Nya detaljer om fjärde Guitar Hero

Inaktiv

Svar: Ja, trummorna reagerar på hur hårt man slår. Här är videon: http://www.youtube.com/watch?v=J6O3o0s2C00

Medlem

Whoa, schyst video där DIProgan, den hade jag totalt missad. Förjävla nice om de är beroende på hur hårt man slår på dem! Men som sagt, "vi" i Sverige har ju inte överlevt Rock Band än så frågan är hur bra de kommer hålla sig mot just det. Borde få mitt Rock Band i veckan som kommer nu och om jag ska vara helt ärligt så är det nästan bara trummorna jag är intresserad av med tanke på att man kört så mycket gitarr (även om de säkert kommer vara kul o köra igenom det också) på stenaste tiden.

Men GH4 ser helt klart lovande ut, så länge man slipper punga ut samma peng som för Rock Band samt att de kommer relativt samtidigt i världen...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

GH4 kommer säkert bli bättre och roligare än Suckband. En annan sak ang hårdheten av slagen, det kommer nog bara vara så att man får fler poäng om man slår löst i en "lös" låt och hårt i en "hård" låt. GH ftw!


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem

Presentation av trummorna här!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag tror att spelföretagen kommer förlora i längden på att göra sina egna prylar till allt. Vem har råd att köpa gitarrer och trummor och allt vad dom kan hitta på till mer än ett spel? Det är inte bara dyrt men det tar ju en massa plats också.
Rockband och Guitar heros prylar är inte kompatibla med varandra och som jag förstod så skulle konami eller något annat företag också släppa ett spel med egna instrument.

Trumsetet till GH4 ser intressant ut i alla fall, skulle vara roligt att prova.

Inaktiv
Skrivet av Pettor:

"We've actually got a pretty even split between late 80's, 90's, and classic rock. Its a little harder to find modern stuff, but we do have a good amount of emerging bands," reveals Bright. But thats not to say the franchises core group of guitar-heads has been ignored. "We have a handful of songs that are specific to the hardcore guitar players- a few progressive bands like Dream Theater. We have put them in the game," Bright continues.

Alltså stämmer detta kommer 4:an verkligen rocka! Fyfan att spela trummor och gura till en Dream Theater låt, våt dröm som kanske blir sann i viss mån :).

Vad sägs om denna låt från Liquid tension experiment? Medlemmar från dream theater. Väldigt frän musik ^ ^

http://www.youtube.com/watch?v=pmo1VW_wA_o

alt en live video : http://www.youtube.com/watch?v=FqcJ8ECPPK4&feature=related ,, läckert gitarrspel iaf:p

Medlem

hmm... ska till NY i sommar, tänkte köpa rockband men nu tror jag att jag skippar det ...

Medlem

Jag tror att Rockband har bitit sej i tummen genom att inte släppa spelet i europa ännu. GH4 ser ju klart bättre ut med trummorna. Så jag kommer INTE att köpa Rockband som jag längtat efter utan vänta på GH4. Rockband kommer att förlora många köpare nu när det kommer en häftigare spel variant. Ha ha rätt åt dom!!:P

Medlem

Får hoppas att gh2 och 3 gitarrerna funkar till gh4, vill liksom inte lägga ut 700 spänn till!

Inaktiv

Jimi swede......hur kan man ungå att rockband finns i england tyskland och frankrike?och trummorna är fulare på GH world tour om det var 4 "vanliga# och 1 lr 2 cymbaler skulle d va najs och har ni inte sätt in game pics? noterna kommer lodrätt altså 2d om man skulle säga det så. det kmer suuuuuuga

Inaktiv

IN YA FACE ROCK BAND!!!
Lätt att man väntar på Guitar Hero nu istället för Rock Band som bara har jävlats med Europa hela tiden. Även om Guitar Hero börjar bli lite urmjölkat så tror jag ändå att det kommer bli bra mycket bättre än Rock Band


signatur

Where's your crown King Nothing?

12
Skriv svar