Not even in the face of Armageddon.

Medlem
Not even in the face of Armageddon.

Såg just om Watchmen-filmatiseringen som jag inte sett sedan bio-releasen när det väl begav sig (okej, i våras). Lite konstigt faktiskt för jag tycker verkligen att regissör Snyder lyckats med att konvertera den episka serienovellen till den stora duken. Ja, jag blev faktiskt imponerad av hur bra det blev, visst finns det massa detaljer och småsaker som är alldeles för krångliga och, om jag ska vara ärlig, onödiga att ta med i en film.

Ändå så klämmer han in en väldans massa fina über-trivia saker i anslaget, även saker som inte är med i själva novellen men som enligt mig hade passat perfekt in i den (ex. att Silhouette stjäl sjömannens roll). Hmm, faktum är att av de tre filmer som Herr Snyder hittills regisserat (Dawn of the Dead-remaken, 300 samt Watchmen) så har jag tyckt om varenda en. Att hans filmer bara blir bättre och bättre är ju också ett tecken på att man bör hålla ögonen på honom extra noga i dessa tider när riktigt bra serie-filmatiseringar måste gallras ut ur mängden av mediokra rullar.

Faktum är att jag blev lite sugen på att skaffa Watchmen-liren The End is Night, men vad jag kommer ihåg från demot av det första så var det lite väl... medelmåttiga. Iallafall för det priset som det låg på (140 för första och 120 för del två), kanske om den där fina Blu-ray utgåvan som de har i staterna där Film, bägge Spelen samt Serien-i-Serien kommer i en låda. Film + S-i-S finns här, men nära 500 :- för detta? Nja.

Nåväl, nu är det dags att lämna tillbaks denna fina film och sen iväg och hämta min bob hund-biljett. På onsdag smäller det!

Föga förvånande så är The Comedian min favorit. Hur kan man inte älska en man med en sån världssyn?

#blogg


signatur
Medlem
Not even in the face of Armageddon.

300 är som en stor jävla tavla, inget mer.

Dawn of the Dead-remaken däremot, där snackar vi karaktärsutveckling som sträcker sig ljusår. Helt klart en av mina favoritfilmer.


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

alla dina tidigare inlägg är typ översträckade!
Men jo Comedian är en av dom coolaste snubbar jag sett på film!


signatur

+Werewolf-Legion+

Medlem
Skrivet av Zodiak666:

alla dina tidigare inlägg är typ översträckade!
Men jo Comedian är en av dom coolaste snubbar jag sett på film!

Sådär, fixat! Var lite bugg i mitt text-kodande.


signatur
1
Skriv svar