FN rapporterar om barnporr

Inaktiv
FN rapporterar om barnporr

På radion idag hörde jag hur man rapporterade om en rapport som FN hade komponerat.

Där sas det att det på internet finns hela 4 miljoner barnporrsidor. Det låter såklart helt befängt. Man vet ju att det finns mycket porr på nätet, men så mycket. Och detta bara inom den ganska så nischade barnporrskategorin.
Det sas också att det varje sekund, varje dag, året om, görs 700 000-750 000 försök att nå barnporrsidor. Eller om det till och med var 700 000-750 000 som faktiskt surfade barnporr, jag kommer inte riktigt ihåg.
Sen avslutas det hela med "och varje dag läggs det till uppemot 200 nya bilder".

200 bilder på 4 000 000 sajter alltså.

Det vill säga 0,00005 bilder per sajt och dag.

Det tog minst sagt udden från den ganska så hemska nyhet, för nu var allt jag kunde tänka på att dettta måste vara den sämsta uppdateringsration ever.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
FN rapporterar om barnporr

Hahahaha, jag lolade irl.

Inaktiv

200 nya bilder per sajt kanske dom menade? Tycker inte det låter så otroligt med tanke på vilka hysteriska mängder bilder och filmer snutarna brukar hitta i pedofilernas datorer efter ett gripande. Men vem vet?

Inaktiv

Sedan så klassas väl allt som ens ser ut att vara under 18 år som "barnporr", så det är svårt att ta det helt på allvar.

Medlem

räknar de med lolicon-hentai?
isf låter det nästan lite O.o

Inaktiv
Skrivet av Lyxan:

200 nya bilder per sajt kanske dom menade?

Tveksamt, skulle isåfall vara totalt 800 000 000 bilder per dag. Och säkert många dubletter men ändå...


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv

ja det låter lite saftigt. man ska nog ta ALLT man läser med en stor nypa salt. inte ens enkla grejer som ett par rader i Brott&Olyckor kan tidningarna få rätt.

1
Skriv svar