Behöver hjälp med en sak

Inaktiv
Behöver hjälp med en sak

Hej jag har kolla hur mycke värme min dator har och det är en grej som jag inte vet vad det är för nåt det är nåt som heter GPU diod och sen har jag nåt som heter CPU diod vad betyder dessa grejer.

Inaktiv

Det är väl mätpunkter. Om du säger till alla här som du sagt till mig, att GPU-dioden blir 90 grader varm, GPU 70 grader i idle och CPU typ 55 grader i idle så kommer du få samma svar av de som du fått av mig.
Din dator brinner upp. Köp fläktar till grafikkort och chassi och hoppas på att det räcker för att sänka temperaturen på allt. Annars får du köpa cpu-fläkt också.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

nj
Medlem

GPU = Graphics Processing Unit, grafikkortets processor.
CPU = Central Processing Unit, datorns processor.

Edit: Fixade stavfel.

Inaktiv

Jo det är han nog med på. Men det är just Diod-grejen. Programmet visar CPU, CPU-diod, GPU och GPU-Diod. han verkar tro att det inte är nån fara om GPU-Dioden är på 90 grader C typ...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Har problem med dartorn ! stannar vid spel av world at war! kör 10 min .sen helt svart!processor amd 5000+ radeon 2600 xt, 2 gm ram ,kan det vara värme?

Inaktiv

1 år och 10 månader senare. Helt klart elegant att söka upp en gammal tråd och återuppliva :).

Ja det kan bero på värme, men kan även bero på annat. Du får ladda hem lite program som kan läsa av temperaturer. Lavalys Everest bör vara tillräckligt. Ladda hem, installera och rapportera temperaturerna här. Alla är av intresse.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Finns det ingen gratis bra program som man kan mäta med? Lavalys kostar en del! Tack!

Medlem
Inaktiv

Har mellan 46-48 gr på grafikortet,processor 14 o 13 gr, hårddisk 36 gr öppen browser

Inaktiv

kört world at war 15 min grafikkortet mellan 44-87 grader stänger ej av vid lägre upplösning men vid 1024 stänger den:hjälp!

Inaktiv

Låter som klent nätagg.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

ok har 350 w.prova byta till 550 .tror du inte att det är grafikkortet

Inaktiv

Ja det kan det väl vara, men eftersom det funkar vid lägre upplösningar men vid högre så dör datorn så drar jag parallallen som följer:
Låg upplösning = mindre krävande för grafikkortet -> mindre ström krävs.
Hög upplösning = mer krävande för grafikkortet -> mer ström behövs, nätagget klarar inte att leverera och havererar.

Finns säkert 100 andra grejer det kan vara, speciellt med tanke på att din dator inte lär dra många watt...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Nä den är helt ok! Nu funkar det tog bort catalyst control center. osv.... ladda ner display driver enbart! Kanon! kör på 1600 utan lagg! Tack för hjälpen!

Inaktiv

Är du nöjd med 4850 grafikkortet? har tänkt köpa ett men är tveksam eller 4870?

Inaktiv

Jag är jättenöjd. Har haft kortet i 5 månader idag :). Klarar det jag använder det till. Hästlängder snabbare än ditt 2600-kort, så det är en bra uppgradering. Drar dock med ström och blir varmare (med originalkylning) än ditt nuvarande kort, så nytt nätagg kan komma på tal OM det du har nu inte skulle palla. Hela burken drar nog inte mer än 250w, men som vanligt är watten oväsentlig... Har du 16A på 12v i nätagget tror jag du ska klara ett 4850.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Tror jag klarar mig med mitt 2600xt. det har aldrig laggat ellr ens i närheten.det blir nog 4870.det verkar bättre!Om jag nu byter.4850 är väl rätt högljutt har jag hört.

Inaktiv

Självklart är 4870 bättre. 4850 är inte högljutt, mitt hade referensdesign var knäpptyst, bytte till S1an av nyfikenhet mer eller mindre. 4850 finns även med andra, bättre kylare idag. 4870 är inte känt för sin tystnad direkt.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Vad är S1:an för nått?

Inaktiv

Samma problem igen1 byt nätaggregatet! 550 w nu. stannar i spel svart skärm!detta är helt otroligt.när jag bytte nätaggregat gick det utan problem i 2 dar1 sen kom problemen igen ! Hjälp!

Då borde det vara grafikkortet men att det försvann i 2 dagar. Hmm... Har du kollat ifall det är mycket damm inuti datorn? (Kanske lite fel fråga, men jaja.)


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Ja den är dammfri.

Mmkay, då röstar jag på att det är grafikkortet.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Tack! För hjälpen! jag får det att funka nu! Jag rensade ut dåliga system filer!och rensade ut allt annat skrär med everest! Kör hårt alla gamers!God Jul!

Inaktiv

fick byta moderkortet.Allt funkar nu! God jul!

1
Skriv svar