Kapten Förevigt
Ta ett klassiskt <i>Asteroids</i>-liknande "glida omkring i 2D och skjuta saker åt alla håll"-rymdspel, skala bort pixelgrafiken och ersätt den med snitsigt vektorliknande glödande streck, och lägg därefter till möjligheten att plocka upp bitar av sönderskjutna fiender och <u>sätta fast dem på ditt eget skepp</u>, som därmed fortsätter växa och bli bättre (eller sämre) hela tiden. Då får du <i>Captain Forever</i>. Jag tycker det låter som en helt genial idé, och för ynka $15 kan jag få reda på det, när betan väl är klar att spela. Fast jag väntar nog tills spelet är klart och betalar $20 då istället (trots att jag köpte <i>Mount & Blade</i>-betan för dyra/billiga pengar, men då fick jag trots allt spela lite innan jag plockade fram plastkortet). Hursomhelst är <i>Captain Forever</i> definitivt ett spel att hålla ögonen på.
Typ samma fast utan samla-på-sig-fienders-vapen-grejen, så det blir ju inte riktigt samma.... Men ändå!