512kb (0.5mb) minne så är ju detta rätt höga krav ändå.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Kommer funka helt perfekt.

Inaktiv

l33t.... Bra Systemkrav and btw, 1337, hihi


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Måste säga att jag är smått chockad över storleken på disken... Ett av spelets mer intressanta koncept när Will Wright presenterade det för första gången var de procedurala beräkningarna som skulle göras av CPU:n, spelet skulle inte behöva några färdiga texturer eller modeller utan allt skulle i teorin kunna beräknas och skapas under spelets gång. Detta skulle göra att spelets storlek skulle bli extremt litet jämfört med andra spel idag, vars storlekar mest berodde på filmsekvenser och texturer...

Jag är faktiskt besviken på detta besked, det kommer ta mer plats än majoriteten av spelen på marknaden, inkluderat flera MMORPG's som ändå får mer material hela tiden. Givetvis tar det inte ifrån spelet något som helst av charmen och som sagts är det inte några problem för de flesta att hitta plats för det.

Undrar bara vad tusan det är som tar sån plats...? Måste ju vara texturer.


signatur

- r4z0r -

Medlem

Frågan är ju hur bra spelet flyter etc. Det brukar aldrig vara spec kul att spela på en minimumdator.

/callvote ändra rubrik till "DIN dator fixar Spore (nej inte din farfar)"

Medlem

r4z0r om du kollar på hur stort spelet är (inuti) i jämförelse med andra spel så är det sjukt litet på HD. Du har ju ett universum att utforska.
Sen är spelet inte större än många andra spel, din tidsräkning verkar lite förlegad, 6 gig var mycke för 5 år sen kanske, inte numer.

AoC tar upp mer än 25 gig t.ex

12
Skriv svar