"In-game XMB" och troféer kommer 10 juni?

Medlem

var på tiden.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Slanger:

Låter som om det här är funktioner som borde funnits med redan vid första släppet av hårdvaran.

Helt klart. Tror faktiskt Sony blev rejält tagna på sängen när det gäller Xbox Live och de har helt enkelt inte kunna komma ikapp... förrän nu då... Fast PS3 har ju inte sämst onlinetjänst iaf, det priset går ju till Nintendo ^^

Oh shit!
Att klanka ner på Nintendo är = ond bråd död!
Du vet väll att nintendo är, enl fanboys, är skapad av Gud!?


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Jag har aldrig sett xbox live, vad är det som är så fantastiskt med det?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

helt underbart fan va nice att det kommer äntligen fett glad jag e nu

Inaktiv
Skrivet av simulacra:

Jag har aldrig sett xbox live, vad är det som är så fantastiskt med det?

Som tidigare skrivet, att den här funktionen funnits i runt 3år

Själv har jag inte prövat PSN så kan inte jämföra riktigt: s .. Men en polare ska köpa ett PS3 snart så då får man tebba

Flakmonkey
Skrivet av simulacra:

Jag har aldrig sett xbox live, vad är det som är så fantastiskt med det?

Det mesta är fantastiskt med Xbox Live skulle jag vilja säga... Enkelheten och att det är så starkt integrerat i både konsolen som sådan och spelen gör att man inte ens tänker på det som en onlinetjänst utan bara som en självklar del i konsolen. Det är extremt lätt att ordna matcher med kompisarna, se vad de spelar, hur bra det går för dem och du kan hitta alla trailers, spel, tillägg, etc på ett ställe.

Självklart finns det svagheter, jag gillar inte att MS tycks hata dedikerade servrar och serverbrowsern är oftast ett skämt. Det känns också som att Xbox Live Marketplace börja bli lite överfull nu. Designen gör den jobbig att navigera på med för mycket innehåll. Inte för att det är svårt att hitta, utan för att det tar sån tid att ta sig förbi allt det du inte vill se.

Men men, på det stora hela är den en bra bit för Playstation Network och Wii ska vi inte ens tala om....

Medlem

Läste lite om xbl på wikipedia, det har ju funnits i snart 6 år, psn har funnits i drygt 1.5 och ligger i ungefär samma nivå vad gäller medlemsantal.
Funktionsmässigt så ligger de ju på olika nivå, men jag har iaf aldrig haft problem med att varken se vad folk spelar, eller dra igång multiplayerspel.

Tycker nog att det här "xbl är mkt bättre" är en ganska orättvis kommentar, psn funkar ypperligt, det jag saknar är bättre communityfunktioner men förutom det så är det nätverk så det räcker för en konsol, vill jag chatta använder jag irc på datorn som fortf är det på alla sätt bästa sättet att snacka med folk...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Ok, skiter rätt fett i Trofèer själv och bryr mig mer om gameplay.

Medlem

Orbek, du har tydligen inte lirat xbox360! Achivements är beroendeframkallande!

Medlem

Jag käner inte heller att achievement ger ngt, jag fick ihop 28 av 60 skatter i uncharted, kände ALDRIG att jag borde spela om det för att hitta fler.
Vissa av oss är helt enkelt inte samlarmänniskor utan som jämt måste vinna allt som går att vinnas...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv
Skrivet av simulacra:

Läste lite om xbl på wikipedia, det har ju funnits i snart 6 år, psn har funnits i drygt 1.5 och ligger i ungefär samma nivå vad gäller medlemsantal.
Funktionsmässigt så ligger de ju på olika nivå, men jag har iaf aldrig haft problem med att varken se vad folk spelar, eller dra igång multiplayerspel.

Tycker nog att det här "xbl är mkt bättre" är en ganska orättvis kommentar, psn funkar ypperligt, det jag saknar är bättre communityfunktioner men förutom det så är det nätverk så det räcker för en konsol, vill jag chatta använder jag irc på datorn som fortf är det på alla sätt bästa sättet att snacka med folk...

Jag kollade nyss, och enligt wikipedia har PSN 8 miljoner medlemmar, XBL har 12 miljoner GULD medlemmar. Om dom skulle räkna med silver medlemmar så är det väll lika många XBL användare som konsoller sålda.

12
Skriv svar