Battlefield 2142 uppdaterat

Medlem
Battlefield 2142 uppdaterat

2 Nya banor Hurra! CONGRATZ 2142


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Wake Island! :heart:
Nu blev jag sugen på detta spel.

Medlem

Varför inte uppdatera ett populärt spel såsom Bf2 istället?

Medlem

Wow, ser ut som en rätt schysst uppdatering. Fast jag har knappt spelat det sen jag fick det, kändes grått och trist jämfört med BF2.

Man la ju av med BF2 pga. alla värdelösa patchar.
Men hur är det med BF2142? Inför dom fortfarande fler buggar än vad dom fixar?

Redaktör
Skrivet av _jozo_:

Varför inte uppdatera ett populärt spel såsom Bf2 istället?

Jag är glad att jag inte jobbar på Dice. Kan inte vara motiverande att få skit vad man än gör...


signatur
Medlem

Blev sugen o installera igen bara för wake island

Medlem

Tompa: Kan man inte släppa någorlunda bugfria spel, så är det bättre att skippa helt o hållet.
Dice är rätt sorliga nuförtiden, med deras 1-2 Battlefield-spel varje år som oftast inte håller måtten heller.

Anyway.. Tompa, ni här på FZ är väl också vana att få skit vad ni än gör? Huvudsakligen när det är tävlingar.

Medlem

stöd för widescreenskärmar XD

de borde slänga ur sig ett par vettiga patchar till bf42 istället, enda spelet i serien som funkar

Medlem

Hmm gick rätt fort från betastadiet av patchen till släpp, kan både vara på gott och ont.

Hmm, många som klagar redan ser jag, påminner mig om FZ recension av spelet där 90% av alla inlägg handlade om att spelet inte förtjänade sitt höga betyg för att de tyckte att det var värdelöst och en mod. Well, köp det inte isf, jag tycker fortfarande det är rätt kul, men så är man ju sci fi-nörd också


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Kommer att börja spela igen, för att testa dom nya banorna:D

Medlem

Jaa! Äntligen stöd för widescreen! Det var ju inte en dag för tidigt.

Fattar inte vad folk gnäller. BF2142 var ju stabilt när det släpptes (speciellt i jämförelse med BF2), men det var ju inte så konstigt med tanke på att det byggde på samma motor som då hunnits fixas till en hel del.

BF2142 är ju dessutom det bästa spelet i serien hittills.

Medlem

Kör folk det här spelet fortfarande?
Tycker inte man hör något om det liksom

Sen som någon skrev så kan de väl satsa en sista gång på BF2 innan det läggs ner helt och hållet.
Eller det kanse de redan gjort, lagt ner det alltså?


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av _jozo_:

Varför inte uppdatera ett populärt spel såsom Bf2 istället?

Jag är glad att jag inte jobbar på Dice. Kan inte vara motiverande att få skit vad man än gör...

Jag har inget emot Dice. Tvärtom så är de en av mina favoritutvecklare, men jag undrar varför de väljer att uppdatera ett spel som inte ens är hälften så populärt som Bf2? Klanscenen finns inte, och public är också nästan tom...

Men jaja, ser fram emot deras Bf: heroes!

Medlem

Ge nu bf2 widescreen support också dice

Inaktiv
Skrivet av _jozo_:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av _jozo_:

Varför inte uppdatera ett populärt spel såsom Bf2 istället?

Jag är glad att jag inte jobbar på Dice. Kan inte vara motiverande att få skit vad man än gör...

Jag har inget emot Dice. Tvärtom så är de en av mina favoritutvecklare, men jag undrar varför de väljer att uppdatera ett spel som inte ens är hälften så populärt som Bf2? Klanscenen finns inte, och public är också nästan tom...

Men jaja, ser fram emot deras Bf: heroes!

Kanske därför dom uppdaterar det, för att få tillbaka folk till spelet.

Medlem

kanske det men jag tycker de borde patcha bf2an med


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Håller med, vore fint med nån bf2 patch.. eller dom skiter i vilket när det gäller gamla spel.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Håller med, vore fint med nån bf2 patch.. eller dom skiter i vilket när det gäller gamla spel.

EA ftw?

Synd om DICE dock.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av _jozo_:

Varför inte uppdatera ett populärt spel såsom Bf2 istället?

Jag är glad att jag inte jobbar på Dice. Kan inte vara motiverande att få skit vad man än gör...

Dice har förtjänat all kritik angående patcharna dom har gjort. Dessutom så är det idiotiskt att lägga tid på BF2142 istället för på BF2 som är mycket populärare.

Inaktiv

Jag är inte direkt den som klagar så därför kommer jag inte göra det i heller. Jag verkar vara den ENDA som förstår att utveckling kostar väldigt mycket pengar, därför ingen patch till BF2 för det är inte lika hett som BF2142 är just nu.

Angående patchen. Det är ju alltid roligt med nya banor, synd bara att "Wake Island 2142" är så tråkig! vill man spela på den banan kan man köra BF1942, BF2! Men "Operation Shingle" är helt okej enligt min smak. Lite stor om det är få spelare inne dock.


signatur
Medlem

Blir att börja spela igen nu då.

Är också en av dom som tycker 2142 är roligare än BF2.

Medlem

Men kom igen nu, EA/Dice måste ha dragit in masser med pengar på alla sålda BF2 spel. Sen så har du alla tusentals rankade servrar som kostar pengar för folk att ha. Det tickar ju in pengar hela tiden till EA/Dice. Nog fanken måste det bli en slant över till en patch alt. en expansion eller nåt


signatur

Jäh!

Medlem

Jag lirade BF2 väldigt länge, men sen BF2142 kom ut så jag har nästan bara kört det istället, plus Northern Strike. Jag tycker de har fixat flera av bristerna från BF2.

Man slipper bli sönderägd av flyg, striderna är mer jämnt spridda över banorna, mer variation med tillbehören, klasserna är bättre sammansatta och balanserade.

Inaktiv
Skrivet av Tcip:

Jag verkar vara den ENDA som förstår att utveckling kostar väldigt mycket pengar, därför ingen patch till BF2 för det är inte lika hett som BF2142 är just nu.

Det är där du har fel under tiden en väldigt stor del servrar står stilla i BF2142 finns det hur många fulla BF2 servrar som hellst. BF2142 har mycket färre aktiva spelare än BF2.

BF2 har utöver mycket fler spelare en mycket större klanscen, ny nations cup är ex utanonserat till BF2 av ESL, jag kan med största säkerhet säga att det kommer aldrig ett enda till nations cup till 2142 då det inte finns en enda seriös svensk klan kvar.

Bara för det är lite nyare så betyder det inte att det är större och har fler spelare, det ligger mycket långt bakom BF2.

Min hypotes till varför de inte gör något till BF2 är den crappiga nätkoden. Innan lät de DICE Canada göra patcharna till BF2, något som de misslyckades ganska brutalt med just pga. att de inte kan hantera nätkoden DICE Sweden utvecklat. De orkar helt enkelt inte börja ändra mer i BF2 då de genom patcherna haft en förmåga att göra saker och ting värre...

Inaktiv

Åh va kul att dom ahdde några proggers som visste hur man koda, trodde det skulle va "tryck Z för kompabilitet cash" i den här uppen. CONSOLLER E FÖR SLASH ACTION!, på pc vill jag uber commander pewpiew.

Medlem

Patcha 1942 istället! Det är på tiden nu tycker jag

Inaktiv

JIPPI ny patch bra jobbat DICE ni har gjort ett bra jobb med bf2142 på hela taget så betyg till patch 1.50 10/10

Inaktiv

"denna server acepterar inte madifierat matrial vänligen återställ till orginal verision" eller något sådant vad är problemet? hjälp

1
Skriv svar