Inaktiv
Mörk skärm.

Har problem med min skärm.
Har alltid tyckt att det varit för mörkt i filmer och spel. Och i helgen testade jag en annan skärm och det visade sig att så var fallet.
Nu undrar jag hur man kan få upp gamman, ljuset.
Nvidia hade något i deras mjukvara så man kunde ljusera det. Men Ati´s hårdvara har det endast till fullscreen 3D, så det är fortfarande mörkt när jag kollar på film. Har max på ljus på skärmen så där går inte ljustera mer.
Är en gammal 19 " belina jag har som jag kör i plug and play. Kan det ha något med saken att göra ?

Inaktiv

Du får leta rätt på rätt ställe att ställa in gamman på, helt enkelt. Jag ställde in den allmänna gamman i Catalyst på min laptop för några dagar sen, kommer dock inte ihåg exakt var.

Medlem

Annars så laddar du bara ner powerstrip, skit bra funkar alltid... brukar använda den på skolans kassa skärmar ^^


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Går även att ställa upp högspänningen inne i skärmen men det rekommenderar jag inte att man gör om man inte vet hur elektroniken fungerar. Går även att ställa skärpan inne i skärmen. Enklast för din del bör väl vara som föreslaget Powerstrip eller något.


signatur

Bra kylning IsTheShit

nj
Medlem

Iom du använder ett ATI-kort så kan jag rekommendera ATI Tray Tools, mycket trevligt litet program som ligger i trayen och låter dig ställa in i princip allt (och lite till) för ATI-baserade grafikkort.
Bla så finns menyn "Video & Colors" där du får ställa in ljusstyrka, och en del annat utan att du behöver rota runt i andra menyer för att hitta inställningarna.

Edit:
Glömde skriva, till skillnad från Powerstrip som redan nämnts några gånger i den här tråden så är ATT ett gratisprogram (Powerstrip har jag för mig inte sparar alla inställningar man gör mellan omstarter av datorn om man inte köper programmet, dock så kan det ha förändrats sedan jag senast testade det, kring 98-00 eller nått sånt).

Inaktiv

Tack för hjälpen gott folk.
ATI Tray tool var toppen så ett extra tack till dig nj

1
Skriv svar